Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Ikke fåreløpig tror jeg ;) Skal kansje gjøre det etter hvert, ,men har ikke noe hastverk.

Men er jo sikkert noen som har gjort det en eller annen plass så google it ;)

 

Lilac1: Du så det som stod på wiki? Det var også noen linker der, men jeg gikk ikke inn for å kikke nærmere.

 

Jada hvis jeg skifter så skal jeg ta masse bilder ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke fåreløpig tror jeg ;) Skal kansje gjøre det etter hvert, ,men har ikke noe hastverk.

Men er jo sikkert noen som har gjort det en eller annen plass så google it ;)

 

Lilac1: Du så det som stod på wiki? Det var også noen linker der, men jeg gikk ikke inn for å kikke nærmere.

 

Jada hvis jeg skifter så skal jeg ta masse bilder ;)

 

Prosessoren er akilleshælen i denne maskinen. Sikkert mange som vil bytte en stund etter å ha kjøpt den, og en "how to" med bilder hadde vært svært verdifullt.

Lenke til kommentar
Jah har merket det. Skal først se om ytelsen forbedrer seg hvis jeg kjører xp, men gjør den ikke det så får vi se ; ) Er jo litt skummelt :p lengste jeg har gått med en laptop før er å skifte ram :)

 

Jo før jeg får hjelp med dette hdd-problemet jo før vet jeg om xp funker bedre ;)

 

Integrer SATA drivere i en xp cd med nLite,

Lenke til kommentar
Ikke fåreløpig tror jeg ;) Skal kansje gjøre det etter hvert, ,men har ikke noe hastverk.

Men er jo sikkert noen som har gjort det en eller annen plass så google it ;)

 

Lilac1: Du så det som stod på wiki? Det var også noen linker der, men jeg gikk ikke inn for å kikke nærmere.

 

Jada hvis jeg skifter så skal jeg ta masse bilder ;)

 

Prosessoren er akilleshælen i denne maskinen. Sikkert mange som vil bytte en stund etter å ha kjøpt den, og en "how to" med bilder hadde vært svært verdifullt.

 

Helt enig med Lilac1 om "how to" bilder. Har enda ikke fått min men vurderer å bytte prosessor da det er flere som har nevnt det med cpuen. Men jeg for min del har jo aldri åpnet en bærbar engang. Så hadde vært fint med en veiledning for dette de av dere som kan dette.

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg åpner å tar en sniktitt, men ettersom jeg ikke har kamera tilgjenglig så blir det bare mobil-bilder ;)

 

Men lurer fremdeles på dette med å reparere vista uten cd?

 

EDIT: Okey, da forsvinner jeg en stund. Åpner laptopen og tar en titt hvertfall. Hvor dypt jeg går får vi se :)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar

Okey. Da er jeg tilbake etter det vi kan kalle et misslykket dukk inn i n200 hw...

 

Jeg begynte å skru ut skruene, men etter seks stykker kom jeg til en der skrujernet mitt ikke rakk ned :wallbash:

 

Men når pcen først var av skrudde jeg opp de andre lukene. Den ene varseff ram.

 

Den andre var dem med viftegrillen. Der var det ei svart vifte som var festet med 3 skruer (prossesor eller GPU?).

 

 

DSC00042.jpg

 

Og den tredje var det da hdd og en liten firkant (litt større enn 1cm2) Med et hvit Intel-klistremerke over. (prosessor?)

DSC00039.jpg

DSC00037.jpg

DSC00036.jpg

 

Hva tror dere. Vi trenger kansje ikkeå åpne hele skitten, eller må vi det med tanke på ledninger osv?.

 

Og cpuen trenger vel vifte? så er det der med den svarte vifta?

 

 

EDIT: Der var bildene oppe ;)

NY EDIT: God natt :sleep: skal tidlig opp på trening i morgen, men se hvor mange svar/vurderinger der klarer før jeg kikker i denne tråden da ;)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar

Hei, på bilde 2 og 3 skimter du CPUen til venstre, under den lille metallplaten. Jeg har en lignende PC (Lenovo C200) og har byttet CPU (eller skulle, den nye passet ikke, så jeg måtte sette på plass den gamle!).

 

Uansett, her har du en offisiell hardware brukermanual som beskriver det meste:

 

ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/42x3553_02.pdf

 

Hvis du skal bytte CPU kan det være greit å ha noe kjølepasta tilgjengelig (f.eks. Arctic Silver 5).

Endret av Gryteknut
Lenke til kommentar

Hm, et par ting igjen nå, så er xp inne 100%:

 

Høyresiden av tastaturet blir numpad av og til, hvordan skrur jeg det av/på?

 

Om man installerer vista ved å deaktivere den greia i BIOS, er ikke harddiskens ytelse betraktelig redusert da?

Prøver jeg å starte opp med den aktivert, kræsjer maskinen nå som jeg har installert XP uten.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
...farlig øvelse med skrujern...

Du løsner de tre skruene på vifta og legger den til side. Trenger ikke å ta løs kontakten. Deretter løsner du kontakten til ledningen som går over heatpipen, og til slutt løsner du de fire skruene som holder kjøleren på plass over cpu. Så er det bare å ta ut kjøleren. Cpu løsner du ved å vri låseskruen på sokkelen til åpen, og da er det bare å ta den ut.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Er vel reinstallasjon som må prøves ja.

 

Skvulp en finger som har påmeldt eller tast inn Windows passord, og klikk "Neste" til å fortsette
Sentraliser fingeren din over sensor til å oppnå optiaml kontak
Begynn å skandere fra den siste knok led
Til å skvulpe fingeren din passende, vennligst å etterfølge nedenfor prosessen
Plasser det siste gaffelleddet overpå senter av føler

 

 

For å nevne noe. Og så har vi hjelpefilen da...

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...