Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Finnes det noen mulighet å få kontroll på denne litt omdiskuterte vifta som medfølger Lenovo n200? Dette uten å gå til innkjøp av ny prosessor og andre ting. Har prøvd Speedfan, Rightmark CPU Clock og TP fancontrol, men ingen har fungert. Noen her som vet om det finnes litt oppdatert nytt angående dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt en til kjerringa med T7100 CPU og satt opp 2 stk til noen kjente med T2330 samt en med Core2Duo 5-ettellerannet. (begge 2330 med med nvidia kort, 3GB ram og vista home premium). Må si dette er mye maskin for pengene! Og har blitt veldig glad i tastaturet :)

 

Har merket meg en ting: Når kjerringa spiller av film, så blir ikke høyttalerne mutet når man plugger i hodetelefoner, men de blir mutet når man spiller av musikk! Noen som har noen forklaring på dette?

 

Men den oversettelsesjobben lenovo har gjort til norsk kunne de strengt tatt ha spart seg! Makan til latterlige uttrykk har jeg aldri sett før! :!: Men gir mye god underholdning da. F.eks. at de har oversatt cancel til "Sorti" istedet for avbryt... WTF???

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Finnes det noen mulighet å få kontroll på denne litt omdiskuterte vifta som medfølger Lenovo n200? Dette uten å gå til innkjøp av ny prosessor og andre ting. Har prøvd Speedfan, Rightmark CPU Clock og TP fancontrol, men ingen har fungert. Noen her som vet om det finnes litt oppdatert nytt angående dette problemet?

 

Nå er det en stund siden jeg har lett og prøvd, resultatet da ble iallefall mange bortkastede timer :-(

Vi får håpe troubadix hiver seg over denne også, prøv med en forespørsel til han:

http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?t...12582f33511a5f4

Lenke til kommentar

Eg må sei eg har hatt litt blanda erfaringer med min lenovo N200. Kjøpte den for ca 3 måneder siden, og no har noko klika i prosessor vifta, så den lagger sjukt med lyd. Sendte først mail til komplett, som sendte meg videre til ibm i noreg. Det var ca2 veker sidan og har enda ikkje høyrt noko frå dei.

 

Er det foresten nokon som har skiftet prosessor vifte? Går det an å få tak i ei som vil vera meir lydlaus?

Lenke til kommentar
Samme brikka, bare større.

takker, føler jeg maser litt nå :p men skal bestille den NUH. står å trykker på på klar knappen.

 

Men ser en som har kjøpt minnebrikken til lenovo 3000 N200. men Lenovo N200 er samme greia?

bare med celeron M pro og 3100gfx?

 

minnebrikken passer i begge pcene?

 

sorry for maaas

 

 

344029 Lenovo N200 15.4"WXGA,Cel M530,

- 1.5 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHB 1 3795.00 3795.00

 

331437 Corsair Value DDR2 SO-DIMM PC5300 2048MB

- ,Unbuffered,Non-ECC,2x128Megx64,CL5,667m 1 340.00 340.00

 

111706 Targus Notepac til 15"

- Sort veske til bærbar i nylon 1 295.00 295.00

Lenke til kommentar

Til opplysning kjøpte jeg denne maskinen fra komplett i forrige uke, og fikk den med Cel M540 istendefor M530. Ikke store forskjellen mellom de to prosessorene, og på ordrebekreftelse, plukkliste og faktura står det M530.

Er det flere enn meg?

Lenke til kommentar
Glemte jo å si at T2330-cpu'n som jeg satt inn i steden for Celeron M 530 brukte 38 sekunder på denne testen, kanskje dette hjelper på tilbakemeldingene ;-)

 

 

Har en 3000 N200 med celeron 530, 2G minne. Fikk disse resultatene:

 

2 min 58 sec.

 

Kjører windows ultimate med aero. Håper dette er til hjelp :)

Lenke til kommentar
Glemte jo å si at T2330-cpu'n som jeg satt inn i steden for Celeron M 530 brukte 38 sekunder på denne testen, kanskje dette hjelper på tilbakemeldingene ;-)

 

 

Har en 3000 N200 med celeron 530, 2G minne. Fikk disse resultatene:

 

2 min 58 sec.

 

Kjører windows ultimate med aero. Håper dette er til hjelp :)

 

Alt hjelper ;-) Men her må det være noe veldig galt med PC-en din. Jeg husker jeg fikk mellom 30 og 40 sekunder med min Celeron M530, men nøyaktig hva det var husker jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Glemte jo å si at T2330-cpu'n som jeg satt inn i steden for Celeron M 530 brukte 38 sekunder på denne testen, kanskje dette hjelper på tilbakemeldingene ;-)

 

 

Har en 3000 N200 med celeron 530, 2G minne. Fikk disse resultatene:

 

2 min 58 sec.

 

Kjører windows ultimate med aero. Håper dette er til hjelp :)

 

Alt hjelper ;-) Men her må det være noe veldig galt med PC-en din. Jeg husker jeg fikk mellom 30 og 40 sekunder med min Celeron M530, men nøyaktig hva det var husker jeg altså ikke.

 

Hmm... Prøvde en restart og nytt forsøk. 1 min og 26 sec denne gangen. Men oppdaget at maskinen sto i strømsparing nå. Med høy ytelse ble resultatet 45 sec.

 

Men hvis det går etter planen blir det T7700 eller T9300 her rimelig snart. Vil tro det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Nå er det en stund siden jeg har lett og prøvd, resultatet da ble iallefall mange bortkastede timer :-(

Vi får håpe troubadix hiver seg over denne også, prøv med en forespørsel til han:

http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?t...12582f33511a5f4

ja. jeg vurderer også å kjøpe ny vifte, men er ganske uerfaren når det kommer til å styre på inni en bærebar pc. en vifte koster ikke mye uansett, så hvis det er løsningen på problemet skal det vurderes. noen som har tenkt, eller gjort, dette med sin lenovo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...