Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....

teik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe en maskin for så bytte prosessor? Er det ikke da like greit å koste på seg en tusenlapp ekstra når man først kjøper maskinen, og ikke bruke tilsvarende, eller mer penger på en ny prosessor?

Har forøvrig kjøpt en slik maskin for en bekjent av meg, da med Core 2 Duo, og det er ingen tvil om at det er ufattelig mye maskin for en billig penge.

Jeg syntes det er rart med de oversettingene de har i programmene sine. Jeg reagerte også på at en skulle "skvulpe fingeren" over avleseren. Jeg har selv en ThinkPad T61p, hvor det er flere av de samme programmene som en finner på N200-maskinen, men der er oversettelsene i orden. Der skal man "avlese fingeren", og ikke denne mystiske "skvulpingen". Merkelig, da begge maskinene har de siste oppdateringene lagt inn.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe en maskin for så bytte prosessor? Er det ikke da like greit å koste på seg en tusenlapp ekstra når man først kjøper maskinen, og ikke bruke tilsvarende, eller mer penger på en ny prosessor?

Har forøvrig kjøpt en slik maskin for en bekjent av meg, da med Core 2 Duo, og det er ingen tvil om at det er ufattelig mye maskin for en billig penge.

Jeg syntes det er rart med de oversettingene de har i programmene sine. Jeg reagerte også på at en skulle "skvulpe fingeren" over avleseren. Jeg har selv en ThinkPad T61p, hvor det er flere av de samme programmene som en finner på N200-maskinen, men der er oversettelsene i orden. Der skal man "avlese fingeren", og ikke denne mystiske "skvulpingen". Merkelig, da begge maskinene har de siste oppdateringene lagt inn.

Man finner jo billige prosessorer på ebay..og når en kan bytte til feks 2.16ghz for litt over 1000 lappen og slippe støynivået så blir det jo utrolig billig uansett.

Vista er ikke min greie uansett så her blir det xp som gjelder :D

Lenke til kommentar
Er det noen som har byttet cpu på denne maskina enda?

Kunne tenke meg å bytte den ut med en:

Intel Core 2 DuoT7400 2.16 GHZ/ 4 MB/ 667 MHZ SL9SE CPU

Vil den passe??

Vi venter i spenning, virker som det er mere enn en forumbruker som vil prøve seg:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det ene bilde viser operativnøkkelen til brukerens Windows Vista. Kanskje en idê å fjerne bildet eller viske det ut? Selvfølgelig, alle forumtravere på HW er jo snille folk, men så har jo resten av alle tilgang til google.

Just a friendly reminder. =]

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
...farlig øvelse med skrujern...

Du løsner de tre skruene på vifta og legger den til side. Trenger ikke å ta løs kontakten. Deretter løsner du kontakten til ledningen som går over heatpipen, og til slutt løsner du de fire skruene som holder kjøleren på plass over cpu. Så er det bare å ta ut kjøleren. Cpu løsner du ved å vri låseskruen på sokkelen til åpen, og da er det bare å ta den ut.

Må man ikke ta av selve heatpipen?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min. Latterlig tregt i vista. Maskinen er flink til å jobbe ihvertfall :!:

Stort sett fornøyd, tastetrykkene høres bare litt pinglete ut iforhold til min hp dv2017.

Så får vi se litt de nærmeste dagene om hva man bestemmer seg for.

Men venter spent på å se om noen har skiftet cpu på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...