.Butthead. Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Så for å være sikker, bør jeg bare la en sang stå på repeat? En jeg vet at det ikke er så mye bass i? Tenkte jeg skulle sette dem i et rom vi ikke bruker, så kan de spille dagen lang.. Jeg vet hva innspilling er altså, akkurat som du må kjøre inn en moped, en ny sylinder osv.. Skal se om jeg ikke får lastet opp noen bilder når jeg har fått dem og sett dem om slik jeg skal ha dem. Endret 25. januar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det viktige er at du ikke spiller alt for høyt, slik at basselementene nesten slår ut hele slaglendgen. Jeg ville bare satt høyttalerene fra meg på et greit volum, for så å komme tilbake noen timer seinere for å sjekke om noe har endra seg. Hva høyttalerene spiller er ikke så viktig, det viktige er det jeg skrev i starten av posten. En sang på repeat, eller hele harddisken lagt inn på spillelista spiller ingen rolle Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Hva skal jeg plugge igjen bassportene med? Quote fra Lyd og Bilde sin test : "Svulstig bass, portene bør plugges igjen" Det står der at de bruker puter, men jeg forstår ikke helt hva de mener.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Bruk hva som helst, bare det er relativt mykt og passer inn i hullet Sokker eller skumgummi funker fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg bruker bare en svamp. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Skal skjære ut noen sylinderforma svamper av en skummadrass vi har da Er denne kabelen brukbar? http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...kabel_hvit.htm# Eller denne? http://images.google.no/imgres?imgurl=http...ficial%26sa%3DG De hadde den siste hos Expert ca 1 mil unna.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Begge vil funke fint. Jeg ville kjøpt den kabelen som jeg lettest fikk tak i, eller den som kostet meg minst Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg er enig der. Dessuten tviler jeg på at han strengt talt vil høre forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du må gjerne komme med tilbake mld på hvordan du liker høyttalerne når du har spillt dem inn. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Det kan jeg vett du Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Fikk høyttalerene igår, var mye penere enn jeg trodde.. De ser veldig lyse ut på bildet, men er en del mørkere. Jeg har ikke fått testet det enda, da jeg mangler kabler.. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe 15m med http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler..._wave_kabel.htm Og noen http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...2_tilbehoer.htm Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det virker fornuftig. Har de pluggene selv, og de funker helt som de skal Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Får jeg bedre resultat med plugger? Isåfall hvor mye bedre? Håper jeg får tak i innen neste uke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dette er et spørsmål som de lærde strides ved. Du vil få bedre kontakt mellom leder og selve høyttaler, men om du greier å høre det, er en helt annen sak. Jo flere ledd signalene skal gjennom, jo mer vil lyden "farges". Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er utrolig mye enklere å ta av og på kablene, og det ser mer profft ut; det er alt jeg bryr meg om På et anlegg til den prisen har jeg stor tvil til at du vil høre farging som ikke like godt kunne kommet fra høyttalerene, eller andre ting. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Har tenkt på det samme Bluum.. Det ser bedre ut, og man slipper å klippe ledningen etter hvert med tanke på slitasje hvis man flytter mye på ting. Tenker at jeg kjøper bananplugger uansett, er snakk om 300kr extra hos meg.. Endret 9. februar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er sikkert et godt kjøp. Kobler man de skikkelig ordentlig, blir kanskje oksideringen dempet i tillegg. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Skal jeg plugge igjen begge eller kun det ene(bassportene)? Hvis kun det ene, er det samme hvilket eller burde jeg det nederste/opperste? Edit : Skal jeg ta centeren også? Endret 2. februar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Bømp! Ingen som vet om jeg skal ta begge portene? Kan det bli for varmt hvis jeg tar begge? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du må prøve deg frem og se hva som gir best resultat i ditt rom, og etter dine ører. Det skal ikke bli for varmt om du plugger igjen begge portene nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå