Muffinman Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det kan være så enkelt som varierende påført kjølepasta. På min var det veldig bra sammenføyning mellom kjøler og cpu, kanskje det beste jeg har sett på bærbar. Ingen forbedring ved å gjøre jobben på nytt. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Min bråkte uansett bare jeg la kabal - kjapp retur der ja... Med bråkte - mener du at vifta gikk på laveste hastighet, eller på høyere turtall? Vil tro det var laveste hastighet og for meg var det litt vel mye mtp at jeg omtrent ikke gjorde noe på den. Jeg har det nokså kaldt i rommet her - 19 grader normalt - og da skal ikke maskina få pustebesvær på å kjøre et vindu med firefox... I tillegg synes jeg det var mye ståhei, men lite som skjedde ytelsesmessig. Endret 10. februar 2008 av jakja83 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det kan være så enkelt som varierende påført kjølepasta. På min var det veldig bra sammenføyning mellom kjøler og cpu, kanskje det beste jeg har sett på bærbar. Ingen forbedring ved å gjøre jobben på nytt. Har du prøvd, eller er dette bare noe du vet? Hadde du faktisk sett sammenføyningen, hadde du vært nødt til å skifte kjølepasta uansett. Uansett montering, har jeg alltid erfart at temperaturer har gått ned minimum 2-3 grader idle/load ved å fjerne gammel pasta, og påføre AS5. Enhver person i prosessorforaet vil kunne fortelle deg det samme. Endret 11. februar 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vil tro det var laveste hastighet og for meg var det litt vel mye mtp at jeg omtrent ikke gjorde noe på den. Jeg har det nokså kaldt i rommet her - 19 grader normalt - og da skal ikke maskina få pustebesvær på å kjøre et vindu med firefox... I tillegg synes jeg det var mye ståhei, men lite som skjedde ytelsesmessig. Hm, kan ikke love at du vil få bedre inntrykk av den neste maskinen din, om det er 8600gs du begir deg ut på. Stor ståhei og lite som skjer er vel den mest dekkende beskrivelsen jeg kunne gitt. Dagens midrangenotebooks havner så til de grader mellom to stoler, de gode billige grafikkløsningene er ikke kommet enda, og prosessorene har fortsatt en "feel" som forrige generasjons AMD prosessorer i Vista. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det kan være så enkelt som varierende påført kjølepasta. På min var det veldig bra sammenføyning mellom kjøler og cpu, kanskje det beste jeg har sett på bærbar. Ingen forbedring ved å gjøre jobben på nytt. Har du prøvd, eller er dette bare noe du vet? Hadde du faktisk sett sammenføyningen, hadde du vært nødt til å skifte kjølepasta uansett. Uansett montering, har jeg alltid erfart at temperaturer har gått ned minimum 2-3 grader idle/load ved å fjerne gammel pasta, og påføre AS5. Enhver person i prosessorforaet vil kunne fortelle deg det samme. Dette innlegget skjønner jeg ikke vitsen med. Svaret på spørsmålet står selvfølgelig i ditt eget innlegg. Endret 11. februar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vil tro det var laveste hastighet og for meg var det litt vel mye mtp at jeg omtrent ikke gjorde noe på den. Jeg har det nokså kaldt i rommet her - 19 grader normalt - og da skal ikke maskina få pustebesvær på å kjøre et vindu med firefox... I tillegg synes jeg det var mye ståhei, men lite som skjedde ytelsesmessig. Hm, kan ikke love at du vil få bedre inntrykk av den neste maskinen din, om det er 8600gs du begir deg ut på. Stor ståhei og lite som skjer er vel den mest dekkende beskrivelsen jeg kunne gitt. Dagens midrangenotebooks havner så til de grader mellom to stoler, de gode billige grafikkløsningene er ikke kommet enda, og prosessorene har fortsatt en "feel" som forrige generasjons AMD prosessorer i Vista. Jeg gikk for 2 Ghz Core 2 Duo - 3 GB ram - 250 GB HD - 8600M GT - 1440 x 900. Den VET jeg er mye kjappere enn Lenovoen så får du heller leve i din tro. Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg - selv om Lenovoene er billige så får man det man betaler for. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 re: jakja83 "Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg" Her er det nok ganske mange som er uenig med deg, helt siden Celeron 300A har det vært en og annen brukbar modell innimellom. Celerom M 5x0 er heller ikke så værst, men de skulle jo helst hatt SpeedStep da. Hva betalte du for PC-en din? Den ser jo ikke akkurat som noen midrange-notebook for meg. Lenke til kommentar
graveyard85 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er i tenkeboksen for om jeg skal kjøpe meg en Lenovo N200 eller ikke. Og har derfor sjekket litt på E-Bay prisene på en raskere prosessor. Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen. Og svaret jeg fikk tilbake er at denne ikke er kompatibel med denne pc`n Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ?? Så spørsmålet her er jo derfor kan denne brukes eller ikke :-) Graveyard Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 re: jakja83"Celeron har sugd fra den dagen de begynte å produsere dem og det var bare dumt av meg å tro det hadde endret seg" Her er det nok ganske mange som er uenig med deg, helt siden Celeron 300A har det vært en og annen brukbar modell innimellom. Celerom M 5x0 er heller ikke så værst, men de skulle jo helst hatt SpeedStep da. Hva betalte du for PC-en din? Den ser jo ikke akkurat som noen midrange-notebook for meg. 8700 Skal det være - så .... Jeg har da aldri sagt den var midrange. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Sitter og ser på Amentio`s utvalg av 3000 N200. Her leveres den med: - T7100 - T5250 - T2330 - T7300 Så er spørsmålet om disse maskinene har samme brikkesett som 0769, som det ser ut som de fleste har fått i første omgang. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 re: Muffinman Jeg tror alle N200 med integrert grafikk bruker Intel GM965-chipset, endel andre komponenter (Bluetooth, DVD-brenner,Webcam og kanskje noen til) kan nok variere. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Da skulle utvalget hos Amentio indikere at det er et brukbart utvalg cpu`er som er kompatible. Sitter fremdeles på gjerdet og venter på litt mer fakta. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ja, TY2BMNO synes jeg virker som et bra tilbud. Maskinene med NVIDIA GeForce Go 7300 er for dyre, de er bare litt (ca. 50%) bedre enn Intel X3100. Lenke til kommentar
Sattis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er i tenkeboksen for om jeg skal kjøpe meg en Lenovo N200 eller ikke.Og har derfor sjekket litt på E-Bay prisene på en raskere prosessor. Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen. Og svaret jeg fikk tilbake er at denne ikke er kompatibel med denne pc`n Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ?? Så spørsmålet her er jo derfor kan denne brukes eller ikke :-) Graveyard Hei har akkurat satt inn en Intel Core Duo T7500 2,2ghz prosessor og totalt 3 g minne og det tok 5 min og maskinen spiser Vista til frokost. Anbefales!!Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!! Oppfattelsen av støy er veldig subjektiv. For min del blir det veldig forstyrrende å sitte i et rom uten bakgrunnstøy og skulle gjøre et arbeid om vifta bråker. Det som du nesten ikke hører er direkte plagsomt for min del. Bra vi er forskjellige! Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Når dere har skiftet CPU får dere opp nye valg i BIOS for spenning osv.? Min Celeron er innstilt på 1,225 Volt (RMClock sier så), og ingen mulighet til å forandre den. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Tok sjansen på å kjøpe en T7100 på ebay, så får jeg finne ut selv om den passer. Ble rundt en 500-lapp med frakt, så kommer det vel mva og fortollingsgebyr i tillegg vil jeg tro. Skulle vel havne rundt 8-900 ferdig levert - om den mot formodning ikke skulle gli gjennom tollen ubemerket da. Lenke til kommentar
sara110 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er i tenkeboksen for om jeg skal kjøpe meg en Lenovo N200 eller ikke.Og har derfor sjekket litt på E-Bay prisene på en raskere prosessor. Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen. Og svaret jeg fikk tilbake er at denne ikke er kompatibel med denne pc`n Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ?? Så spørsmålet her er jo derfor kan denne brukes eller ikke :-) Graveyard Hei har akkurat satt inn en Intel Core Duo T7500 2,2ghz prosessor og totalt 3 g minne og det tok 5 min og maskinen spiser Vista til frokost. Anbefales!!Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!! Jeg vil kjøpe en CPU kan du si meg hvor har du kjøpt din CPU? hvor mye kosta den a?¨ men kunne du tenke deg å hjelpe meg med å laste den ellr no? jeg mener bilde ellr slikt takk Lenke til kommentar
Sattis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er i tenkeboksen for om jeg skal kjøpe meg en Lenovo N200 eller ikke.Og har derfor sjekket litt på E-Bay prisene på en raskere prosessor. Kom over denne, Intel Core Duo 2.4GHz T7700 SLA43 Dual CPU 4 GHz Merom, og sendte selgeren ett spørsmål om denne kunne brukes i denne lapptoppen. Og svaret jeg fikk tilbake er at denne ikke er kompatibel med denne pc`n Derfor lurer jeg nå veldig ettersom jeg mener å ha lest før i denne tråden at alle T7250, T7300, T7500 og andre 7xxx serien med oddetall kan brukes ?? Så spørsmålet her er jo derfor kan denne brukes eller ikke :-) Graveyard Hei har akkurat satt inn en Intel Core Duo T7500 2,2ghz prosessor og totalt 3 g minne og det tok 5 min og maskinen spiser Vista til frokost. Anbefales!!Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!! Jeg vil kjøpe en CPU kan du si meg hvor har du kjøpt din CPU? hvor mye kosta den a?¨ men kunne du tenke deg å hjelpe meg med å laste den ellr no? jeg mener bilde ellr slikt takk Hei. Jeg kjøpte den på Ebay England betalte ca 1250 med frakt. Jeg skal ta et par bilder i helga poster dem da Lenke til kommentar
Sattis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Men jeg skjønner ikke at noen av Dere her på forumet her klager på den minimale viftelyden som kommer fra denne maskinen, den høres da nesten ikke!!! Oppfattelsen av støy er veldig subjektiv. For min del blir det veldig forstyrrende å sitte i et rom uten bakgrunnstøy og skulle gjøre et arbeid om vifta bråker. Det som du nesten ikke hører er direkte plagsomt for min del. Bra vi er forskjellige! Hei ja det er bra, men jeg har også prøvd den rådyre Ferrari maskinen og jeg syns den bråker mere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå