BakeKake Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Såøh, noe er veldig i veien med PCen min. Den bare... slår seg av. Jeg trykker ikke på noen av-knapp, den bare slår seg av uten noen grunn. Det er ikke strømmen, jeg prøvde å dra ut ledningen, og batteriet(har laptop) stod på 99%. Er imidlertidig ikke HELT overbevist om at det ikke er det, er et strøm-merke foran her som lyser veldig svakt blått ved siden av merket som viser at den er slått på, men altså ikke sikker. Det har skjedd en del ganger, før var det bare når jeg spilte Maplestory, men nå er det ganske random virker det som ;/ Det er ganske problematisk, siden jeg ofte har ting koblet til i USB-porten som skal stoppes for trygg fjerning av maskinvare o.l. i gang, vet ikke hvor godt utslag sånt har på utstyret. Tror ikke det er noe virus? Har AVG antivirus, som ikke fant noe virus da det kjørte automatisk søk for litt siden. Hva kan få en PC til å bare slå seg av, bare instant blackout? Kan det være at den blir for varm? ;/ Det er mulig det er problemet, for i tilfellene det har skjedd har jeg enten spilt som sagt, eller holdt på med innstallering av ting(i dag, holdt på å ordne med Steam, og prøvde få Orange Box innstallert). Hvordan kan jeg i så fall sjekke dette, og eventuelt få orden på problemet? Slått seg av tre ganger på en halvtimes tid nå, og siden en laptop, dog ganske så svær, er ganske lett å løfte opp og pælme i bakken og jeg er rimelig pissed nå, står den litt i fare. Oh, og jeg hører vifta her, så den GÅR hvertfall. Men merker at PCen blir temmelig varm. Noe annet: hva kan få en PC til å bli treig? BF2 lagger innimellom på lav grafikk selv når det IKKE er online når jeg har MSN og Opera kjørende, og det skal det slettes ikke gjøre. Har en ganske kraftig PC(finner ikke spesifikasjonene, men det er en spille-PC, kjøpt for litt over et år siden, skal takle det meste rimelig bra. Vet det hvertfall er Windows XP, 2GB RAM, GEFORCE GO 7600 og Intel Centrino Duo. Ikke største PCeksperten dere har med å gjøre, fint med enkel ordbruk). Hva kan det være? Forresten, når jeg først spør masse dumme spørsmål. Jeg får ikke innstallert The Orange Box. Prøvd meg frem en god del nå, og det skjer ikke noe. Putter inn disken, og ikke noe hender annet enn at den vises i diskstasjonen. Dobbeltklikker på den, da kommer jeg til alle filene på den. Fikk innstallert Steam derfra etter litt om og men, men det var alt. Prøvd å trykke autokjør, men det hender ikke noe. .-. Edit: Kjørte coretemp her. 88 grader celcius i core 1 og 2. WE HAVE AN ANSWER. Endret 26. desember 2007 av BakeKake Lenke til kommentar
The_Real_Stiffler Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Såøh, noe er veldig i veien med PCen min. Den bare... slår seg av. Jeg trykker ikke på noen av-knapp, den bare slår seg av uten noen grunn. Det er ikke strømmen, jeg prøvde å dra ut ledningen, og batteriet(har laptop) stod på 99%. Er imidlertidig ikke HELT overbevist om at det ikke er det, er et strøm-merke foran her som lyser veldig svakt blått ved siden av merket som viser at den er slått på, men altså ikke sikker. Det har skjedd en del ganger, før var det bare når jeg spilte Maplestory, men nå er det ganske random virker det som ;/ Det er ganske problematisk, siden jeg ofte har ting koblet til i USB-porten som skal stoppes for trygg fjerning av maskinvare o.l. i gang, vet ikke hvor godt utslag sånt har på utstyret. Tror ikke det er noe virus? Har AVG antivirus, som ikke fant noe virus da det kjørte automatisk søk for litt siden. Hva kan få en PC til å bare slå seg av, bare instant blackout? Kan det være at den blir for varm? ;/ Det er mulig det er problemet, for i tilfellene det har skjedd har jeg enten spilt som sagt, eller holdt på med innstallering av ting(i dag, holdt på å ordne med Steam, og prøvde få Orange Box innstallert). Hvordan kan jeg i så fall sjekke dette, og eventuelt få orden på problemet? Slått seg av tre ganger på en halvtimes tid nå, og siden en laptop, dog ganske så svær, er ganske lett å løfte opp og pælme i bakken og jeg er rimelig pissed nå, står den litt i fare. Oh, og jeg hører vifta her, så den GÅR hvertfall. Men merker at PCen blir temmelig varm. Noe annet: hva kan få en PC til å bli treig? BF2 lagger innimellom på lav grafikk selv når det IKKE er online når jeg har MSN og Opera kjørende, og det skal det slettes ikke gjøre. Har en ganske kraftig PC(finner ikke spesifikasjonene, men det er en spille-PC, kjøpt for litt over et år siden, skal takle det meste rimelig bra. Vet det hvertfall er Windows XP, 2GB RAM, GEFORCE GO 7600 og Intel Centrino Duo. Ikke største PCeksperten dere har med å gjøre, fint med enkel ordbruk). Hva kan det være? Forresten, når jeg først spør masse dumme spørsmål. Jeg får ikke innstallert The Orange Box. Prøvd meg frem en god del nå, og det skjer ikke noe. Putter inn disken, og ikke noe hender annet enn at den vises i diskstasjonen. Dobbeltklikker på den, da kommer jeg til alle filene på den. Fikk innstallert Steam derfra etter litt om og men, men det var alt. Prøvd å trykke autokjør, men det hender ikke noe. .-. Edit: Kjørte coretemp her. 88 grader celcius i core 1 og 2. WE HAVE AN ANSWER. Typisk at folk bruker maskinene i sengen (av en eller annen grunn) og maskinen suger inn villt mye støv. som tetter kjøleribber og ødelegger vifter. Har du hatt maskinen en stund kan det lønne seg og åpne og rengjøre... Lenke til kommentar
BakeKake Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Vel, jeg har faktisk aldri brukt den i senga siden jeg fikk den for 1 år og 3 måneder siden. Men jo, er nok støv, et lite støvhelvete på pulten der den ligger. Fått tips og skal til butikken der den ble kjøpt i morgen, forhåpentligvis blir det en grei løsning på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå