Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....

teik

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min. Latterlig tregt i vista. Maskinen er flink til å jobbe ihvertfall :!:

Stort sett fornøyd, tastetrykkene høres bare litt pinglete ut iforhold til min hp dv2017.

Så får vi se litt de nærmeste dagene om hva man bestemmer seg for.

Men venter spent på å se om noen har skiftet cpu på den.

Hvor mye ram har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg fått min. Latterlig tregt i vista. Maskinen er flink til å jobbe ihvertfall :!:

Stort sett fornøyd, tastetrykkene høres bare litt pinglete ut iforhold til min hp dv2017.

Så får vi se litt de nærmeste dagene om hva man bestemmer seg for.

Men venter spent på å se om noen har skiftet cpu på den.

Hvor mye ram har du?

1gb ram. Trenger ikke mer hvis man skal bruke xp for min del.

Lenke til kommentar

Den stunden jeg var oppe i Vista merket jeg meg at det konstant lå en viss load på prosessoren. Dette ble redusert til omtrent null i XP. Generell load ved de enkleste oppgaver lå noe høyere i Vista. Videre ble maskinen ufattelig mye responsiv i XP. Har ikke prøvd noen tunge applikasjoner.

BTW, 2.5GB ram.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Direktelink til hvordan "nedgradere" til XP

Er begge minneportene direkte tilgjengelig ved å åpne luka under maskinen, eller bare den ene?

Hvis vifta på maskinen roer seg med å putte inn en CPU med speedstep, så er absolutt denne maskinen et alternativ hvis jeg får solgt den gamle. Penryn (45nm)- prosessorer for bærbare skal vel passe denne sokkelen, og de begynner å bli tilgjengelige nå. Hvis Lenovo gir ut en bios som muliggjør 45nm-CPUer, er jeg solgt! en 2GHz Penryn burde holde til det meste, og bruker vel 30-40% mindre effekt enn 65nm, noe som burde gjøre sitt både for mindre vitestøy og bedre batteritid. Da trenger jeg egentlig bare skjerm med større oppløsning, men den blir det straks vanskeligere å skifte...

Oops, "nedgraderingen" gjelder visst ikke Vista Home Basic, ach.

Endret av Frodin
Lenke til kommentar
Begge minnslotsa er tilgjenglige under luka ja :)

Takk for den, jeg fant det ut ved å studere bilder av en maskin med samme chassis/hovedkort hos notebookreview.com. De hadde en maskin med en Core 2 Duo 2.2GHz T7500, og vifta spant opp og ned hele tida der og, selv med en CPU med Speedstep. Jeg hadde glatt godtatt en varmere maskin for mindre vifteaktivitet, skulle ønske dette lot seg stille på i BIOS f.eks.

Lenke til kommentar
I will do ;)

Til dere med xp: Har dere merket en stor ytelsesforbedring?

Ja-a. Men litt pussig oppførsel fra nettverket nå, da jeg har vista på maskinen som brukes som accesspunkt.

Forøvrig enig med muffinman.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har snooket og snooket, for å finne en cpu å erstatte den medfølgende celeron prosessoren med... jeg kom til slutt over denne siden hos Lenovo!

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...67948.html#rohs

Tenkte denne kunne være interesant å se for dere:

Virker som om det er T7100, T7300, T7500 som gjelder... men ettersom det er Santa Rosa brikkesett/plattform, skal man i utgangspunktet bruke både de "nye" core2duo cpu'ne, så som T71-73-75, og de eldre Core Duo cpu'ne så som T25-55-56 osv osv... Jeg får min Lenovo nå i kveld, og skal bytte cpu innen relativt kort tid. Dersom det ikke har kommet ut noen guider på dette til da, skal jeg ta bilder underveis, og legge ut her...

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt denne til min mor. For henne som stort sett bare skal bruke pc-en til Word og surfing, tror jeg denne vil være perfekt. Vil samtidig takke samtlige i denne tråden for innspill, her var det flere ting jeg fikk svar på!

En ting jeg fremdeles lurer på er om å deaktivere SATA i BIOS ifm å bruke XP vil påvirke ytelsen til harddisken i nevneverdig grad? I så tilfelle, tror dere dette kan ordnes opp i på noen måte, feks med fremtidige drivere fra IBM?

Lenke til kommentar
Funker denne til litt morro i photoshop?

Kan ikke skjønne annet, i alle fall når du har 1,5 GB RAM og bruker XP. Fotoredigering er først og fremst minnekrevende, om enkelte effekter (ofte cpu-krevende) tar litt tid å rendre betyr ikke så mye så lenge programmet ellers føles kjapt, noe nok minne og dagens generelle standard på cpu og grafikkort klarer. Hvis du skal driste deg til i Vista, ville jeg dog anbefalt noe mer minne, og som flere her sier; denne pc-en er egentlig litt for treig for Vista hvis du liker et kjapt og responsivt grensesnitt.

Endret av eddan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...