Gå til innhold

Trenger ny PSU til Pentium II-basert ThinStation

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Pentium II-basert maskin som jeg skal gjøre om til en tynnklient med ThinStation. Eneste problemet er at den gamle PSU'en er... tja, rett og slett død.

Hovedkortet har 20-pins tilkobling, men jeg er litt usikker på om jeg kan kjøpe en hvilken som helst ny PSU og sette inn i maskinen ettersom jeg ikke har noen dokumentasjon på hovedkortet. For eksempel, så er det vel ikke så vanlig med -5V på nye PSU'er - blir det et problem selv om jeg ikke bruker noen av ISA-portene? Er det andre problemer med å sette en ny PSU inn i en så gammel maskin?

Som sagt skal det bli en tynnklient, så det blir bare et hovedkort med en Pentium prosessor, 32MB SDRAM, et 4MB PCI-grafikkort og et PCI-nettverkskort, samt et CompactFlash-til-IDE-kort med et 512MB CF-kort. Siden det er svært lite varmeutvikling i kabinettet (og ingen vifter eller andre snurrende ting), så hadde jeg ønsket en stillegående PSU som ikke er så dyr. Antall watt? Vet ikke, men de ovennevnte delene kan vel umulig trekke mer enn 100W. Det florerer med anbefalinger for dyre kW-PSU'er, men ikke så mange når effekten ikke er et avgjørende kriterium. Så jeg setter pris på innspill.

Eller må jeg være så påpasselig med de tekniske spesifikasjonene at utvalget begrenser seg veldig?

Edit: Det er visst en Pentium II-prosessor.

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...