Gå til innhold

Handle hos B&H men vet ikke hva?

Anbefalte innlegg

Over nyttår skal altså en kollega av meg til New York og sin faste tur innom B&H å shoppe litt.

Det er også obligatorisk at hun tar med en bestilling i fra meg, men jeg vet enda ikke hva jeg vil hun skal kjøpe.

Har lenge sett for meg at det ble Nikon 17-55 f/2.8 ED-IF, men etter å ha sett bilde sampler av Nikon 85mm f/1.4 ble denne også veldig fristende.

Har Tamron 17-50 f/2.8 fra før og klarer meg i grunn med den som normal zoom...

Noen med tips til hva som kan handles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kun ha kjøpt de objektivene jeg hadde spart MYE på.. Da snakker vi om de du får for rundt halv pris og som koster mye her til lands.

Her er noen som jeg ser på :Nikon 17-55 f2.8, 17-35 f2.8, 70-200 VR 2.8 og 85 1.4.

Hvilken en av dem, bestemmes ut ifra bruken..

85mm 1.4 skal være ett veldig bra portrett og tele-"light" objektiv.

Lenke til kommentar

Ja behovene mine er ikke innenfor et bestemt område.

Har fra før følgende objektiver.

Nikon 50mm 1.8

Tamron 17-50 f/2.8

Sigma 10-20

Sigma 120-300 f/2.8

Sigma 50-500

Sigma 28mm f/1.8

SB600/800

Pocket wizards.. det savner jeg, selges det hos B&h? Må se litt videre her

Lenke til kommentar
Jeg ville kun ha kjøpt de objektivene jeg hadde spart MYE på.. Da snakker vi om de du får for rundt halv pris og som koster mye her til lands.

Her er noen som jeg ser på :Nikon 17-55 f2.8, 17-35 f2.8, 70-200 VR 2.8 og 85 1.4.

Hvilken en av dem, bestemmes ut ifra bruken..

85mm 1.4 skal være ett veldig bra portrett og tele-"light" objektiv.

Så klart er det kun snakk om å handle av den grunn at jeg sparer en del på det. Derfor må jeg kanskje komme behovene mine i forkant her. Er ikke noe stort jeg savner i bagen min enda.. men fanden vil ha mer (til slutt)

Nikon 17-50 har lenge vært planen siden man får det over disk for ca 6500,- der borte og jeg vet jeg kommer til å få bruk for det.

Lenke til kommentar
Sigma 120-300 f/2.8

Lurte et øyeblikk på hvorfor jeg ikke hadde hørt om denne.

Hadde jeg ikke hatt dette allerede ville jeg uten å nøle valgt Nikon 70-200 f/2.8 VR.

Hvis du skal komme "behovene i forkant" så er det vel en del å spare på 85/1.4. Eller hva med et makroobjektiv, f.eks 105/2.8 micro?

Macro objektiv ja.. Har enda ikke prøvd meg med et skikkelig macro objektiv så er ikke helt bitt av basillen.

Blir vertfall Pocket Wizards og kabel-hotshoe overgang for SB600'en min. Kunne også tenkt meg softboxer til blitsene. Noen som har noe å anbefale?

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Jeg har egentlig oversett SU-800 da jeg ønsker å bruke blitsene uten å måtte ha "fri sikt" mellom kamera om blitsene.

Eneste fordelen med den er at man kan kontrollere hver av blitsene og endre dem fra kamera?

Ja, man kan kontrollere og justere inntil tre grupper individuelt fra SU-800.

Hvis du "bare" skal bruke blitsene innendørs, skal det mye til før blitsene ikke ser signalet fra SU-800. Har lest om dem som har puttet blitser inne i et åpent skap i et annet rom helt uten fri sikt, uten problemer. Har den selv og den er veldig enkel og kjapp i bruk. Eneste minuset jeg ser, er at man kan ikke styre SU-800 fra Camera Control Pro via datamaskinen. Vurder dog å "komplettere" med AlienBees, da det er litt begrenset utstyr til blitser og at AlienBees er relativt hyggelig priset.

Lenke til kommentar
Jeg tenker:

bytt ut Sigma 100-300mm f2.8 med Nikon 70-200mm f2.8 AF-s VR + Nikon TC-14e

Men du ser jo ut til å ha lagt en elsk på 3.parts optikk, så om de holder kvalitetsnivået så tenk gjerne annerledes.

Jeg har nok hatt over middels ræva erfaring med Sigma.

Ja som du sikkert har lest lengre oppe her hadde kanskje det vært ideelt. Bruker en Sigma 2x converter til objektivet og det gir meg det jeg trenger foreløpig. Så klart frister VR, men synes det blir litt mye penger ut vinduet å bytte ut denne.

Jeg har god erfaring med Sigma...

