m99 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei!Er det noen som har prøvd penryn/45nm prossesorer? Har forstått det slik at brikkesettet støtter prossesorene, men at også BIOS må inneholde de. Ser også at det selges N200 med T8100 på utenlandske sider. Arve Jeg kjøpte denne hos AMENTIO og den fungerer, pris 1584, det er 45nm og det er kite støy fra vifte med denne INTEL Core2Duo T8300 2400MHz mFCPGA8 3MB (BX80577T8300) TG Har du kjørt noen benchmarker (både ytelse og batterilevetid) med denne vs. den gamle? Hvilken BIOS-versjon bruker du? Lenke til kommentar
toronto53 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei!Er det noen som har prøvd penryn/45nm prossesorer? Har forstått det slik at brikkesettet støtter prossesorene, men at også BIOS må inneholde de. Ser også at det selges N200 med T8100 på utenlandske sider. Arve Jeg kjøpte denne hos AMENTIO og den fungerer, pris 1584, det er 45nm og det er kite støy fra vifte med denne INTEL Core2Duo T8300 2400MHz mFCPGA8 3MB (BX80577T8300) TG Har du kjørt noen benchmarker (både ytelse og batterilevetid) med denne vs. den gamle? Hvilken BIOS-versjon bruker du? Kjører siste BIOS , har oppdatert 1 gang BIOS: 68ET21WW (v1.05) Ikke kjørt noen Benchmark eller målt batteritid, det er jo innstilling for batterisparing og dessuten separat innstilling for max strøm på nettverkskort (det trådløse). Jeg har installert XP-pro og lastet ned alle drivere fra nettet fra Lenovo sin hjemmeside etter å ha byttet HD til en 250Gb Samsung spinpount (som er ganske stille). Må stille om SATA-innstillingen i Setup (F1 ved oppstart) ellers fungerer det ikke. Nå er det en bra PC. TG TG Lenke til kommentar
m99 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vær OBS på at siste drivere og BIOS ikke er på siden til Lenovo. En nyere BIOS (den nyeste?) ble postet på denne tråden for noen sider siden, når det gjelder drivere så ble min levert med nyere enn de som en kan laste ned. Lenke til kommentar
Springbank Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei!Jeg antar du ikke har mottatt CPUen enda ?? Merkingen på de averterte 7300/7500 hadde en noe avvikende merking fra det som er vanlig. Stemmer ikke dette ? Hvilke utgaver er i såfall dette ? Er de beregnet for sokkel? Du har helt rett, jeg kjøpte en CPU med feil sokkel Så nå blir det å selge en T7500/Socket M, og gjøre et nytt forsøk på å få tak i en socket P... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei!Jeg antar du ikke har mottatt CPUen enda ?? Merkingen på de averterte 7300/7500 hadde en noe avvikende merking fra det som er vanlig. Stemmer ikke dette ? Hvilke utgaver er i såfall dette ? Er de beregnet for sokkel? Du har helt rett, jeg kjøpte en CPU med feil sokkel Så nå blir det å selge en T7500/Socket M, og gjøre et nytt forsøk på å få tak i en socket P... Jeg trodde ikke T7500 fantes for Socket M. Iflg. Wikipedia gjør det ikke det. Jeg trodde faktisk det kunne være CPU for pålodding direkte på kortet. Du er sikker på at det er Socket M ? Du er vel blitt obs på at også T8... passer på dette kortet. Se lenger oppe i tråden. Lenke til kommentar
Springbank Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg trodde ikke T7500 fantes for Socket M. Iflg. Wikipedia gjør det ikke det.Jeg trodde faktisk det kunne være CPU for pålodding direkte på kortet. Du er sikker på at det er Socket M ? Du er vel blitt obs på at også T8... passer på dette kortet. Se lenger oppe i tråden. Fra Wikipedia (min utheving): "Socket M is a CPU interface introduced by Intel in 2006 for the Intel Core line of mobile processors [1]. It is used in all Intel Core products, as well as the Core-derived Dual-Core Xeon codenamed Sossaman. It was also used in the first generation of the mobile version of Intel's Core 2 Duo, specifically, the T5x00 and T7x00 Merom lines (referred to as Napa), though that line switched to Socket P (Santa Rosa) in 2007." Min har sspecnr. QUDJ. Jepp, har sett at T8xxx passer (og sannsynligvis T9xxx også). Det blir en avveining; ved samme klokkefrekvens vil T7xxx være kjappere enn T8xxx pga. mer cache (4MB på T7xxx, 3MB på T8xxx). På den annen side; T8xxx bruker mindre strøm pga. 45nm, og har sikkert arkitekturforbedringer. En T7xxx vil uansett i mine øyne gi mest valuta for pengene. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har akkurat byttet ut 3945ABG-kortet med et orginalt Intel 4965AGN-kort (dette skulle egentlig ikke virke da IBM og HP krever sine egne dyre kort). Da jeg ikke giddet åpne hele maskinen for å legge inn den tredje antennen får jeg bare 130Mbps ;-) Dette var vel anvendte 205 kroner. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 "Da jeg ikke giddet åpne hele maskinen for å legge inn den tredje antennen får jeg bare 130Mbps ;-)" Wow! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Har lagt inn bios 2.03 som jeg fant lenger framme i tråden, merket ikke noen vesentlig forskjell. Oppdaterte fra 1.02 som var den nyeste som lå ute. Nå er imidlertid 1.15 lagt ut. Noen som har testet den? Er spesielt interessert om viftestyringen er endret. http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-67855 Endret 26. april 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
