Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Et problem med oppgradering kan i alle fall være at en ny CPU vil kanskje vil gå på 800 mhz, mens minnet er for en lavere hastighet, den CPU som følger med er 533 mhz. Hvordan det blir i praksis vet jeg ikke.

 

 

Søker en på T7000 serien kommer alt mulig opp, jeg tviler på at det bare er socket P alt sammen, på intel sin hjemmeside er det ikke engang listet hva slags sokkel de ulike CPU har.

 

Og søker en på ebay, etter prosessorer virker det ikke engang som selgerne vet hva slags sokkel det er de selger.

 

Er det noen som har oversikten? Det står jo ikke engang på intel sin hjemmeside hva slags sokkel de ulike core2 cpu-ene har.

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et problem med oppgradering kan i alle fall være at en ny CPU vil kanskje vil gå på 800 mhz, mens minnet er for en lavere hastighet, den CPU som følger med er 533 mhz.

Jeg kommer garantert til å bytte cpu på min, men ser ikke dette som et problem. Jeg har kun ett mål med cpu-bytte; nemlig å redusere strømforbruk og dermed varmeutvikling. Jeg kommer til å kjøpe den billigste cpu`en som har strømsparingsfunksjoner, eventuelt den med lavest effektforbruk i nedklokket tilstand. For ytelseskrevende applikasjoner finnes det andre bokser i huset :)

 

Men jeg kommer nok til å vente til noen har gjort dette, slik at jeg unngår å kjøpe en ikke-kompatibel cpu.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at det tar 2-3 minutt etter Windows XP-skrivebordet kommer opp før pc-en er noenlunde brukbar? Først dukker skrivebordet opp, men å gå til feks "My computer" fungerer ikke - den står bare og tenker og kommer ikke opp før etter disse 2-3 minuttene. Da kommer også taskbar-ikonene for nettverk og lignende endelig opp.

 

Jeg har prøvd å deaktivere nettverksadapterene i tilfelle maskinen ventet på å få tak i et nettverk, men det hjalp ikke. Event viewer viser at det går ca. 2 minutt sekund etter en tcpip-event kommer, før Service Control Manager starter feks terminal services o.l., og normal oppstart fortsetter. Å deaktivere nettverksadapterene fungerer som sagt ikke, da forsvinner tcpip-eventen fra event viewer, men det tar like lang, da etter "The Event log service was started.".

 

Via msconfig har jeg fjerna så og si alt under oppstart for å teste om det var noen av disse. Videre har jeg deaktivert en del ikke-kritiske services (har googla litt for å finne hva jeg kan fjerne), men dette hjelper ingenting.

 

Har forøvrig brukt Lenovos System Update for å installere drivere, og under Device Manager er det ingen problemer.

 

Hvis jeg starter XP i "safe mode", får jeg ikke denne forsinkelsen.

 

Edit: Typo

Endret av eddan
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hvor vanskelig det kan være å installere ekstra minne i denne maskinen. Jeg har ingen erfaring med installering av kompnenter i bærbare maskiner (det er riktignok en annen som skal ha den, men han har way mindre peil enn meg igjen:P). Er det kun å åpne dekselet og sette inn ekstrakjøpt RAM i ledig RAM port? Og hvilket ekstra RAM må jeg (han) kjøpe i tillegg for å oppgraderer?

 

Jeg får beklage hvis dette allerede er besvart i tråden, men orket rett og slett ikke lese gjennom alle sidene! :ermm:

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på hvor vanskelig det kan være å installere ekstra minne i denne maskinen. Jeg har ingen erfaring med installering av kompnenter i bærbare maskiner (det er riktignok en annen som skal ha den, men han har way mindre peil enn meg igjen:P). Er det kun å åpne dekselet og sette inn ekstrakjøpt RAM i ledig RAM port? Og hvilket ekstra RAM må jeg (han) kjøpe i tillegg for å oppgraderer?

 

Jeg får beklage hvis dette allerede er besvart i tråden, men orket rett og slett ikke lese gjennom alle sidene! :ermm:

Et deksel på undersiden, du må skru opp en skrue.
Lenke til kommentar
Et problem med oppgradering kan i alle fall være at en ny CPU vil kanskje vil gå på 800 mhz, mens minnet er for en lavere hastighet, den CPU som følger med er 533 mhz. Hvordan det blir i praksis vet jeg ikke.

 

 

Søker en på T7000 serien kommer alt mulig opp, jeg tviler på at det bare er socket P alt sammen, på intel sin hjemmeside er det ikke engang listet hva slags sokkel de ulike CPU har.

 

Og søker en på ebay, etter prosessorer virker det ikke engang som selgerne vet hva slags sokkel det er de selger.

 

Er det noen som har oversikten? Det står jo ikke engang på intel sin hjemmeside hva slags sokkel de ulike core2 cpu-ene har.

 

Jau: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...rs#Core_2_Duo_2

 

:cool:

Lenke til kommentar
Ytelse er helt uinteressant for min del, her er det minst mulig varme for minst mulig penger som gjelder. Det er vel heller ikke sikkert Lenovo kommer med en bios som støtter nye cpu`er.

 

:)

 

Hvis det er nødvendig med ny bios?

 

En ting som irriterer meg er at den trådløse dekningen ikke er bra. Har en annen maskin ved siden av og den plukker opp signaler ganske greit som lenovo ikke får inn. Har andre merket noe til dette?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med denne lenove bærbaren

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

Er det noe investere i?

Til den prisen kan du like gjerne gå over til ThinkPad R-series. (Mye råere byggekvalitet enn 3000)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...08;c:36159;r:pg

 

Er denne noe å investere i noe biligere og?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343050

Lenke til kommentar
R61i er ikke like bra som R61. En del småting, den har ikke touchpad, lokket er vanlig plastikk og ikke det ripefrie som R61 leveres med. Men når prisforskjellen er så stor (jeg så ikke at prisen var uten moms først), så er det nok et greit valg.

 

Fungerer bege like bra under kubuntu og er det noen muligheter med å downgrade til windows xp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...