Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente med potensielle problemer.

Gjest Guest_..._*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_..._*

Hei!

Er litt bekymret over ei jente og tenkte jeg skulle benytte meg av gjestefunksjonen.

Vanskelig å finne ut hvor en skal byne her, men jeg prøver så får dere heller spørre hvis det blir rotete.

Det handler om ei jente som nylig kom hit for å feire jul sammen med min mor, meg, jenta, og faren hennes som er sammen med min mor.

Jenta etter at faren hennes flyttet fra hennes mor i et naboland hatt en del problemer som skylles at hun har en dårlig mor (dårlig som i likegyldig).

Hun kom hit og alt var en fryd helt til i dag. I dag har hun kun vært ute av senga for å dusje og en gang litt senere for å ta seg en liten matbit.

Det er flere ting som kunne passe med dette og her er mine kandidater så langt;

- I går satt vi alle og så på film til rundt 12-tiden. Hun skrev meldinger mens hun så på helt til det plutselig ringte og hun umiddelbart avviste samtalen (la på). Deretter fikk hun en melding som hun slettet med en gang. Dette kunne ha vært fra hennes mor for eksempel, men siden det er så mye jeg sikkert ikke vet så er det vanskelig å tro at det skulle ha hatt så stor innvirkning på henne. Var forresten mamma som observerte det og fortalte det til meg nå nettopp når jeg lurte på hva hun trodde kunne være årsaken til at hun bare har ligget i senga i hele dag.

- Kandidat 2: I dag tidlig skulle faren hennes på jobb, men dro ikke, jeg hørte han stod opp og gikk i døra og jeg hørte at han kom tilbake (hvor lenge han var borte er uvist). Han sa at han dro på jobb, men fant ut at det var mer enn nok der til at de klarte seg selv. Den påstanden der kan veldig godt stemme for på grunn av ny sjef så er det en del rot med vaktlister samt at han skulle egentlig ha fri hele julen slik at det ikke ville være rart om han dro tilbake. Men så blir det komplisert. Sjefen hans ringte til meg og spurte hvor han var slik i 12-1 tiden. Dette er litt rart iom. at han sa at han var der og snakket med en av de ansatte før han dro igjen. De sier nemmelig noe annet.

- Etter at han kom hjem igjen gikk det en time eller to før han gikk å la seg igjen (kilde: mamma). Så jeg fikk en guffen mistanke om noe litt mer alvorlig siden kjøkknet der alle som regel sitter er rett ved siden av gjesterommet der jenta ligger. Kanskje har han gjort henne noe eller kanskje er det bare meg som tenker det værste med en gang.

- Andre forklaringer på at han ikke gikk å la seg med en gang kan forklares på mange andre måter. Han fikk ikke sove og/eller at han satt oppe å tok seg en kaffe eller en røyk. Det som er litt mer sannsynlig er at han tok seg en dram siden han er alkoholiker. Det siste kan også forklare hvorfor han (kanskje) ikke dro på arbeid i dag tidlig siden det ble oppdaget en helfleske med cognac som på mystisk vis hadde blitt tømt. Hvis den hadde blitt tømt kvelden før så ville det være naturlig at han ikke var kjørbar siden han drakk mer enn nok både akevitt og øl før han la seg.

-------------------------

Der var jeg i allefall ferdig med å beskrive mine mistanker. Men nå kommer det vanskelige. Selv er jeg en oppegående gutt (19) som er flink til å snakke/lytte til folk med problemer. Mest sannsynlig siden jeg selv har hatt noen problemer selv samt at jeg har god sans for psykologi. Så da hadde det vært lett å bare ta en prat med henne hvis hun hadde villet det.

Så blir det enda vanskeligere. Jenta er oppetter ørene forelsket i meg og tørr knapt snakke til meg eller se på meg (når jeg stirrer i samme retning i allefall). For å være helt ærlig så har hun aldri sakt noe til meg før jeg har spurt/sakt noe til henne.

Så endelig kommer spørsmålet; Hva skal jeg gjøre..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte en ting nederst. Det som var vanskelig var å få snakket med henne siden hun er forelsket og ikke kjenner meg så veldig godt. Å dra det noe lengre enn en intern samtale blir litt drastisk siden jeg ikke vet hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...