Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Noen som fortsatt bruker denne maskinen? Jeg har den fortsatt, selv om jeg er på lader nr. 2 nå. Er fortsatt tålelig fornøyd, selv om den begynner å dra på årene. :)

 

Har litt problemer med at wi-fi'en faller ut i tide og utide, og at maskinen blir veldig varm når den står på sofaen. Ellers fungerer den fortsatt som den skal. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Har en cruicial c300 og var plaget med "freeze-ups" (sjekk forumet hos cruicial for mer info om dette) som løste seg ved å sette diskkontrolleren i ide-modus. Nå funker det 100%. Sitter med en telefon nå og orker ikke finne linker for deg, men google notebook hardware control, navnet på pc'n og acpi så finner du nok noe interessant. Det virket ikke i win7 64 sist jeg sjekket.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Tja, aldri si aldri. Men ikke prøv å starte den for tidlig. Vent gjerne i flere dager så du er sikker på at den er tørr innvendig.

 

Jeg rotet for øvrig vann i tastaturet på min for et par år siden så det sluttet å virke. Kjøpte nytt fra et norsk firma til rundt femhundrelappen. Det var antageligvis dyrt nok siden man får disse tastaturene til under hundrelappen inkl. frakt fra ebay.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

hmmm...en stund siden det ble postet noe her (?)

 

Ville bare si at jeg fremdeles har min Lenovo 3000 N200 med meg videre i det daglige. Fantastisk maskin! Det var vel en økonomimodell da jeg kjøpte den i 2008, for kr 2995.

 

Siden da har jeg, litt pø om pø:

  • Optimalisert ram'en til 4GB, sikkert også med litt raskere type...
  • Kjøpt en Core 2duo T8100, for en snau hundrelapp på Ebay, inkl frakt fra Hongkonk.
  • Og sist nå, skiftet jeg ut harddisken med en 120GB SSD-disk.
  • CD-stasjonen byttet jeg ut med den gamle HD'en,og den fungerer altså som større lagringsdisk. (Kjøpte en såkalt hdd-caddy, også på Ebay/Hongkong, for ca kr 150 inkl frakt fra Hongkong.)

 

I høst fikk jeg ny bærbar på jobb, en grei buisiness Core i5-HP, men i vanlige, lettere daglige operasjoner er den gamle sliteren fremdeles MYE kjappere....

 

Moralen er: Skrot ikke laptop'en om den begynner å slite, make it last...!

 

Optimale nøkkelkomponenter, som prosessorer, som den gang da kostet en formue, koster noen år senere en slikk og ingenting på bruktmarkedet...

 

"Godt kjøp" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...