Gå til innhold

Hakkete fargeovergang på ny Samsung skjerm

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Kjøpte meg nettopp en ny skjerm, en samsung 2232GW 22". Jeg installerte driverne som fulgte med, samt et eller annet kalibrering program. Problemet er at jeg har synlige fargeoverganger. Ikke veldig tydelige, men de er der og det irriterer. Kjører 1680x1050 i 32bit. Er det meningen det skal være slik. Jeg trodde denne skjermen skulle være ganske god jeg da men.. Legger ved et bilde så dere kan se..

Har også testet gradient tool i photoshop, med samme resultat..

edit: bildet var litt dårlig da jeg ikke klarte å holde kameraet helt i ro. dere kan se effekten sånn noenlunde i området rundt musepekeren på bildet

post-37161-1198622592_thumb.jpg

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ganger er fargemodusene på LCD ganske herpa :) Jeg har vært borti et eksempel hvor selve teksten ble nesten utydelig, så det er tydelig at bildebehandling har litt å si. Forsøk å endre mellom de forskjellige modusene (MagicBright) og se om ikke dette hjelper. Ofte "booster" de fargene utover det som er naturlig, og da blir det fort tomrom / skiller i fargespekteret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Takker for svar. Jeg skal prøve å endre på instillinger og sånn da. Det programmet som fulgte med ser ikke ut til å virke så altfor bra, da photoshop til stadighet klager over det, så får teste noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...