Gå til innhold

Utfordring: Trådløs lyd i alle rom


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leker litt med tanken på et mer eller mindre omfattende musikksystem. Hovedideen er at jeg skal kunne ha all musikken på PC-en slik som i dag. Den vil fungere som en server. Så vil jeg sende musikken trådløst til høytalere rundt om i huset.

 

Litt mer utfyllende:

Høytalerne som er plassert rundt i huset har jeg tenkt at skal være satelitter montert i takhøyde, slik at jeg for eksempel ikke behøver å ha to store gulvhøytalere på kjøkkenet. Umiddelbart tenkte jeg på Airtunes, men jeg stolte ikke helt på det ved første øyekast. Mulig jeg tar feil. Ideelt sett så hadde hver satelitt hatt en innebygget WiFi-mottaker og kunne gå på batterier, men har en følelse av det blir litt mye å forlange. Så om jeg må ha en liten mottaker nede på gulvet, med et par kabler opp til to høytalere eller lignende... Jeg vet ikke.

 

Så her utfordrer jeg dere :p

Kom med dine villeste ideer på hvordan jeg kan løse dette. Kanskje finnes det allerede et produkt som gjør akkurat det jeg er ute etter? Pris er ikke noe spørsmål i første omgang, det får vi ta etter hvert.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp X atntall radioer, mekk din egen FM sender, kobl senderen til pcen sett opp en spille liste og juster inn radioene ;)

 

Vet det finnes sånne tråløse nettverks radioer, men du vill ha det på batteri og i flere rom, så da tror jeg det blir billigere med en forsterker med kabler til mange sattelitt høytallere.

Lenke til kommentar
Vet det finnes sånne tråløse nettverks radioer, men du vill ha det på batteri og i flere rom, så da tror jeg det blir billigere med en forsterker med kabler til mange sattelitt høytallere.

Er ikke noe krav med batterier altså, det hadde bare vært litt tøft.

 

EDIT: Finner ingen pris på B&O-systemet. Antakelig alt for dyrt, men var jo jævlig kult. Noen som har et estimat?

Endret av Kenneth Dammyr
Lenke til kommentar
Vet det finnes sånne tråløse nettverks radioer, men du vill ha det på batteri og i flere rom, så da tror jeg det blir billigere med en forsterker med kabler til mange sattelitt høytallere.

Er ikke noe krav med batterier altså, det hadde bare vært litt tøft.

 

EDIT: Finner ingen pris på B&O-systemet. Antakelig alt for dyrt, men var jo jævlig kult. Noen som har et estimat?

 

 

Her er prisliste fra B&O http://www.bjmusik.dk/priser/pricelist.pdf

Lenke til kommentar
1780 BeoLink Wireless 1 (pr. stk.) 2.795,- (DKK)

 

var jo ikke så verst pris på den da... men de tv'ne der til 170k :S

 

 

Sant nok.. Men det er for en enhet og man vil trenge flere..

 

Og disse plasma skjermene... Det er noe av det aller beste som finnes på markedet,

pluss at B&O alltid har vært DYRT.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...