Lenke til kommentar

Hvis du "bare" skal bruke blitsene innendørs, skal det mye til før blitsene ikke ser signalet fra SU-800. Har lest om dem som har puttet blitser inne i et åpent skap i et annet rom helt uten fri sikt, uten problemer. Har den selv og den er veldig enkel og kjapp i bruk. Eneste minuset jeg ser, er at man kan ikke styre SU-800 fra Camera Control Pro via datamaskinen. Vurder dog å "komplettere" med AlienBees, da det er litt begrenset utstyr til blitser og at AlienBees er relativt hyggelig priset.

Den jobber på samme måte som min SB800 mot min SB600 slik jeg har forstått.

Til innendørs bruk gjør de nok jobben godt nok, men jeg driver å tar en del bilder utendørs og ønsker å eksperimentere litt med blitsbruk over større avstander.

AlienBees er studioblitser slik jeg kunne se det ut i fra hjemmesiden?

Lenke til kommentar

Den jobber på samme måte som min SB800 mot min SB600 slik jeg har forstått.

Til innendørs bruk gjør de nok jobben godt nok, men jeg driver å tar en del bilder utendørs og ønsker å eksperimentere litt med blitsbruk over større avstander.

AlienBees er studioblitser slik jeg kunne se det ut i fra hjemmesiden?

Ja det er studioblitser, men de har også batteridrevne for ditt bruk. Vær obs på 120/220 Volt spec.

Pocket Wizard funker godt over lange avstander, men fås billigere andre steder enn B&H (spesielt tilleggsutstyr som f.eks kabel for fjernstyring av kameraet). Husk også å eventuelt kjøpe med EU frekvenser.

Hvis pengene brenner i lomma, kjøp det nye 24-70 f2.8 objektivet. Supert til portrett og ditt nye normalobjektiv når D3'en er på plass...

(Forøvrig er jeg helt enig i at det mest åpenbare "hullet" i objektivsamlingen din er 70-200 f2.8 med VR).

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Ser det er mange som kjøper objektiver på B&H, og har selv lyst på Nikon 17-55 og 70-200. Men som vi alle vet koster disse noen kroner her på berget og cirka halvparten "over there". Men man sier jo ifra seg noen år med garanti og reklamasjon, så spørsmålet mitt er:

Er det noen sjanse for at man kjøper "mandags-optikk", og er det noen av dere som har hatt noen problemer men de litt dyrere objektivene til Nikon?

Lenke til kommentar
Er det noen sjanse for at man kjøper "mandags-optikk", og er det noen av dere som har hatt noen problemer men de litt dyrere objektivene til Nikon?

Jeg ville ikke ha nølt med å bestille orginalobjektiver fra utlandet når man kan spare så mye penger som med dagens dollarkurs. Sparer man 5-10k, kan man også ta seg råd til å sende det tilbake til f.eks USA noen ganger hvis nødvendig.

Har stått på nippet til å bestille 70-200 VR selv i lang tid, men nå går det rykter om at det er tatt ut av produksjon. Her på berget er det bare Japan Photo som har det inne i følge prisguide.no og hverken B&H eller Adorama har det på lager.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha nølt med å bestille orginalobjektiver fra utlandet når man kan spare så mye penger som med dagens dollarkurs. Sparer man 5-10k, kan man også ta seg råd til å sende det tilbake til f.eks USA noen ganger hvis nødvendig.

Har stått på nippet til å bestille 70-200 VR selv i lang tid, men nå går det rykter om at det er tatt ut av produksjon. Her på berget er det bare Japan Photo som har det inne i følge prisguide.no og hverken B&H eller Adorama har det på lager.

Hvorfor skal 70-200'en være tatt ut av produksjon? Skjønner ikke helt hva som evnt. skal oppgraderes?

Ser det er mange som kjøper objektiver på B&H, og har selv lyst på Nikon 17-55 og 70-200. Men som vi alle vet koster disse noen kroner her på berget og cirka halvparten "over there". Men man sier jo ifra seg noen år med garanti og reklamasjon, så spørsmålet mitt er:

Jeg hadde problemer med min 70-200. Hadde en skrikelyd i fokusringen. Sendte den inn til Camera og videoteknikk og fikk reperasjonen gratis. SÅ jeg ser ingen grunn til ikke å handle fra statene når det er såå store forskjeller i pris..

Lenke til kommentar
Hvorfor skal 70-200'en være tatt ut av produksjon? Skjønner ikke helt hva som evnt. skal oppgraderes?

Det er det vel, som vanlig holdt jeg på å si, ingen utenforstående som vet. Vignetering sammen med D3 er nevnt som en mulig årsak, men det skal ikke være mer enn med de nye zoomene som ble lansert sammen med D3. Også andre objektiver, som 17-35 f/2,8, ryktes å være tatt ut av produksjon. Som sagt, bare rykter og ingenting fra Nikon.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...