Decoman Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Jeg har en laptop som vanskelig kan repareres og jeg lurer på om noen har vært borti et tilfelle at en kan få overført lisensen for en WinXP oem installasjon, over til en ny maskin. Har ikke håp om å lykkes med å reparere feilen. Egentlig er det uaktuelt også å måtte gå veldig langt i å forsøke å reparere maskinen. Er lei av å installere WinXP på nytt hver 4-5-6 uke. Så jeg tenkte kanskje at jeg kunne spørre MS pent neste gang jeg ringer dem for å aktivere WinXP, slik at de godtar at det er knyttet ny maskinvare til den gamle lisensen. Endret 25. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det kan du i utgangspunktet glemme, fordi en OEM- lisens er knyttet til hardwaren den er kjøpt sammen med. Nå har jeg sett i det siste at man faktisk får kjøpt OEM- lisenser løst, altså helt uten hardware. Derfor kan det tenkes de er snille, og sier ja. Har ikke prøvd, og vet faktisk ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå