pmoa Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Hva er raskest til på overføring, SAS 3gbs eller sata2 3gbs? Endret 26. desember 2007 av pmoa Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) I RAID eller Single disk? Har vel enda å se en enkelstående disk som fyller 3Gbps båndbredde når man leser/skriver data på den, så mener vel sikkert raid, hvor enn teoretisk jo vill ha like rask overføring på begge? Endret 26. desember 2007 av johskar Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 http://www.pugetsystems.com/zoom_pic.php?id=5732 Det virker ihvertfall som at SCSI fremdeles er kongen på haugen. men hva vet vel jeg? Jeg har ikke satt meg inn i det.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Iom at du får 15k RPM SAS disker og bare opp til 10k SATA vil jeg tippe SAS er endel raskere uanset hvordan du vrir og vender på det, RAID eller ikke.. Lenke til kommentar
pmoa Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 tenkte på fire stk i raid 0 på begge scenariene Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 du får raskere sas disker enn sata disker, så svaret er enkelt og greit, sas er raskest med optimale komponenter. men igjen, hvor langt er et tau? sas og sata er bare 2 forskjellige grensesnitt, og forteller i teorien ingenting om hvor raskt det vil være i praksis, da dette kommer helt an på hvordan utstyr man kobler til. mads-b: sas er etterkommeren til scsi. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 SAS er klart raskere, mest p.g.a av at SAS disker er av helt annen kvalitet og hastighet enn standard "forbruker" disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå