Freem@n Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Nå frister det voldsomt å gå for tilbudet jeg har fått på et F3HP, ubrukt i orginalemballasjen!! wohoo.. Hvor godt tilbud, og hvorfra? Ut med språket! Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nå frister det voldsomt å gå for tilbudet jeg har fått på et F3HP, ubrukt i orginalemballasjen!! wohoo.. Veldig interesant, en helt ny F3 selv om F2 nok er hakket over i mine øyne er jo F3 absolutt topp of the line når det kommer til elektroniske Manuell Fokus kameraer. Selv tapte jeg en auksjon for Kiev 19 med 0.5$ i går etter at alt jeg hadde av Zenit E/12 kameraer gikk i stykker en etter en tenkte jeg at jeg skulle teste Kiev kameraene som forøvrig har Nikon bajonett. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Veldig interesant, en helt ny F3 selv om F2 nok er hakket over i mine øyne er jo F3 absolutt topp of the line når det kommer til elektroniske Manuell Fokus kameraer.. Er ikke uenig med deg der. Har som sagt hatt et helt fantastisk sort Nikon F2AS med MD-2/MB-1 en stund, som var sprø nok til å selge (men fikk en helt uanstendig høy sum for det også da). Målet er å slanke ned kamerasamlingen min, så jeg tror jeg faller ned på et FM3a pga kompakthet og den doble mekaniske/elektroniske lukkeren. Sammen med Nikon F6 og Nikon D300 føler jeg F-mount'en lineupen min er komplett, og jeg vil heller fokusere mer på M-mount og mellomformat. Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 F2as står høyt på ønskelista mi også, sammen med en svart F Photomic FTn (som jeg var så dum å selge for en ikke så veldig høy pris - på 80 tallet) Når det gjelder den F3HP'n så får jeg si som i reklamen: Nei, det er nå best at du kommer hit med den! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hadde jeg fått tak i en ubrukt F3 nå i orginalboks hadde jeg lagt den på ebay og kjøpt en meget pen versjon for 1/3 av prisen. Samlere er helt gale etter sånt, men i praksis har det lite å si om du skal ha det som brukskamera. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Schnoodleboy: Dersom du går for andre hus, håper jeg du lar undertegnede få høre om tilbudet på F3 HP! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Da har endelig F3en ankommet. Førsteinntrykket er bra, den er litt slitt i lakken her og der men hvis den fungerer mekanisk så er jeg happy. Skal teste den i helga, og legger ut litt mer info etter hvert. Liker at den er såpass kompakt, blir nok til at jeg selger F100en. Det "mystiske" objektivet som fulgte med var et strøkent Micro-Nikkor 55mm f3.5. Ikke noe å juble over altså, men skal vel klare å få et par hundrelapper for det, og da blir totalen ganske hyggelig i og med at jeg ga litt over $200 for hele pakka inkludert frakt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det var faktisk mitt aller første objektiv. Har du sjekket hva BR mener om det makro-objektivet? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Han har faktisk ikke omtalt det så vidt jeg kunne se, men det går for ekstremt lite på ebay, uten at det nødvendigvis sier noe om kvaliteten... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Han har faktisk ikke omtalt det så vidt jeg kunne se, men det går for ekstremt lite på ebay, uten at det nødvendigvis sier noe om kvaliteten... Joda, han har omtalt de to variantene som finnes. Begge to er veldig gode til nærfoto/makro, men middelmådige til vanlig foto. Skarpheten er altså god ved nærgrensen, men dårligere når du kommer til litt lenger arbeidsavstand. Det er med andre ord et ganske godt makro-objektiv, men relativt dårlig til alt annet. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja stemmer det, jeg kikket under feil kategori. Det er vel den siste jeg har, 55 mm f/3.5 Micro-Nikkor-P·C. Jeg skal kikke litt rundt og sammenlikne serienr så jeg kan være sikker. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Da har jeg fått min F3 HP. Et strøkent eksemplar som jeg virkelig skal kose meg med framover. Driver å framkaller min første rull med neopan 400. Dette blir spennende. Hva S/H film går det jo fint å framkalle filmen selv, men hva gjør dere med dias? Sender den til en fotobutikk og så scanner hjemme? Har en coolscan IV jeg har tilgang til som jeg har tenkt å teste. Endret 9. mars 2008 av Freem@n Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du treffer nok spikeren på hodet der. Sender til fremkalling og scanner selv, slik du har anledningen til. Jeg har forresten tilbud om å kjøpe den E6-maskinen som stod på Timefoto på Torget, og vurderer det fremdeles. Den er i alle fall til salgs for en passelig pris. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Og siden det er søndag og butikkene er stengt; Hvor mye sånn ca. koster det per rull? Edit: Kom igjen Nikon, sett innmaten til en dslr inn i F3'en. Dette er virkelig det deiligste kameraet jeg har holdt i noensinne. Endret 11. mars 2008 av Freem@n Lenke til kommentar
modin Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Edit: Kom igjen Nikon, sett innmaten til en dslr inn i F3'en. Dette er virkelig det deiligste kameraet jeg har holdt i noensinne. Det skjer nok neppe, det som kunne ha skjedd var et digital FM3 inspirert kamera, men Nikon valgte som kjent å stenge den produksjonslinja for rundt 2 år siden. Et digitalt FM hadde ikke hvert helt på jordet, i en tid hvor vi har fått digitale Leica M og lignende, digitale kameraer med klassiske kvaliteter er så absolutt i tiden. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan ikke være mer enig. En digital slr basert på klassiske manuelle slr fra pre-nittitall hadde vært knask for noen og enhver, med samme kompabilitet til gamle objektiver som i proffmodellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå