Gå til innhold

problemer med samsung syncmaster 226cw

anteee

Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig irriterende problem med min 226cw. Da jeg først fikk den var fargene veldig blasse, og jeg prøvde diverse kalibrasjoner for å fikse det, men ingenting hjalp. Men så fant jeg ut at hvis jeg satt ColorInnovation på brilliant så ble fargene perfekte.

Så kommer altså problemet mitt; når jeg slår på brilliant på colorinnovation OG endrer f.eks sharpness, brightness og/eller contrast, og slår skjermen av... så er fargene skikkelig blasse når jeg slår den på igjen. Dette skjer kun hvis jeg endrer noe annet enn colorinnovation siden den da går over til custom der. Hvis jeg kun setter på brilliant og ikke rører noe annet så er alt ok. Er dette en slags feil hvor skjermen ikke lagrer innstillingene mine eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk for tipset. fant ut at det bare var å konfiguere godt nok i nvidia controlpanel. har liksom aldri brukt ordentlig tid på konfigurere der siden jeg ikke trengte det med forrige skjermen.

måtte selv prøve alt av drivere og programmer fra samsung, fordi skjermen viste sort for alt som egentlig skulle være rødt. men så plutselig en dag så funka det og det gjør det nå også.

imens jeg venter på den nye pcn min, blir jeg nødt til å bruke VGA-kabel. Det jeg fortsatt lurer på er om jeg kan regne med bedre bilde ved bruk av DVI-kabel?

(Ikke at jeg forventer det, fordi bilde allerede er veldig bra :!: )

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
takk for tipset. fant ut at det bare var å konfiguere godt nok i nvidia controlpanel. har liksom aldri brukt ordentlig tid på konfigurere der siden jeg ikke trengte det med forrige skjermen.

måtte selv prøve alt av drivere og programmer fra samsung, fordi skjermen viste sort for alt som egentlig skulle være rødt. men så plutselig en dag så funka det og det gjør det nå også.

imens jeg venter på den nye pcn min, blir jeg nødt til å bruke VGA-kabel. Det jeg fortsatt lurer på er om jeg kan regne med bedre bilde ved bruk av DVI-kabel?

(Ikke at jeg forventer det, fordi bilde allerede er veldig bra :!: )

DVI gir korrekt bilde, ingenting blir endret gjennom d/a konvertere. Men om det blir bedre, det kan ikke bli dårligere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...