Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....

teik

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt før men ikke fått noe svar. Er det bare min N200 som er dårlig skrudd sammen?

plastdekselet på venstresiden fra USB porten, helt bort til enden av åpningen for kjøling sitter ikke fast, det er løst egentlig langs hele tiden og det knirker ganske bra når jeg kommer borti. Plasten ved usb portene og mic inngangen ved høyre side av maskinen er også løs. Orket ikke å klage til komplett, i tilfelle det er vanlig og noe en må regne med?

Maskina mi knirker i alle fall endel, og den signaliserer ikke kvalitet. Det er akkurat som den er dårlig limt sammen, siden sidedekslene er så løse mange steder.

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min maskin er også solid skrudd sammen. Eneste jeg har å utsette på kvaliteten er at det er svært vanskelig å lukke igjen lokket på maskinen. Jeg må presse lokket svært hardt ned før låsen fester seg. Dessuten faller dette dummy expresskortet ut hvis jeg snur på maskinen.

Noen andre som har problemer med å få låst fast lokket?

Ellers er maskinen veldig bra.

Endret av lipslide
Lenke til kommentar

Til dere som har skiftet CPU, døde maskinen? Litt news fra dere hadde vært kjekt ;-) , oppdaterte dere BIOS, er vifta bare på besøk en gang innimellom nå, kan dere gjøre noe i RMClock med spenningen osv.

BTW! Min N200 er svært godt skrudd sammen, muligens er dette den mest solide bærbare jeg har hatt siden midten av nittitallet (heldigvis er det bare noen av de siste PC'ne jeg selv har betalt for ;-) )

Lenke til kommentar
Til dere som har skiftet CPU, døde maskinen? Litt news fra dere hadde vært kjekt ;-) , oppdaterte dere BIOS, er vifta bare på besøk en gang innimellom nå, kan dere gjøre noe i RMClock med spenningen osv.

BTW! Min N200 er svært godt skrudd sammen, muligens er dette den mest solide bærbare jeg har hatt siden midten av nittitallet (heldigvis er det bare noen av de siste PC'ne jeg selv har betalt for ;-) )

En ting til, jeg syns det er ujevnt bilde på skjermen, spesielt på blå bakgrunn, med blå skrive bordbakgrunn og en vipper skjermen på skrå fremover, eller ser fra siden..Ser at det ikke er jevn belysning på skjermen, men ganske ujevn og stripete, andre som også har det? Disken lager også lyder som vanligvis kommer fra defekte Hardisker, men heldigvis ikke så ofte, og jeg har ikke fått noen feilmeldinger, men ikke særlig betryggende med sånn klikk klakk, den av og til lager. Begynner å irritere meg over at jeg ikke brukte angrefrist, nesten så jeg lurer på om jeg har fått et mandags eksemplar, men det kan bli litt vanskelig å reklamere nå som det har gått 30 dager. Jeg syns nesten ikke det er verdt å bruke porto og energi på å sende det tilbake. Burde jo ikke betale for å få noe jeg skulle hatt. Jeg vil dessuten ikke ha noen reparert maskin, men en ny, om jeg skulle byttet.

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar

Maskinen din er ikke slik den skal være. Ta kontakt med komplett. De er gode på service, og du skal ikke ha noen utgifter i forbindelse med reklamasjon.

Enten så velger de omlevering av maskinen, eller så ordner de med servicereperasjon i nærheten av der du bor.

Send reklamasjon pr. e-post slik at du har prosessen skriftlig hvis noe skulle oppstå i etterkant.

Lenke til kommentar

Hei nei maskinen døde ikke, satte inn en dual core 2,2g og 3 gig minne, perfekt. Neste blir 64bit vista

Sattis

Lenke til kommentar

Da har jeg montert en T7100 på min. Fungerer aldeles strålende, selv om cpu-z ikke rapporterer riktig mp eller kjernefrekvens.

Vifta slår faktisk ikke inn før nærmere 50 grader nå, og kjører da ned til 43. Ikke problematisk, for ved vanlig nettsurf og lette oppgaver ligger tempen på 44-45 grader.Med andre ord, til min bruk er det kun harddisken som høres, og eieren er veeldig fornøyd.

Ikke minst fordi cpu`en kun kostet meg litt over 500 grunker inkludert frakt fra USA, og det tok 4 virkedager før den lå i postkassa...ebay er tingen. Muligens kan man få en slik billigere om man, i motsetning til meg, er med på en auksjon og ikke trykker på "buy now" umiddelbart.

:)

EDIT: Bios 1.02

EDIT2: Bruker SpeedswitchXP til å kjøre laveste klokke og vcore, det gir rikelig ytelse til mine applikasjoner og holder maskinen behagelig kjølig og stille.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Da har jeg montert en T7100 på min. Fungerer aldeles strålende, selv om cpu-z ikke rapporterer riktig mp eller kjernefrekvens.

Vifta slår faktisk ikke inn før nærmere 50 grader nå, og kjører da ned til 43. Ikke problematisk, for ved vanlig nettsurf og lette oppgaver ligger tempen på 44-45 grader.Med andre ord, til min bruk er det kun harddisken som høres, og eieren er veeldig fornøyd.

Ikke minst fordi cpu`en kun kostet meg litt over 500 grunker inkludert frakt fra USA, og det tok 4 virkedager før den lå i postkassa...ebay er tingen. Muligens kan man få en slik billigere om man, i motsetning til meg, er med på en auksjon og ikke trykker på "buy now" umiddelbart.

:)

EDIT: Bios 1.02

EDIT2: Bruker SpeedswitchXP til å kjøre laveste klokke og vcore, det gir rikelig ytelse til mine applikasjoner og holder maskinen behagelig kjølig og stille.

hvor stor forskjell er det på varmeutvikling, og viftebruk, når du klokker den på det laveste og kanskje skrur ned spenningen litt, i forhold til før du oppgraderte?

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar

Spenningen er på 0.963 ved idle og 1.388 på full pupp ihht cpuz. Det ser ut til å være problemer med å få rapportert klokkefrekvens/mp/throttling riktig både med cpuz og rmclock, men jeg fikk endret spenningen. Riktignok ble avlest spenning helt forskjellig fra den jeg satte i rmclock, så det er nok best å la være inntil det kan finnes mer info rundt emnet.

Forum@rightmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...