knarken Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 eg har no hørt snakk om noken nye båtlovar som skal komme neste år eller året etter der eller ialfall snart engang..e de sant? Lenke til kommentar
GramTech Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Man får 5% på å ha båtfører bevis vis du skal forsikre båten din i Gjensidige. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 2. Hvilke båter kan man kjøre når man er over 16 år og ikke har båtførerbevis?Når man er over 16 år og ikke har båtførerbevis kan man føre båter inntil 15 meter (50 fot), med så stor motor man vil, i så stor fart man vil. 3. Hvilke båter kan man kjøre når man er over 16 år og har båtførerbevis? Når man er over 16 år og har båtførerbevis kan man føre båter inntil 15 meter (50 fot), med så stor motor man vil, i så stor fart man vil. Hva er vitsen med å ta båtførerbevis når man kan kjøre akkurat det samme uten? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 2. Hvilke båter kan man kjøre når man er over 16 år og ikke har båtførerbevis?Når man er over 16 år og ikke har båtførerbevis kan man føre båter inntil 15 meter (50 fot), med så stor motor man vil, i så stor fart man vil. 3. Hvilke båter kan man kjøre når man er over 16 år og har båtførerbevis? Når man er over 16 år og har båtførerbevis kan man føre båter inntil 15 meter (50 fot), med så stor motor man vil, i så stor fart man vil. Hva er vitsen med å ta båtførerbevis når man kan kjøre akkurat det samme uten? Erfaring og bedre forståelse for hvordan man skal føre en båt. Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Latterlige lover. Så absolutt ikkje latterlege lovar. Det som er latterleg er lovane som er no. Obligatorisk båtførarbevis burde vore innført for lenge sidan. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Latterlige lover. Så absolutt ikkje latterlege lovar. Det som er latterleg er lovane som er no. Obligatorisk båtførarbevis burde vore innført for lenge sidan. Båtførerprøven er bådepraktisk og upraktisk i forhold til det med at den skal være påbudt. Man lærer ting som å navigere, markeringer av farer osv. Men den er bare teoretisk og sier ingen ting om hvor godt noen FØRER en båt. Skal båtførerprøven bli obligatorisk/påbudt, burde den inneholde en større praktisk del. En slags oppkjøring med båt. Feks bare en liten tur utpå hvor du må vike litt for andre båter. Legge til brygga osv. Bare min mening selvfølgelig, og jeg sier ikke at båtførerprøven IKKE er noe å ta. Den er jo utrolig kjekk for å lære seg markeringer og slikt Men den burde inneholde noe mer praktisk dersom den skal bli påbudt. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Noen som har peilig på om det er aldersgrense på båtførerbeviset? Og hvor mye det sånn ca koster? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Noen som har peilig på om det er aldersgrense på båtførerbeviset? Og hvor mye det sånn ca koster? Sist jeg sjekka, var det ikke aldersgrense, men du fikk ikke beviset før du var 14 år. dvs du kan ta prøven, men får ikke beviset før du er 14 år. Prøven koster 525 kr, kurs avhenger vel av hvor/når/hva.. men rundt 3000 tror jeg.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Noen som har peilig på om det er aldersgrense på båtførerbeviset? Og hvor mye det sånn ca koster? Sist jeg sjekka, var det ikke aldersgrense, men du fikk ikke beviset før du var 14 år. dvs du kan ta prøven, men får ikke beviset før du er 14 år. Prøven koster 525 kr, kurs avhenger vel av hvor/når/hva.. men rundt 3000 tror jeg.. Trodde det var 12 år jeg? jeg tok den vertfall når jeg var 9 år, og mener og huske at jeg fikk beviset når jeg var 12... Lenke til kommentar
bluefire Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Har vi noen lover å henvise til ?? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nye regler jeg har fått vite om, men har det ikke svart på hvitt. De sier ihvertfall at selv om man tar båtførerbeviset før du er 16, blir det ikke gyldig før du er 16. Husker ikke om man ikke får det, eller om det står på kortet når det er gyldig fra. Lenke til kommentar
Gjest medlem-160666 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Takk akkuratt det jeg lengta etter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Da var båtfører-lappen i boks. Så da slipper jeg unna venting og slikt, som sikkert kommer når alle skal ha det til neste år. Lenke til kommentar
ErlendSkavlem Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Takk skal du ha Jeg elsker sjøen, åh! Båt er livet :!: Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 er det ikke sån at man kan ha en 50fot viss man har båtførerbevis og bare 49.9fot viss man ikke har det (det har jeg hørt, eller blaner jeg) men, jeg er født i oktober kan jeg ha en 25hester eller no når jeg er 15 da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 "Arbeidsgruppen foreslår en gradvis innføring av ordningen. Det vil være rundt 410.000 personer som vil måtte ta båtførerprøven ved en obligatorisk ordning. For å gjøre overgangen smidig for alle parter foreslås det en gradvis innføring. Forslaget her er en obligatorisk ordning for båter over 10 meter eller med 200 HK eller mer fra 1.6.2008 (forskriften skal da være klar 01.01.2008 slik at folk får forberedt seg), større enn 8 meter og motor større enn 75 HK fra 1.6.2009 og full innføring fra 1.6.2010." Lenke til kommentar
Ghostredier Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 båtfører kurset e vanskelig spesielt med tanke på navigasjon :/ tok halve kurset så ble jeg syk og ikke kunne fullføre kurset, men ska ta det opp igjen om to uker.. håper jeg klarer prøven.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Bårførerkurset er lettere enn det meste annet jeg har vært gjennom. Bare følg med i timen og spør om det er noe du lurer på, så går det greit. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Noen som har peilig på om det er aldersgrense på båtførerbeviset? Og hvor mye det sånn ca koster? Aldersgensen for å få båtførerbeviset er 14 år, men man kan ta prøven tidligere og få båtførerbeviset tilsendt når man fyller 14 år. Prisen for båtførerbeviset var 533 kr eller noe sånt. Undervisninga fikk jeg gratis på speideren. Jeg har hørt at det kan bli båbudt med båtførerbevis for alle båter over 13 fot. Tipper det vil komme mange båter på markedet da som er 12,9 fot. Jeg har tatt båtførerbeviset men har ennå ikke fyllt 16. I det brevet jeg fikk sammen med båtførerbeviset står det: "Båtførerprøven er en frivillig teoretisk prøve og gir et teoretisk grunnlag for å føre fritidsbåt på inntil 15 meter." Betyr det at Jeg kan kjøre båt på inntil 15 meter før eller etter jeg fyller 16 Endret 21. juni 2008 av fiskegrateng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå