kommer Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Jeg har ikke penger til å kjøpe ny prosessor(+HK) så tenkte å overklokke min DualCore Intel Pentium D 805, 2666 MHz men siden jeg er NY har jeg ikke peilig, men vil det å klokke denne cpuen føre til at jeg merke noe brukbar forskjell? spiller nye spill som crysis og CoD 4 og de krever jo sitt. har kjøpt GPU XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX men har den ikke ennå, så nå har jeg GeForce 7900 GS 256 mb HK er ukjent(kommer fra en fujitsu simens pc) 2 Gb DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz) x2 (altså 4 GB RAM) vet ikke om dette hjelper, men CPU hastighet: CPU klokkehastighet 2667.1 MHz (orginal: 2667 MHz) CPU multiplier 20.0x CPU FSB 133.3 MHz (orginal: 133 MHz) Minnebuss 266.7 MHz DRAM:FSB forhold 8:4 Endret 26. desember 2007 av kommer Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Med det skjermkortet bør du absolutt oppgradere hovedkort og prosessor også. trenger ikke nødvendigvis koste så mye over en tusenlapp-1500. Prossessoren skal fungere greit til overklokking, men hovedkortet ditt støtter trolig ikke overklokking i det hele tatt. Vil du bli kvitt cpu'en du har nå kan du sende meg en pm Lenke til kommentar
kommer Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Med det skjermkortet bør du absolutt oppgradere hovedkort og prosessor også. trenger ikke nødvendigvis koste så mye over en tusenlapp-1500. Prossessoren skal fungere greit til overklokking, men hovedkortet ditt støtter trolig ikke overklokking i det hele tatt. Vil du bli kvitt cpu'en du har nå kan du sende meg en pm det blir no ikke ny prosessor med det først, men hvorfor støtter ikke HK overklokking, fordi det kommer fra en produsent? jeg kommer fint inn i bios. Lenke til kommentar
kommer Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 HK er P5LD2-FM fra fujitsu simens Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 HK er P5LD2-FM fra fujitsu simens Da kan de egentlig slå fra deg alle planer om overklokking, for på alle slike OEM hovedkort jeg har vært borti så er det låst for alt som heter overklokking... Lenke til kommentar
kommer Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 HK er P5LD2-FM fra fujitsu simens Da kan de egentlig slå fra deg alle planer om overklokking, for på alle slike OEM hovedkort jeg har vært borti så er det låst for alt som heter overklokking... Lenke til kommentar
kommer Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 men det er jo ASUS P5LD2-FM. er du helt sikker? kan jeg ikke prøve engang? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 men det er jo ASUS P5LD2-FM. er du helt sikker? kan jeg ikke prøve engang? Jo, for all del, du kan jo prøve og se om du finner noen steder der du kan endre på fsb hastigheten, er hovedsakelig den man endrer på når man overklokker. Men jeg vil tro du ikke finner noe særlig... Forresten så var det en liten løgn at alle OEM hovedkort er låst for overklokking, har selv et asus mATX hk til socket 370 (pentium 3) som var ganske overklokkingsvennlig. Dog, en måtte til med Vmod på selve cpuen... Så du kan prøve, men jeg vil tro du ikke finner så mye dessverre... Lenke til kommentar
kommer Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 men det er jo ASUS P5LD2-FM. er du helt sikker? kan jeg ikke prøve engang? Jo, for all del, du kan jo prøve og se om du finner noen steder der du kan endre på fsb hastigheten, er hovedsakelig den man endrer på når man overklokker. Men jeg vil tro du ikke finner noe særlig... Forresten så var det en liten løgn at alle OEM hovedkort er låst for overklokking, har selv et asus mATX hk til socket 370 (pentium 3) som var ganske overklokkingsvennlig. Dog, en måtte til med Vmod på selve cpuen... Så du kan prøve, men jeg vil tro du ikke finner så mye dessverre... oki takk for svar Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du vil glætt klare å kjøre en D805 på 3,6 hvis du har nok juice i hovedkort og strømforsyning. Kjører selv 3,6 24/7 på denne, og det er merkbar forskjell! Kjører også med 8800GT, og det sparker bra. Du vil selvfølgelig få mye bedre ytelse med en Core 2-CPU, men det er ikke ubrukelig ytelse med D 805. Når du begynner å bikke 3,4 GHz, må du ofte begynne å fore skikkelig på med vcore for å få det stabilt. Sjekk med Orthos eller noe for å merke stabiliteten. Da denne drikker strøm verre enn en alkis styrter øl, må du passe på at spenningsregulatorene rundt CPU-prosessor ikke går for varme (knakk selv et kort pga dette). Du bør aldri overgå ca. 58 grader ved last, da den fra 59 grader vil starte throttling, og dermed får du lavere ytelse. Og man klokker for bedre, ikke dårligere, ytelse Lenke til kommentar
kommer Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Du vil glætt klare å kjøre en D805 på 3,6 hvis du har nok juice i hovedkort og strømforsyning. Kjører selv 3,6 24/7 på denne, og det er merkbar forskjell! Kjører også med 8800GT, og det sparker bra. Du vil selvfølgelig få mye bedre ytelse med en Core 2-CPU, men det er ikke ubrukelig ytelse med D 805. Når du begynner å bikke 3,4 GHz, må du ofte begynne å fore skikkelig på med vcore for å få det stabilt. Sjekk med Orthos eller noe for å merke stabiliteten. Da denne drikker strøm verre enn en alkis styrter øl, må du passe på at spenningsregulatorene rundt CPU-prosessor ikke går for varme (knakk selv et kort pga dette). Du bør aldri overgå ca. 58 grader ved last, da den fra 59 grader vil starte throttling, og dermed får du lavere ytelse. Og man klokker for bedre, ikke dårligere, ytelse Hvis jeg hadde klart å få til klokkingen hadde jeg sikkert ikke gått helt til 3,6 GHz, kanskje 3,0? men måtte jeg da økt volt? Men når jeg åpnet bios gikk jeg inn på advanced og valgte CPU settings, men der var liksom de valgene som fsb, var med skrift grå og jeg kunne ikke velge de hvis dere skjønner. Betyr det at jeg ikke kan røre fsb? er det et porgram i windows som kan klokke CPUen? Endret 27. desember 2007 av kommer Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Høres veldig slik ut, ja. Det pleier å stå i bruksanvisningen til gode hovedkort med mulighet for overklokking hvordan dette skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå