Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....

teik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min bråkte uansett bare jeg la kabal - kjapp retur der ja...

Med bråkte - mener du at vifta gikk på laveste hastighet, eller på høyere turtall?

Vil tro det var laveste hastighet og for meg var det litt vel mye mtp at jeg omtrent ikke gjorde noe på den. Jeg har det nokså kaldt i rommet her - 19 grader normalt - og da skal ikke maskina få pustebesvær på å kjøre et vindu med firefox...

I tillegg synes jeg det var mye ståhei, men lite som skjedde ytelsesmessig.

Endret av jakja83
Lenke til kommentar
Det kan være så enkelt som varierende påført kjølepasta.

På min var det veldig bra sammenføyning mellom kjøler og cpu, kanskje det beste jeg har sett på bærbar. Ingen forbedring ved å gjøre jobben på nytt.

Har du prøvd, eller er dette bare noe du vet? Hadde du faktisk sett sammenføyningen, hadde du vært nødt til å skifte kjølepasta uansett.

Uansett montering, har jeg alltid erfart at temperaturer har gått ned minimum 2-3 grader idle/load ved å fjerne gammel pasta, og påføre AS5.

Enhver person i prosessorforaet vil kunne fortelle deg det samme.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Vil tro det var laveste hastighet og for meg var det litt vel mye mtp at jeg omtrent ikke gjorde noe på den. Jeg har det nokså kaldt i rommet her - 19 grader normalt - og da skal ikke maskina få pustebesvær på å kjøre et vindu med firefox...

Hm, kan ikke love at du vil få bedre inntrykk av den neste maskinen din, om det er 8600gs du begir deg ut på. Stor ståhei og lite som skjer er vel den mest dekkende beskrivelsen jeg kunne gitt.

Dagens midrangenotebooks havner så til de grader mellom to stoler, de gode billige grafikkløsningene er ikke kommet enda, og prosessorene har fortsatt en "feel" som forrige generasjons AMD prosessorer i Vista.

Lenke til kommentar
Det kan være så enkelt som varierende påført kjølepasta.

På min var det veldig bra sammenføyning mellom kjøler og cpu, kanskje det beste jeg har sett på bærbar. Ingen forbedring ved å gjøre jobben på nytt.

Har du prøvd, eller er dette bare noe du vet? Hadde du faktisk sett sammenføyningen, hadde du vært nødt til å skifte kjølepasta uansett.

Uansett montering, har jeg alltid erfart at temperaturer har gått ned minimum 2-3 grader idle/load ved å fjerne gammel pasta, og påføre AS5.

Enhver person i prosessorforaet vil kunne fortelle deg det samme.

Dette innlegget skjønner jeg ikke vitsen med. Svaret på spørsmålet står selvfølgelig i ditt eget innlegg.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Hm, kan ikke love at du vil få bedre inntrykk av den neste maskinen din, om det er 8600gs du begir deg ut på. Stor ståhei og lite som skjer er vel den mest dekkende beskrivelsen jeg kunne gitt.

Dagens midrangenotebooks havner så til de grader mellom to stoler, de gode billige grafikkløsningene er ikke kommet enda, og prosessorene har fortsatt en "feel" som forrige generasjons AMD prosessorer i Vista.

Jeg gikk for 2 Ghz Core 2 Duo - 3 GB ram - 250 GB HD - 8600M GT - 1440 x 900. Den VET jeg er mye kjappere enn Lenovoen så får du heller leve i din tro. Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg - selv om Lenovoene er billige så får man det man betaler for.

Lenke til kommentar

re: jakja83

"Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg"

Her er det nok ganske mange som er uenig med deg, helt siden Celeron 300A har det vært en og annen brukbar modell innimellom. Celerom M 5x0 er heller ikke så værst, men de skulle jo helst hatt SpeedStep da.

Hva betalte du for PC-en din? Den ser jo ikke akkurat som noen midrange-notebook for meg.

Lenke til kommentar

Er i tenkeboksen for om jeg skal kjøpe meg en Lenovo N200 eller ikke.

Og har derfor sjekket litt på E-Bay prisene på en raskere prosessor.

Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen.

Og svaret jeg fikk tilbake er at denne ikke er kompatibel med denne pc`n

Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ??

Så spørsmålet her er jo derfor kan denne brukes eller ikke :-)

Graveyard

Lenke til kommentar
re: jakja83

"Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg"

Her er det nok ganske mange som er uenig med deg, helt siden Celeron 300A har det vært en og annen brukbar modell innimellom. Celerom M 5x0 er heller ikke så værst, men de skulle jo helst hatt SpeedStep da.

Hva betalte du for PC-en din? Den ser jo ikke akkurat som noen midrange-notebook for meg.

8700 ;) Skal det være - så .... Jeg har da aldri sagt den var midrange.

Lenke til kommentar

Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen.

Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ??

Graveyard

Hei har akkurat satt inn en Intel Core Duo T7500 2,2ghz prosessor og totalt 3 g minne og det tok 5 min og maskinen spiser Vista til frokost. Anbefales!!

Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!!

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!!

Oppfattelsen av støy er veldig subjektiv. For min del blir det veldig forstyrrende å sitte i et rom uten bakgrunnstøy og skulle gjøre et arbeid om vifta bråker. Det som du nesten ikke hører er direkte plagsomt for min del. Bra vi er forskjellige!

:)

Lenke til kommentar

Tok sjansen på å kjøpe en T7100 på ebay, så får jeg finne ut selv om den passer. Ble rundt en 500-lapp med frakt, så kommer det vel mva og fortollingsgebyr i tillegg vil jeg tro. Skulle vel havne rundt 8-900 ferdig levert - om den mot formodning ikke skulle gli gjennom tollen ubemerket da.

Lenke til kommentar

Graveyard

Hei har akkurat satt inn en Intel Core Duo T7500 2,2ghz prosessor og totalt 3 g minne og det tok 5 min og maskinen spiser Vista til frokost. Anbefales!!

Jeg vil kjøpe en CPU kan du si meg hvor har du kjøpt din CPU?

hvor mye kosta den a?¨

men kunne du tenke deg å hjelpe meg med å laste den ellr no?

jeg mener bilde ellr slikt

takk

Lenke til kommentar

Graveyard

Jeg vil kjøpe en CPU kan du si meg hvor har du kjøpt din CPU?

hvor mye kosta den a?¨

men kunne du tenke deg å hjelpe meg med å laste den ellr no?

jeg mener bilde ellr slikt

takk

Hei. Jeg kjøpte den på Ebay England betalte ca 1250 med frakt. Jeg skal ta et par bilder i helga poster dem da
Lenke til kommentar

Oppfattelsen av støy er veldig subjektiv. For min del blir det veldig forstyrrende å sitte i et rom uten bakgrunnstøy og skulle gjøre et arbeid om vifta bråker. Det som du nesten ikke hører er direkte plagsomt for min del. Bra vi er forskjellige!

Hei ja det er bra, men jeg har også prøvd den rådyre Ferrari maskinen og jeg syns den bråker mere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...