m99 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jepp, 1.15 er lagt ut sier de, men kan du laste den ned? Ikke her iallfall. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Nei har du sett. Useriøse greier. Lenke til kommentar
Springbank Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jepp, 1.15 er lagt ut sier de, men kan du laste den ned? Ikke her iallfall. Her (nederste innlegget på siden) er svaret fra Mark Hopkins ved Lenovo ang. BIOS-tullet: All, I understand the frustration over the delay in getting the updated BIOS packaged and uploaded to the web. I believed that it should have been available within a week or two when I offered previous guidance. We have been awaiting receipt of the code for some weeks, and it appears there is another, newer version in the pipeline. (See announcement at the top of this board, or Click HERE for the link that that BIOS update page.) As BIOS versions are cumulative, the decision may have been to just hold and release this next version. As one can see a number of systems were updated, and both model types for the N200 are listed as "coming soon" . While "soon" is obviously relative, I don't believe it will take until June. Thanks. Message Edited by Mark_Lenovo on 04-17-2008 01:02 PM Nå ser det imidlertid ut til at BIOSen til N200 i begge varianter endelig er oppdatert - se oversikten her. N200 (0769)-biosen har jeg nettopp lastet ned i versjon 68ET34WW herfra. Nå gjenstår det bare en plausibel forklaring på hvorfor denne splitter nye BIOSen har versjonsnr. 1.15, mens den noe eldre 68ET31WW har versjonsnr. 2.03?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Flashet med den nå. Inne i bios rapporteres versjonen til 3.02. Endret 1. mai 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
Springbank Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 I går fikk jeg forøvrig T7500-prosessoren, og etter fem minutters arbeid var den installert. Har ikke kjørt noe benchmark, men jeg kan jo nevne følgende indikasjon på øket batterilevetid: I helga hadde jeg med PCen og så en divx-film på toget. Etter ferdig film, en time og tjue minutter, var det igjen 24% på batteriet. Etter at jeg hadde installert ny prosessor i går, satte jeg på samme filmen - og da hadde jeg igjen 58% batterikapasitet da rulletekstene kom... Lenke til kommentar
la5lia Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Noen som har fått byttet til Engelsk språk på fingeravtrykk leser softwaren? Evt. noen som vet om man kan redigere selv i en eller annen fil ? Lei av å skvulpe med fingeren /steinar Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bios 3.03 er ute. Merker ingen forskjell på viftestyring med den. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har skiftet ut den medfølgende Celeron M 530 med en billig og brukt T2330 som jeg fikk for 210 kroner inkl. porto på eBay. Ytelsen var ikke så viktig, det var bedre batterilevetid jeg var ute etter. Hva ble så resultatet? WLAN og Bluetooth er avslått, skjerm og hd slår seg av etter ett minutt, T2330 kjører på halv hastighet (SpeedStep). Jeg tok tiden fra jeg skrudde den på til den begynte å pipe. Med Celeron tok det 3 timer og 15 minutter Med T2330 tok det 4 timer og 55 minutter Lenke til kommentar
m99 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Er det noen som har en "original" pc med Celeron M 530 og 1,5 GB minne som gidder kjøre SuperPi 1M, glemte å ta vare på resultatet jeg fikk. http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36 Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Er det noen som har en "original" pc med Celeron M 530 og 1,5 GB minne som gidder kjøre SuperPi 1M, glemte å ta vare på resultatet jeg fikk. http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36 BUMP! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Tenkte i utgangspunktet å kjøpe en PC som jeg skal bruke til litt online pokerspilling, MSN & avspilling av filmer/TV-serier. Skjønner jo at alle PCer vil fungere tilfredsstillende til dette, men er denne PCen fortsatt det beste valget? Det har jo gått et halvt år siden testen nå mener jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå