Batnobbit Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det er derfor jeg kjøper en del gaver selv elelr tipser broren min om noen også tar han og velger dem han vil gi emg. Han betaler ofc med mora mi sine penger. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Veldig mange i det landet her har, ved hjelp av oljepenger, en svært høy lønn. Selv om de egentlig ikke gjør noe som helst nyttig. At pengene så brukes er vel ingen stor overraskelse, men vi bør nok huske på at det har sin pris miljømessig sett. Slavearbeidere i Kina m.fl er også medvirkende til vår velstand i og for seg. Blodpenger? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Nettop grunnet gavepresset hater jeg jula, den er altfor komers. Jeg vil ikke gi gaver og jeg ønsker ikke å få noe heller. Julekort erdigg da men ikke gaver. Det jeg trenger kjøper jeg selv og det barna trenger kjøper jeg også. Det ender alfor ofte opp med at mange kjøper billige symbolske ting ingen trenger, så har man enda mere ting man kan stue bort i skap og skuffer som aldri blir brukt. Og det trenger ikke være jul for å gi bort noe av ren giverglede, det være seg bil eller en bok for densaksskyld. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg får mye gaver pga. familieproblemer. Er bestikkelser.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Vi har satt en grense på 3000kr i vår familie, det skal ikke være noe særlig under den grensen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Julen handler faktisk om å gi, ta vare på hverandre og tenke på andre som ikke har det så bra. Grunnen til at vi gir hverandre gaver er jo for å vise at vi ikke glemmer hverandre. Når var det dette julen handlet om? Julen slik jeg er vant til den handler om å spise god mat og være med familie. Jeg er ellers enig i mye du skriver, jeg får heller ikke slike dyre gaver og jeg synes det er helt greit. Det kan være forskjell på å gi så dyre gaver til barn som kanskje ikke har mulighet til å skaffe penger selv, men for de som er så voksne at de har mulighet til å jobbe og tjene egne penger så blir det for dumt. Men alle må få gjøre som de vil såklart, jeg synes bare det er en negativ trend. Endret 28. desember 2007 av Abigor Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Trådstarter er inne på noe vesentlig. Skal ikke begynne en debatt om julen og hva det egentlig er, men på samme måte som med konfirmasjon kan det virke som om mange tror poenget er å få mest mulig. Mange tråder her omkring dette som er startet av noen som trenger noe annet mer Tror både jul og andre høytider får en annen mening så snart man går lei av å løpe rundt å skryte av hvor mange harde pakker man har fått (Og ja, det har nok med alder å gjøre også ) Endret 28. desember 2007 av trn100 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Selv så bryr jeg meg fint lite om hva andre får, så lenge jeg slipper å få høre det i mange dager etterpå. På samme måten, hater jeg når folk spør å graver om hva jeg får. "Nei... fikk mest penger i år." "Å kult, hvor MYE!?" Selv har jeg ikke noe behov for å skryte på meg hva jeg har fått, og ikke fått... Så da blir det bare dumt, når andre SKAL vite det... Ellers er jo det med å bare gi en gave, fordi man skal gi, ganske dumt... Hvert eneste år har jeg pleid å sitte der med masse gaver jeg absolutt ikke har bruk for. Da forsvinner meningen litt, synes nå jeg. I år, derimot, ønsket jeg meg penger, av den enkle grun at jeg sparer til dyre ting (sånne ting som er ufornuftig for de fleste å bare "gi bort") Og jeg sitter igjen med en følelse av at unkler, tanter mm. syntes dette var like greit, de fikk vel gitt den gaven de "synes de burde gi, siden vi er i slekt". Men de slapp å stresse byen rundt for å lete etter noe som "kanskje" ville falle i smak... De få gavene jeg derimot fikk, satte jeg utrolig stor pris på. Virkelig gaver jeg får bruk for. Og jeg håper at de gavene jeg kjøpte til andre, også falt i smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå