Lindoniel Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bruk kondom hvis ikke begge har vært hos legen og sjekka seg for kjønnssykdommer. Man trenger ikke å ha hatt sex for å få dette. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bruk kondom hvis ikke begge har vært hos legen og sjekka seg for kjønnssykdommer. Man trenger ikke å ha hatt sex for å få dette. Hvilke kjønssykdommer er det snakk om? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bruk kondom hvis ikke begge har vært hos legen og sjekka seg for kjønnssykdommer. Man trenger ikke å ha hatt sex for å få dette. Hvilke kjønssykdommer er det snakk om? Tja. Flatlus sprer seg som en kjønnssykdom, men like godt gjennom sengeklær. Herpes (som er et forkjølelsesvirus) Kjønnsvorter (trengs neppe forklaring) Klamydia (Infeksjonen skyldes en betennelse med bakterier i urinveiene og/eller i livmoren.) Soppinfeksjon. (Neppe forklaring på dette heller) Det er disse jeg kommer på, er vel kanskje flere? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tja. Flatlus sprer seg som en kjønnssykdom, men like godt gjennom sengeklær.Herpes (som er et forkjølelsesvirus) Kjønnsvorter (trengs neppe forklaring) Klamydia (Infeksjonen skyldes en betennelse med bakterier i urinveiene og/eller i livmoren.) Soppinfeksjon. (Neppe forklaring på dette heller) Det er disse jeg kommer på, er vel kanskje flere? Herpes som forkjølelsvirus er jo ikke det samme som kjønnssykdom. Men ser poenget med at det kan smitte til underlivet ved oralsex. Kjønnsvorter smitter ved hudkontakt og da må man vel ha kontkakt med noen som har kjønnsvorter fra før? Og hvordan får man klamydia uten sex? Sopp er forresten ingen kjønnssykdom. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Herpes blir regnet som kjønnssykdom jo. Kjønnsvorter skyldes et vortevirus som er i familie med vorteviruset som forårsaker hånd og fotvorter. Sopp er ikke kjønnssykdom, stemmer, men det overføres ved seksuell kontakt. (Vi snakker da om underlivssopp som i verste fall kan føre til sterilitet). Tja, kan vel kanskje vær enig i det du sa om klamydia:p Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Herpes blir regnet som kjønnssykdom jo.Kjønnsvorter skyldes et vortevirus som er i familie med vorteviruset som forårsaker hånd og fotvorter. Sopp er ikke kjønnssykdom, stemmer, men det overføres ved seksuell kontakt. (Vi snakker da om underlivssopp som i verste fall kan føre til sterilitet). Tja, kan vel kanskje vær enig i det du sa om klamydia:p Herpes er også en kjønnssykdom, ja. Men det er forskjellig typer herpes. Man får det vel ikke i underlivet helt sånn uten videre? Trodde det var kun i munnen man fikk det. Jeg vet det ang. kjønnsvorter, men det er jo likevel ikke samme type vorter som er i underlivet. Hvordan kan man da få vorter i underlivet uten å ha hudkontakt med noen som har den type vorter? Edit: Kan sopp føre til sterilitet??? Det har jeg aldri hørt om før. Endret 7. mai 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nafanua: Kjønnsvortevirusene som smitter på andre måter enn direkte kontakt gir ikke vorter og egentlig ingen merkbare negative effekter. svært mange som får det uten å vite det. Den eneste måten å få versjonene som faktisk gir kjønnsvorter (med andre ord de som er en faktisk kjønnsykdom) er direkte kontakt. Hvis du mener det er feil er du velkommen til å krangle med fastlegen min og legen som opererte en veninne av meg for det mirann: jeg mener jeg har hørt om det med sterilitet før, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 *Mumler noe om å finne frem legeboka* Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvis det er første gang for begge så er det ekstremt lite sjanse for at noen av dere har kjønnssykdom. Dere kan også teste dere, eller du kan eventuelt teste deg selv etter at du har hatt sex (alle kjønnsykdommer kan kureres utenom herpes, hiv og sopp/kjønnsvorter (husker ikke hvilken av dem eller om det var begge, kansje det ikke var noen)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg