E}{IT Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Startet for 2 mnd siden å lete etter en flat tv, tenkte da å kjøpe en 42" til 10 000kr. Etter at jeg startet med å lese og spørre har det bare blitt vanskeligere. Føler at desto mer jeg leser jo dyrere tv føler jeg at jeg må kjøpe. Hvor stor forskjell er det egentlig på bildekvaliteten når du legger 5000 kr ekstra i tv. Har gått fra 10 000kr tv til å snuse på 28000kr tv. Det jeg har mest lyst på er en - LCD - 46 ( kan også gå for 42", men har en rar trang for å få de 4 tommene ekstra) - Vil egentlig ikke bruke mer enn 17000kr - Full HD - 1-1 pixel mapping - Bruksområde i prioritert rekkefølge, film/serier fra pc, ps3, tv Sikler på sony sine tver men det er der jeg sliter mest i om jeg skal nøye meg med D eller V serien eller rive i W eller X serien. Hvor stor forskjell er det? Jeg har et utrolig dårlig øye for kvalitet på bilde. Er nok ikke så kresen som mange. Lenke til kommentar
bluefire Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ta en titt på laser-tv'ene som snart nok skal komme Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Plis si at du kødder... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Regner med han mener LED tver Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Hvor langt unna markedet er egentlig LED tvene? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ta en titt på laser-tv'ene som snart nok skal komme Priceless... Takk! Du forlenga livet mitt... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Ta en titt på laser-tv'ene som snart nok skal komme Priceless... Takk! Du forlenga livet mitt... Laser tv er helt korrekt. Det er en teknologi det har vært forsket lenge på. Tv-ene skal konkurere i 42" + + +. Det sies at det gir et bedre bilde enn både lcd og plasma! LED tv-er kommer en gang i 2008, men de første modellene kommer til å koste flesk. På Philips tippet de rundt 30 000 for en 32", men om dette er en habil tilbakemelding er jeg ikke sikker på. Hvis du skal se mest film på tv-en din så bør du vurdere plasma. Sortnivået, farger og bildet generelt er mer egnet for dette. Lcd har et mer digitalt bilde samt sortnivåer som ikke holder mål til en skikkelig film opplevelse. Skulle du gå for lcd så bør du nok velge w3000 fra Sony. Det er nok den beste lcd-en akkurat nå... Endret 26. desember 2007 av Bava Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Laser TV er jo årevis unna markedet. Se bare hva de sa om OLED "ooh, det kommer om ett år bare!" yeah right.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Laser TV er jo årevis unna markedet. Se bare hva de sa om OLED "ooh, det kommer om ett år bare!" yeah right.. Oled kommer nok ikke på markedet i stort format før de løser problemet med levetiden. Nå ligger det på rundt 5000 timer og det er litt knapt. Laser har kommet mye lengre, så at det kan komme på markedet i en ikke for fjern fremtid er mer sannsynlig enn noe annet. På den annen side har plasma og lcd vunnet veldig mye plass så kanskje de nye formatene ikke vil komme før folk begynner å stille høyere krav til billedkvalitet. Når man ser på en del lcd modeller så vitner det mer om vissuell kvantitet fremfor noe annet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det forandrer ikke det faktum at Laser TVer sannsynligvis er i alle fall 2-3 år unna massemarkedene... og det hjelper fint lite da, hvis du trenger en TV i dag Forøvrig så er hele selskapet Novalux særs tvilsomt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå