Gå til innhold

Et greit surround anlegg til ca 3000kr.


Anbefalte innlegg

Ingen som vet noe? Ikke engang Bluum?(!)

 

Når det kommer slik clipping eller skurr så er det ofte hvis jeg spiller musikk i feks winamp, og noen skriver til meg på msn, ikke når jeg bare hører musikk.

 

Kan dette ha noe med at jeg kjører lyden over RCA(?) kabel?

 

Edit : Også når jeg bare hører musikk, det kommer alltid slik lyd..

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to merker som er godt kjent for å levere mye mer enn hva de oppgir, og det er NAD og Harman/Kardon.

H/K lager knallgode forsterkere, men koster også gjerne litt mer enn NAD. Jeg har intrykk av at H/K er litt mer gjennomført enn NAD, og at det er der det ligger.

 

Hvis du har råd, så kjøp gjerne den H/K forsterkere du har funnet, den vil spille betydelig bedre enn den du har.

 

Du skal nok ikke se bort i fra at forsterkeren du har nå clipper.

For når du kobler på to høyttalere på samme utgang, så vil du med to høyttalere med 4Ohm motstand, belaste forsterkeren med 2Ohm. OG det er veldig tundt for en forsterker!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Bluum, første jeg gjorde etter at jeg leste posten din var å koble fra bak høyttalerne :p

 

Har sett litt på disse tre :

Harman Kardon - http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Harman Kardon - http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

NAD - http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...er_titanium.htm

 

Edit : Den skurrer eller clipper fortsatt :( Det er sikkert noe galt med selve forsterkeren, den er jo ganske gammel..

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Det kan godt hende du har skadet den permanent med ditt "missbruk" :p

Eller så kan den ha vært sånn fra før, ikke vet jeg.

 

Av de forsterkerene du har funnet, så ville jeg først prøvd å få tak i AVR245. Hvis den er solgt får vi finne en annen løsning ;)

Lenke til kommentar

Missbruk er vel å dra uhorvelig mye i? :p Jeg spiller ikke så veldig høyt, den var slik fra før.

 

Det var AVR245 som stod på toppen av lista fra begynnelsen.

 

Edit : Det er nok ikke forsterkeren som er dårlig, eller kanskje forsterkeren og headsette lider av samme sykdom? For plugget nettopp i et headset som jeg brukte før, og det lager _EXACTLY_ samme lyd, den der skurre/clippe lyden.. Det er nok lydkortet som er jævelsk.

 

Edit : Det høres mer ut som en knitre lyd, hvis du forstår hva jeg mener.. Det er liksom som om to ledninger, med strøm i, berører hverandre.

 

Edit : 1 års jubileum for meg!!! Ble medlem 01.03.07

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Jeg vet vel egentlig at det er pcen, for når jeg brukte Coax så fikk jeg helt fin lyd, uten dette tullet... Jeg brukte jo jack nå, som går rett i lydkortet, mens Coax gikk på selve hovedkortet.

 

Uansett jeg har ryddet nå, tatt vekk forsterkeren og slikt.. Blir nok ikke så veldig lenge til jeg får ny.

 

Btw - Jeg kan ikke huske disse lydproblemene når broren min hadde forsterkeren, og det har ikke noe med høyttalerne å gjøre, strømkrevende tenker jeg på da, for hans er mye større en mine.

 

Edit : Kom på å tenke på det KJLHGKJYHTGDF sa, at jeg burde koble opp til DVD-spiller før pcen, men hvordan blir det da? Slik = Forsterker -> DvD-Spiller -> Pc? Fra forsterker til DVD-spiller med RCA, så fra DVD-spiller til pc med CoaX?

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar
Edit : Kom på å tenke på det KJLHGKJYHTGDF sa, at jeg burde koble opp til DVD-spiller før pcen, men hvordan blir det da? Slik = Forsterker -> DvD-Spiller -> Pc? Fra forsterker til DVD-spiller med RCA, så fra DVD-spiller til pc med CoaX?

 

 

Var IKKE det jeg sa.

 

Jeg sa koble PC til DVD også til forsterker del, men det var i forbindelse med slike hjemmekinosett, hvor dvd og prossessor og forsterker var i ett.

Da kan du fint koble pc til aux inngang.

 

Har du kjøpt seperat forsterker og DVD så kobbler du til forsterker.

Lenke til kommentar
Sorry, da missforstod jeg :)

 

 

:-)

 

Men det fins dvd spillere med meget bra prosessor, og for dem som kjører pc høyttalere dirrekte fra pc så kan om pckort tillater, koble en slik DVD spiller til pc, for å få bedre filmlyd.

Men det blir litt dumt å kjøpe 4 000,- DVD og koble det opp på pc og pc høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...