Gå til innhold

Et greit surround anlegg til ca 3000kr.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Bømp!

 

Ingen som vet om jeg skal ta begge portene? Kan det bli for varmt hvis jeg tar begge?

For meg var det perfekt å plugge igjen den øverste porten på begge høyttalerene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har plugget igjen de øverste portene på alle, men har lagt til 4 til hvis jeg føler for det..

Har også 2stk til center, men vet ikke om det trengs.

 

Er ganske frustrert over at jeg ikke får tak i kabler.. Gidder ikke ta toget, har ikke eget kjøretøy og ingen andre i familien er borte der noe særlig..

 

Satser på at jeg får koblet opp til onsdag, så skal de spilles inn til onsdagen uka etter på.

Lenke til kommentar

Får fått tak i plugger og ledninger.

 

De har spillt fra rundt kl 17 til 21.45

 

Broren min har holdt på med høyttalere siden han var 15, men jeg ville ikke kallt det så fint som hifi, men høyttalere :p Han sier at jeg skal spille dem inn i 24 timer..

 

Den andre broren min har også holdt på med høyttalere en stund. Har har Cerwin Vega CLS15 og spillte dem ikke inn i det hele tatt.. Full guffe fra starten av.

 

Trenger jeg virkelig spille dem inn i en uke?

Lenke til kommentar

Nei, men du vil høre stor forskjell på lyden etterhvert, mest sannsynlig.

 

Det er etter min mening den aller første stunden som du bør være forsiktig.

Så med et par timers daglig lytting, så tror jeg at du kan starte med full gnu fra mandag av.

 

Slik jeg forstår det, så er det stort sett lydmessige årsaker til å spille inn høyttalerene.

Men faren ved å spille høyt med en gang du får høyttalerene er å spille for høyt, slik at du sprenger eller ødelegger høyttalerelementene.

Du bør lære deg å kjenne anlegget ditt, og øke volumet gradvis, ikke bare vri volumet upp til du får vondt i ørene :p

 

Du kan allerede nå begynne å skru opp volumet ganske mye, det er ikke noe galt i det; men vent med å finne bristepunktet ;)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den typen som liker å spille så høyt som mulig..

 

Men jeg vil ha klar og fin lyd.

 

Broren min sa at jeg skulle spille lavt, så skru opp litt så skru ned igjen etter litt.

 

 

 

Edit : Må forresten si at jeg er veldig fornøyd med høyttalerne! Tusen takk for hjelpen :)

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Utrolig fornøyd med høyttalerne altså! :yes:

Det er bra bass i dem, de spiller fint og rent.. Elemtene er veldig myke, altså de beveger seg lett, og så flytter de mye luft.

 

Tror jeg skal bytte forsterker når jeg har penger, for den jeg har nå er ikke noe særlig god.. Har sett mange som ikke anbefaler Sony til surround.

 

Den er ikke min uansett, så jeg taper egentlig ikke noe på å skifte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...