jovaa Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg har en PC som har følgende komponenter: AMD Duron @ 945 Mhz, 256 MB Ram, G1 DDR og 1 stk. 15 GB Fujitsu (5400 RPM, ATA-66) og 1stk. 40 GB (5400 RPM ATA-100). Pluss lydkort og slikt tull... Problemet er at når jeg redigere så blir alt bare krøll! Å se på rå capture fra disk (fullkvalitets AVI) er umulig, lyden hakker, bildet henger og alt er trist. Previewen i Premiere 6 hakker også kollosalt. Dermed blir redigeringen en heller trist affære Så det jeg lurer på er følgende: er harddiskene mine rett og slett for treige? De går jo tross alt bare på 5400 RPM og ATA-66. Har en stygg anelse om at det er problemet. En kamerat av meg har en gammel muggen P2 300 Mhz med en 7200 RPM disk og der går alt glitrende... Den andre hardwaren i maskina mi er vel helt kurant? Skal jeg investere i en stor (60 GB +) 7200 RPM disk, eller en mindre SCSI? Har litt hodebry med akkurat dette. Hadde vært fint med noen gode råd og vink. På forhånd takk mvh Jo Vaagan Lenke til kommentar
sofus Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei. Du skal i allefall kunne kjøre på reine 7200 rpm disker. Det gjør jeg med ca samme oppsett. Du må ikke ha SCSI. Vurder heller RAID om du vil satse på diskene. Kjører du XP? Er du i såfall sikker på at alle driverene spiller på lag? Mener faktisk at det oppsettet du har skal gå rundt uten hakk. -gh Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Alle spørsmål som har med videokameraer å gjøre stilles i http://forum.videokamera.no. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Du nevner ingenting om skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 gjør jeg vel... Har et Geforce 1 DDR. Får snart et Radeon 8500. Men uansett så skal ikke dette problemet være så fryktelig avhengig av grafikkortet. Får prøve å køle innpå Windows 2000 en vakker dag og se om det går bedre, samt å prøve med en 7200 disk. *akk* Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Virket bra en stund med windows XP. Har selv MSI K7T266 Pro 2 512 ddr sdram 1200 mhz thunderbird GForce2 GTS Kjører nå windows 2000 igjen og ingen problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå