Gå til innhold

Hjelp til LAN hjemme


Leffsa

Anbefalte innlegg

Ja, nå plutselig, finner jeg ikke broren min sin PC, når jeg leter etter andre maskiner på hjemmenettverket, eller når vi spiller spill via LAN.

 

Dette har funket helt fint før, ikke et problem i det hele tatt, men nå finner jeg han rett og slett ikke. Han derimot, ser meg når han søker etter andre maskiner i hjemmenettverket, og når vi spiller f.eks Command Anc Conquer 3, ser han meg, men jeg finner ikke han. Det var hvertfall for en stund siden, igår fant vi ikke hverandre i det hele tatt når vi skulle spille CS.

 

Jeg er da litt nub, og vet rett og slett ikke hvordan man skal fikse dette. Så et hjelpelig svar hadde vært supert!

 

Btw. Han har Vista, jeg har XP, hvis det skulle ha noe å si :p

Endret av sonderLef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, nå plutselig, finner jeg ikke broren min sin PC, når jeg leter etter andre maskiner på hjemmenettverket, eller når vi spiller spill via LAN.

 

Dette har funket helt fint før, ikke et problem i det hele tatt, men nå finner jeg han rett og slett ikke. Han derimot, ser meg når han søker etter andre maskiner i hjemmenettverket, og når vi spiller f.eks Command Anc Conquer 3, ser han meg, men jeg finner ikke han. Det var hvertfall for en stund siden, igår fant vi ikke hverandre i det hele tatt når vi skulle spille CS.

 

Jeg er da litt nub, og vet rett og slett ikke hvordan man skal fikse dette. Så et hjelpelig svar hadde vært supert!

 

Btw. Han har Vista, jeg har XP, hvis det skulle ha noe å si :p

 

Prøvd å skrudd av brannmuren?

Lenke til kommentar

Nope, brannmur på begge maskinene er slått av.

 

Når vi har prøvd å spille Command and Conquer 3, har det seg sånn at han ser min PC, eller navnet mitt, og at jeg har starta et game, men jeg ser ikke hans PC.

 

Har det noe med IP-adresse og slikt, hørte noe om det en gang. Noe med IP-range. Min IP-adresse starter med: 192.168 mens hans starter med: 85.166 Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at han ikke har en IP-adresse som starter på 192? Be han slå på "Motta IP-adresse automatisk" og c Si ifra om du trenger detaljerte instrukser. :)

Kan sverge på at han hadde en IP adresse lik som min før, bortsett fra det siste tallet.

 

"Motta IP-adresse automatisk" - Hva gjør det, og hvor finner jeg det?

 

kjør en ipconfig /release og en ipconfig /renew i CMD. - Hva gjør dette? Skal be han gjøre det så snart han gidder ;)

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

"Motta IP-adresse automatisk" er et valg i nettverksinnstillinger som gjør at PCen mottar IP-adresse fra DHCP-serveren i ruteren, istedetfor å bestemme selv.

 

Start->Nettverkstilkoblinger->Høyreklikk på det nettverkskortet som skal brukes (og gjerne deaktiver resten for å forhindre en konflikt)->Egenskaper->Trykk på "Internett-protokoll TCP/IP" og "egenskaper"->Huk av for både automatisk IP og automatisk DNS (med mindre du vet du må ha den som står der, om der står noe).

 

Ipconfig /release gjør at PCen frigir alle IP-adressene sine (skifter til 0.0.0.0), mens /renew prøver å hente ny adresse fra ruteren.

 

Målet er at han skal ha samme adresse som deg, bortsett fra det siste tallet :)

Lenke til kommentar

LØSNING FUNNET ENDELIG:

 

http://www.crn.com/white-box/59200376

 

Litt lengre nede på denne siden, skal du inn i Reg edit og fikse en guest account, det løste alt.

 

temmelig sikker at det vil hjelpe mange her:

1. To enable the network Guest account on XP Home and Pro, click Start, click Run, type: net user guest /active:yes, and hit Enter.

 

2. Ensure there is no password for the Guest account: click Start, click Run, type: control userpasswords2, and hit Enter. Click once on Guest, click Reset Password, and then click OK without entering a new password.

 

3. Be aware that Windows XP, when installed on an NTFS disk partition and using simple file sharing, blocks network access to the Program Files and Windows directories as well as users folders within the Documents and Settings directory. This behavior is by design.

 

4. There are two registry keys to check on XP that have the potential to cause network headaches. The first is: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Lsa

 

5. Ensure that restrictanonymous is set to 0. Ignore the restrictanonymoussam entry that looks similar and may also appear.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...