Freem@n Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg venter på en F3 HP med et "ukjent" Nikkorobjektiv som jeg kjøpte på ebay for $185. Har ikke kommet meg til å bestille kamera ennå (har et 50mm f/1.2 ai-s på vei). Har du fått godsakene? Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hva med en contax rts ii med en fin og kompakt planar 50mm? Enkelt og bruke , solid bygd og pent og se på Stooor og deilig søker. Så faktisk en til 77 dollar på keh.com (uten batterideksel:(. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja det er bare å kjøre på å handle gamle snadderkameraer, men jeg anbefaler deg å kjøpe en god filmscanner først som sist, den sparer du fort inn i forhold til å benytte butikkers tvilsomme scannertjenester... Ellers er det nok vèl optimistisk å kalle det en investering Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg venter på en F3 HP med et "ukjent" Nikkorobjektiv som jeg kjøpte på ebay for $185. Har ikke kommet meg til å bestille kamera ennå (har et 50mm f/1.2 ai-s på vei). Har du fått godsakene? Estimert tid for transporten var 4-6 uker, så nå tar det forhåpentligvis ikke så lang tid før den dukker opp! I mellomtiden har jeg kjøpt meg en F100 Sannsynligvis beholder jeg bare ett av disse, men kjøpsprisene var såpass lave at jeg bør få solgt til minimum samme pris. En lyssterk 50mm høres virkelig fristende ut, jeg har kikket litt på en Voigtländer Nokton 58mm F1.4 SLII, vi får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Du kan jo alltids sende meg F3'en om den er i fin stand og du kun vil ha F100. Amund_Blix: Pølsevev! Alle fotografi innkjøp handler under kategorien investering. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Dersom du ønsker et bra kamera som er "litt" mer spesielt enn den vanlige røkla gå for legendariske Minolta XD7/XD11 kledd i slangeskinn. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Dersom du ønsker et bra kamera som er "litt" mer spesielt enn den vanlige røkla gå for legendariske Minolta XD7/XD11 kledd i slangeskinn. Er di gamle MD-objektivene kompatible med ditt Dynax 5D? Lenke til kommentar
modin Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er di gamle MD-objektivene kompatible med ditt Dynax 5D? Minolta byttet ved overgangen til AF. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er di gamle MD-objektivene kompatible med ditt Dynax 5D? Minolta byttet ved overgangen til AF. Ok, gammel minolta optikk er jo veldig billig for tia. Kan dog ikke brukes på feks. Canon via adapter uten problemer. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Dersom du ønsker å benytte gammel minolta optikk digitalt ser det ut til at Olympus er svaret evt det noe ukjente kameramerket Seagull Lenke til kommentar
modin Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Dersom du ønsker å benytte gammel minolta optikk digitalt ser det ut til at Olympus er svaret evt det noe ukjente kameramerket Seagull Den nederste er en aprilsnarr eller lignende som en rekke mennesker på Rangefinderforum ble lurt av for noen år tilbake. Tror rokkorfiles har laget slike tulle artikler både om Zenit og Seagul, at de gamle kinesisk og sovietisk kameraprodusentene skulle klare å stable digitale slr kameraer på markedet er nok ønsketenkning. PS. Hvis du følger linken i bånn kommer det opp april fools day. Endret 23. januar 2008 av modin Lenke til kommentar
kimare Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 ...og der fikk jeg 50mm i posten. Blir spennende å se hva et 9-blads objektiv kan klare på f/1.2.. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 ...og der fikk jeg 50mm i posten. Blir spennende å se hva et 9-blads objektiv kan klare på f/1.2.. Hvor mange blader et objektiv har har vel ikke noe betydning på full åpning Gi rapport om objektivet da. morsomt og se hvor bra det er på full åpning. Lenke til kommentar
modin Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Kan være snakk om blader som i lapper, men det er vel litt i dyreste laget for det, men hadde det hvert 58mm noct-nikkor så kanskje... De går gjerne for over 20.000 for et strøkent eks. Sansynligvis verdens beste lysterke 50mm til SLR noen sinne. Endret 24. januar 2008 av modin Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kan være snakk om blader som i lapper, men det er vel litt i dyreste laget for det, men hadde det hvert 58mm noct-nikkor så kanskje... De går gjerne for over 20.000 for et strøkent eks. Sansynligvis verdens beste lysterke 50mm til SLR noen sinne. hohoo!! Her ville sikkert noen Noctiluxeiere føle seg utsatt for grovt overtramp! Men for all del, jeg tror nok heller jeg ville hatt Noct-Nikkor, tenk så deilig det ville være å sette den på mitt DSLR! Nå frister det voldsomt å gå for tilbudet jeg har fått på et F3HP, ubrukt i orginalemballasjen!! wohoo.. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 hohoo!! Her ville sikkert noen Noctiluxeiere føle seg utsatt for grovt overtramp! Men for all del, jeg tror nok heller jeg ville hatt Noct-Nikkor, tenk så deilig det ville være å sette den på mitt DSLR! Nå frister det voldsomt å gå for tilbudet jeg har fått på et F3HP, ubrukt i orginalemballasjen!! wohoo.. Vel du glemmer en ting les innlegget mitt på nytt, så ser du nøkkelordet SLR, Noctilux er som kjent ikke et SLR objektiv, så jeg hadde nok det i tanken hele tiden. Det er jo laget flere svært gode normal objektiver til Målsøkere som ikke finnes sine likemenn i SLR verden, feks. f0.99 selv det kanskje ikke er verdens skarpeste, men det slå jo alt når det kommer til lystyrke. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er jo laget flere svært gode normal objektiver til Målsøkere som ikke finnes sine likemenn i SLR verden, feks. f0.99 selv det kanskje ikke er verdens skarpeste, men det slå jo alt når det kommer til lystyrke.I samme gate som EF 50mm f/1.0 med andre ord ;o) Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er jo laget flere svært gode normal objektiver til Målsøkere som ikke finnes sine likemenn i SLR verden, feks. f0.99 selv det kanskje ikke er verdens skarpeste, men det slå jo alt når det kommer til lystyrke.I samme gate som EF 50mm f/1.0 med andre ord ;o) Ja var faktisk et Canon objektiv det også, så kan vel nesten si at det var forløperen, men Noctilux som var f1.2 på den tiden (?) var selvsagt helt overlegent på alt annet enn lystyrken. Det finnes forøvrig noe f0.7 etc. cineopptikk som blandt annet noen kinesiske rff.com medlemmer har tilpasset til målsøkere, men det er mer kuriositeter en reelt brukbar opptikk i guess. Stanley Kubrick filmet faktisk med f0.7 på Barry Lyndon, på stearinlys scenene. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ja var faktisk et Canon objektiv det også, så kan vel nesten si at det var forløperen, men Noctilux som var f1.2 på den tiden (?) var selvsagt helt overlegent på alt annet enn lystyrken. Det finnes forøvrig noe f0.7 etc. cineopptikk som blandt annet noen kinesiske rff.com medlemmer har tilpasset til målsøkere, men det er mer kuriositeter en reelt brukbar opptikk i guess. Stanley Kubrick filmet faktisk med f0.7 på Barry Lyndon, på stearinlys scenene.Har et Canon 50mm f/0.85 på Nordlysobservatoriet her i Tromsø, men det er ikke SLR-objektiv så vidt jeg vet (er fra 60-tallet)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå