Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte bilpleie produkter

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene brukt mye tid på og finne ut av hvilke merker som skal være noe av det beste man kan få tak i når det gjelder bilpleieprodukter.

Dette er altså ikke noe fasitsvar, men en konklusjon jeg selv har kommet til etter å ha snakket med mange via utenlandske forum som driver med dette proffesjonelt og via mail til norske bilpleie firmaer.

Jeg fikke relativt sprikende informasjon om hva som var bra og ikke... men noen merker likte dem bedre enn andre.

Her kommer min konklusjon utifra det jeg har hørt fra andre. (noe er også testet selv).

Jeg kommer til og nevne opp til fler merker pr. kategori, sett utfra hvilke opplysninger jeg fikk.

Det finnes altså mange gode produkter der ute! Men de jeg ramser opp her, er altså de som er "top of the line" (i følge hva andre har fortalt meg):

Shampoo:

1. Chemical Guys Citrus Wash and Gloss

2. Optimum Car Wash

3. Pinnacle Bodywork Shampoo

Polering:

1. Menzerna (generelt)

2. Pinnacle XMT Serien

3. Swisswax (dyyyrt!)

4. Chemical Guys

Dekk/felg:

1. p21s Gel Wheel Cleaner

Wax:

1. Pinnacle Signature Series II

2. Swisswax

Det finnes også andre merker som er nevnt og som har fått mye skryt, men altså ikke i så stort omfang som de jeg har nevnt over her.

Det som overasket meg litt, var at Chemical Guys fikk så mye skryt! Jeg vil nesten påstå og si at dette var det merket som jeg leste mest godt om. Også de fleste bilpleie.firmaene jeg kontaktet synes dette varett godt produkt.

Nå er jeg ganske newbie selv når det gjelder bilpleie, men interessen er stor og jeg har brukt mye tid på research.

Jeg kommer også selv til å kjøpe produktene nevnt over her.

Det som overasket meg litt var at Meguiars ikke havnet høyre opp. De fleste hadde godt og si om Meguiars, men hadde liksom alltid et svar på hva som dem synes var bedre. Inntrykket jeg fikk av Meguiars var sjeldent at det var ett dårlig produkt, men altså gjevnt over bra... ikke noe mer. Jeg trodde faktisk Meguiars skulle bli litt bedre omtalt.

Men altså... den største overaskelsen var gjennomgående skryt av Chemical Guys.

P21s Gel Wheel Cleaner fikk jeg inntrykk av var verdens beste middel til rens av felger. Det var stort sett kun dette merker som dukket opp når jeg spurte om en bra felgrens.

Pinnacle fik også voldsomt mye skryt. Spesielt grunnet Signature Series II voksen og diverse andre produkter.

Swisswax fikk jeg på følelsen det var mange som forgudet, men prisen gjør at kanskje ikke så mange tar seg råd til og kjøpe dette kun for å teste ut...

Selv så har jeg brukt Signature Series II og er skikkelig fornøyd med den voksen! Kanonbra!

Nå må dere ikke skyte hue av meg hvis dere mener jeg kommer med feil opplysninger, eller ikke er enige i det jeg skriver folkens. Jeg videreformidler bare det jeg har hørt fra andre entusiaster og proffesjonelle.

Håper vertfall dette var nyttig for noen der ute....

PS! Mye av produktene nevnt over her får dere kjøpt hos www.scandicshine.no

Har handlet derfra selv og er meget fornøyd! Hyggelig fyr :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DuraGloss #901, Poorboy's Super Slick & Suds og Super Slick & Wax må også anbefales på det sterkeste når det gjelder såper. Spesielt Poorboy's SS&S som har en såpass behagelig lukt at den brukes innvendig for å friske opp interiørets ellers "flate" lukt. SS&W er perfekt på nyvokset bil.

Gleder meg til å prøve Menzernas Auto Shampoo også.

Tror heller ikke vi skal undervurdere produkter som:

-Zymol

-3M

-Einzett

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...