Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er det med kondom første gangen?

Gjest debutant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om ingen av dere har kjønnssykdommer og hun husker å ta pillene sine, er det ingenting i veien for at du kan droppe kondomen. Hun kan eventuelt ta angrepille i løpet av 24 timer etter samleie.

Lykke til :thumbup:

Det er viktig som Olum sier at kondom brukes ikke bare fordi det skal hindre jenta å bli gravid. Den forhindrer også kjønnsykdommer og annet. Men om du vet at både du og henne er clean, så skal P-pillen gjøre jobben sin :)

• 3 uker senere...
Om ingen av dere har kjønnssykdommer og hun husker å ta pillene sine, er det ingenting i veien for at du kan droppe kondomen. Hun kan eventuelt ta angrepille i løpet av 24 timer etter samleie.

Lykke til :thumbup:

72 timer..

Kommer an på angrepillene isåfall. På pakken som dama mi tok, stod der 24timer. Men det burde nå ikke være så altfor vanskelig å lese seg til. :)

• 3 måneder senere...
Gjest Guest_vaniljee_*

hei

Jeg hadde sex uten prevensjon, 2 dager etter menstrasjonen, og jeg har ikke gått på p-piller etter dette heller. Har ikke turt å kjøpe det. Hva koster det egentlig? det er nå ca. 3 uker siden, og jeg er som regel litt uvel og kvalm, bør jeg sjekke dette? evt. hvordan? Tør heller ikke kjøpe en graviditetstest:/

hei

Jeg hadde sex uten prevensjon, 2 dager etter menstrasjonen, og jeg har ikke gått på p-piller etter dette heller. Har ikke turt å kjøpe det. Hva koster det egentlig? det er nå ca. 3 uker siden, og jeg er som regel litt uvel og kvalm, bør jeg sjekke dette? evt. hvordan? Tør heller ikke kjøpe en graviditetstest:/

Graviditetstester biter ikke, det gjør heller ikke folkene på apoteket. Det går også an å få noen til å kjøpe for deg hvis du er veldig skeptisk. Eller så kan du gå til lege. Det går også an å vente en ekstra uke og se om du får mensen, det er vel kanskje det letteste. :)

Så sant du er under 25 (tror jeg) dekker staten eller noe opp til 100kr på p-piller, det betyr at du får merket Mercilon (så godt som) gratis. P-piller må du ha resept på, men det kan du få av helsesøster.

Gjest member-101642
hei

Det er vel mere pinlig å si til foreldre og venner at du er gravid?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...