Salt kjeks Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg vet at det er noen som har gjort det, men for de fleste kan det være greit å ha kurset. Jeg lærte en del der som var kjekt å vite, men ikke nødvendigvis direkte relatert til prøven. Mange av skolene vil nok også fraråde deg å ikke ta kurset, da de helst vil tjene penger. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Har en kompiss som "mobbet" meg i hele fjor sommer fordi jeg ikke hadde båtførerbeviset, og han hadde akkurat begynt på nettkurs og kunne avlegge prøven om et par uker. Nå, snart ett år senere, har han enda ikke kommet frem til selve prøven. Jeg tok båtførerbeviset 1. desember, og jeg gikk på kurs. Poenget; Hvis du går på et kurs, føler du deg "presset" til å stille, og du vil da gjennomføre fortest mulig for å kunne bruke tiden på noe annet. Men, hvis du tar nettkurs o.l, har du muligheten til å utsette det til i morgen, så utsetter du det bare mer og mer, og til slutt har det gått så lang tid at boten på 5200,- og utsettelsen på båtførerbeviset i 1 år allerede har kommet til deg. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Synes boten er ekstremt høy. Urimelig høy og usosial, og står ikke i forhold til lovbruddet for de med lav inntekt. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 da burde jo de me dlav inntekt kanskje vurdere og ta prøven? JEg syntes ikke det gjør noe at den er høy da det kanskje gjør så flere vil ta dette istede for og få bot. Hadde boten vært på en lapp hadde mange tatt i mot boten og kjørt for det. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Uansett inntekt, så er det kjedelig å få 5200kr i bot. Penger ut av vinduet er aldri kult for noen. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kan man ta arbeid på sjøen med båtførerbeviset? Altså, jobbe som "skipsfører" på en båt som svarer til lovverket, men uten å inneha IMO 60? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kan man ta arbeid på sjøen med båtførerbeviset? Altså, jobbe som "skipsfører" på en båt som svarer til lovverket, men uten å inneha IMO 60? du må ha IMO 60 uansett når du jobber på sjøen Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det var det jeg tenkte. Takk for svar Lenke til kommentar
Swome Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kommer til å ta prøven innen 2 uker tenker jeg. Men når man tar prøven på pc, får man kart i tillegg eller slipper jeg å kjøpe passer og slikt? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Da jeg tok prøven fikk vi utdelt et kart. Det får sikkert du også vil jeg tippe, dersom du må ta med eget kart skal du ha vært informert om dette på forhånd. Lenke til kommentar
turbojon123 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Når man skal avlegge "eksamen" får man et kart-eksempel fra et annet sted i Norge. Det er for å ikke kjenne til kartet fra før av. Slik får du nok det, du også. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg fikk et kart fra et område som ligger snaut en time med båt fra der prøven ble avholdt, så helt ukjent var det ikke... Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Fikk førekort greia i posten idag Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 kjapt spørsmål. Få man "midlertidig bevis" at man har bestått slik at jeg slipper å vente to uker før jeg kan kjøre båt? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det fikk en kompis av meg, som tok beviset for 2(?) uker siden Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Holder det at en ombord har bestått båtførerprøven, eller må han som kjører ha bestått den? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Kan øvelseskjøre uten båtførerbevis.. Men da bør ikke den med båtførerbevis være på dass, eller være på druen hvis du blir stoppet av snuten. Jeg fikk ikke midlertidig bevis da jeg tok den i fjor høst iallfall. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 kjapt spørsmål. Få man "midlertidig bevis" at man har bestått slik at jeg slipper å vente to uker før jeg kan kjøre båt? Da får jeg vel svare på mitt eget spørsmål. Snakket med havnepolitiet eller hva det heter og de sa at blir du stoppet, men har bestått så sender du bare inn dokumentasjon på at du har bestått (innen x antall dager). Så skal det ikke være noe problem! Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Er det noen her som bare har lest i boken, og så tatt eksamen ? Edit: never mind, har meldt meg på ekspress kurs 8 timer Endret 8. juni 2010 av jop91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå