Gå til innhold

Koble Xbox via skjermkort

aLj

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk meg xbox 360 til jul, men jeg har ingen TV-skjerm på rommet.

Derfor tenkte jeg på om det er mulig å koble opp xbox'en via s-videoen på skjermkort og så over til skjermen min (Som er kun dvi inngang på) ?

Hvis dette ikke går, er det mulig å koble RGB'en til DV-I?

Skjermen er en helt standar 19'' LCD Analog. Har ikke TV-tuner e.l.

Takk på forhånd!

Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i _teorien_ kjøre xboxen inn på et skjermkort som har VIVO (video in video out) funksjonalitet. At du har en svideo UTGANG bak på skjermkortet tilsier autmatisk ikke det.

Men jeg har selv prøvd konsoll på tv/vivokort og det blir alt for mye lagg til at det er spillbart, og kvaliteten vil nok bli rævva.

Men godt mulig du kan bruke en dvi/vga konverter.

Lenke til kommentar

Har Xbox Premium, så den har HDMI.

Har også GeForce 8800 GT kortet, men det er bare to VGA innganger (Tror det er det det heter.) og en S-video.

Har rundt tusen forskjellige overganger, men ikke HDMI.

Tuner er altså ikke nødvendig for å bruke PCen til xboxen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor skal du i det heletatt gå via PC-en når du kan kjøre xboxen rett inn på pcskjermen? Det å gå via pcen vil jo bli bare en stor flaksehals. Lyd kan du koble rett til et stereoanlegg eller noe i den dur.

En overgang fra HDMI til dvi koster ikke mange kronene (har du hdmi kabel kjøper du bare en overgang til en knapp hundrelapp... har du ikke kabel kjøper du hdmi-dvi kabel til et par hundre.

Lenke til kommentar

Har også GeForce 8800 GT kortet, men det er bare to VGA innganger (Tror det er det det heter.) og en S-video.

Om det er på skjermkortet så er det VGA UTganger :-)

Tuner er altså ikke nødvendig for å bruke PCen til xboxen?

Nei, men en svideo inngang på kortet er nødvendig.

Men hva med en xbox til VGA overgang og så koble den rett i monitoren? Som denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312875 og evt. en billig switch om du kun har 1 VGA inngang på monitoren

Edit: Leser skikkelig og innser at det er DVI inn på skjermen hans, så nevermind me :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Jaha? Tviler sterkt på at et 8800 GT har 2 VGA utganger. Er nok DVI :yes:

Lenke til kommentar

Jaha? Tviler sterkt på at et 8800 GT har 2 VGA utganger. Er nok DVI :yes:

åkei da, DVI UTganger da :-) Var UT biten jeg ville ha trykk på.

En HDMI til DVI overgang lar han koble xboxen til skjermen men siden han har bare 1 inngang må han bytte kabel hvergang, og DVI switcher er kjipt dyre. Dette var den billigste jeg fant https://prisguiden.no/product.php?productId=69615, eller denne http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...&nplm=TP725 som kanskje kan fås billigere andre steder enn hos eplegjengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...