Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er det med kondom første gangen?

Gjest debutant

Anbefalte innlegg

Gjest debutant

Jeg nærmer meg debut, men er usikker på hvor viktig det er med kondom. Vi kjenner hverandre godt og vet at begge er førstegangspulere. Er det da nødvendig med prevensjon, eller holder det at hun tar p-piller? Ingen av oss kan vel ha kjønnssykdommer når vi ikke har drevet med slikt før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ingen av dere har kjønnssykdommer og hun husker å ta pillene sine, er det ingenting i veien for at du kan droppe kondomen. Hun kan eventuelt ta angrepille i løpet av 24 timer etter samleie.

Lykke til :thumbup:

Det er viktig som Olum sier at kondom brukes ikke bare fordi det skal hindre jenta å bli gravid. Den forhindrer også kjønnsykdommer og annet. Men om du vet at både du og henne er clean, så skal P-pillen gjøre jobben sin :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om ingen av dere har kjønnssykdommer og hun husker å ta pillene sine, er det ingenting i veien for at du kan droppe kondomen. Hun kan eventuelt ta angrepille i løpet av 24 timer etter samleie.

Lykke til :thumbup:

72 timer..

Kommer an på angrepillene isåfall. På pakken som dama mi tok, stod der 24timer. Men det burde nå ikke være så altfor vanskelig å lese seg til. :)

Lenke til kommentar

Angrepille er ikke prevensjon.

Om dere er rene og uskyldshvite begge to, er det ikke noe behov for kondom nei. :wee: P-piller beskytter bedre mot graviditet statistisk sett, enn kondom , og kjønssykdommer trenger dere jo ikke å tenke på. Kos dere. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest_vaniljee_*

hei

Jeg hadde sex uten prevensjon, 2 dager etter menstrasjonen, og jeg har ikke gått på p-piller etter dette heller. Har ikke turt å kjøpe det. Hva koster det egentlig? det er nå ca. 3 uker siden, og jeg er som regel litt uvel og kvalm, bør jeg sjekke dette? evt. hvordan? Tør heller ikke kjøpe en graviditetstest:/

Lenke til kommentar
hei

Jeg hadde sex uten prevensjon, 2 dager etter menstrasjonen, og jeg har ikke gått på p-piller etter dette heller. Har ikke turt å kjøpe det. Hva koster det egentlig? det er nå ca. 3 uker siden, og jeg er som regel litt uvel og kvalm, bør jeg sjekke dette? evt. hvordan? Tør heller ikke kjøpe en graviditetstest:/

Graviditetstester biter ikke, det gjør heller ikke folkene på apoteket. Det går også an å få noen til å kjøpe for deg hvis du er veldig skeptisk. Eller så kan du gå til lege. Det går også an å vente en ekstra uke og se om du får mensen, det er vel kanskje det letteste. :)

Så sant du er under 25 (tror jeg) dekker staten eller noe opp til 100kr på p-piller, det betyr at du får merket Mercilon (så godt som) gratis. P-piller må du ha resept på, men det kan du få av helsesøster.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
hei

Det er vel mere pinlig å si til foreldre og venner at du er gravid?

Lenke til kommentar

p-piller er helt klart best. Kondom er noe dritt for å si det mildt :p Har hatt sex med kondom litt hær og der hvor det har vært nødvendig men faen for noe drit og styre med, blæh. Ikke i nærheten av like god sex med kondom.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...