Smartidart Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Holder på med båtførerprøven og lurte på om det var noen som kjente til nettsider som har eksamensoppgaver? Eksempler som er realistiske i forhold til hva man får på eksamen..... Gjør ikke noe om det koster noen kroner, men ikke like mye som en eksamen, da kan eg likså greit ta en slik http://www.tryggferdsel.no/gratis_eksamenssporsmol.html Her finner mange oppgaver med de "samme" spørsmålene som på den ekte eksamen. Det som er dumt med alle slike tester er at svaralternativene er litt obskure, og dessuten så er det mange spørsmål som du ikke vil få på prøven. Forøvrig så hentes spørsmålene på prøven ut i fra en database slik at ingen får like prøver. Er veldig enkel! Og til sist lykke til (selv om du sikkert har tatt den nå ) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Den er tatt uten noe særlig feil. Og ironisk nok de feilene eg hadde får eg ikke vite hva som er feil, ikke engang hvilke spørsmål som ble besvart feil. For man skal jo ikke lære mere når man tar eksamen...... De folka som lager det systemet er passe trange i nøtta. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det var forøvrig en bra side. Hadde eg visst om den hadde det vært bra før eksamen. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Wikipedia forvirrer meg bare. Trengs en praktisk førerprøve i dag for basis båtførerkort (25hk+), eller er det fremdeles kun den teoretiske delen? Og den teoretiske delen, kan den tas på nett eller må man stille i et lokale? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Du trenger småbåtførerbevis noe du tar i regi av en kursarrangør. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 For de som skal ta båtførerbevis, vil jeg anbefale Bavian Nautic. De har kurs som kun tar 1 dag, og man tar eksamen der etter kurset er ferdig. Veldig enkelt og greit kurs, og bestod eksamen med 48/50 riktige svar (96%) uten å forberede meg noe på forhånd eller ha noe erfaring om det teoretiske fra før. Prisen var 800 for kurset og 650 i tillegg for eksamensavgift. www.baviannautic.no Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hvordan vet man om man har en 25 hk motor om effekten er større eller mindre enn 25 hk? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hvordan vet man om man har en 25 hk motor om effekten er større eller mindre enn 25 hk? Pleier ikke effekt å stå på motoren da? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Skjønner ikke spørsmålet engang. Må være en skrivefeil inni der.... Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Skjønner ikke spørsmålet engang. Må være en skrivefeil inni der.... Jeg tror han mente: "Hvordan kan man vite hvor mye effekt motoren har, om man har mer eller mindre enn 25 hk?" Endret 28. juli 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Jeg mener at dersom man har en 25 hk motor, så er jo ikke "motor større enn 25 hk" som regelen sier. Kan man da kjøre 25 hk motor uten båtførerbevis? Kan man evt skru ned motor til 24,99? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Hehehe... Det var så naivt at eg trodde det ikke. Dette står på motoren, enten med stor skrift og/eller på motorskiltet. Hvis noen har revet dette av må man teste det for å finne det ut. Eller grave i noen gamle papirer etc. Man må jo i tillegg ha kontroll på farten man kjører i..... (Edit: Dette fant eg ikke noe om nå, men var det ikke noe med over 10 knop og?) Edit igjen: Det gjaldt de under 16 år det... 10 knop og 10HK.....) Edit: Regelen er ved motor større enn 25HK og lengde 8 meter må en over 16 ha båtførerbevis.. Endret 28. juli 2014 av Jotun Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Får sjekke Evindruden når jeg kommer hjem. Tror effekten er oppgitt i KW og håper det da er under 25 hk. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hvis du blir stoppet med en motor det står 25HK på, så tror jeg ingen bryr seg om den skulle vise seg å egentlig yte 25,14HK Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Nei det gjør overhodet ingen. 35-40 derimot Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Ok, så da kan man kjøre med 25 hk uten bevis siden loven sier "over 25 hk"? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Er det stor fare for å bli stoppa? Til neste år tenker jeg å skaffe meg en With Vital og en 25Hk. Men er da 15. Og bursdagen til 16, Er 6 måneder unna Jeg kjører jo alltids ansvarlig og bruker vettet, Så regner nok ikke med å bli stoppet Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Spørs hvor du bor, de mindre plassene har vel som regel nesten ingen kontroller. Har kjørt båt på Sunnmøre i 13 år og har fremdeles ikke sett en politibåt. Endret 28. juli 2014 av Quaric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå