Dipstick Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg måtte bare skrive et innlegg slik at denne tråden havner på shortlisten min over tråder å følge med på. Er skikkelig spent på om vi snart får noen hint om denne mystiske sammenhengen mellom lysstoffrør og bilbatterier... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvis bilen har stått urørt i 3 uker,og temperaturen har vert som her jeg bor,så er det ikke rart at batteriet er tomt. når tempen ligger på -10/-20 i uke etter uke,så vil batteriet bli tomt,uansett hvor ny bil,eller om batteriet er nytt,det vil tømmes. om temperaturen ikke har skylden,så kan det være at batteriet er møkkete på toppen,da vil det også bli tappet,er viktig å rengjøre toppen på batteriet,så det ikke er noe krypstrøm. bilen min sto kun rolig i 2 dager,i temperatur på ca minus 15-20,da var omtrent all strømmen borte,fikk ikke startet den,enda jeg har rødt optima(gele batteri)dette har en startstrøm på ca 1000ah(tror jeg det er) Ja, og hver gang man kommer tilbake til Gardermoen etter 3 uker i syden i januar, og bilen starter lett, har underet skjedd igjen... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Mormor parkerer bilen (Ford Focus) i garasjen i november hvert år. Da drar hun til Syden og kommer hjem etter påske. Hvert år er det strøm på batteriet og bilen starter. I garasjen kan jeg tenke meg at temperaturen varierer mellom +5 og -15 i løpet av vinteren. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hos de fleste merkeforhandlere kan du se nybiler som står til "lading" Vet ikke grunnen jeg men! Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det kan nok være pga at bilene står der en stund, mens kunder går inn og ut av bilene. taklys kommer på, og for ikke å glemme alle kundene som skal kjøre de elektriske vinduene opp og ned.... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hos de fleste merkeforhandlere kan du se nybiler som står til "lading"Vet ikke grunnen jeg men! Det er som han over sier. Batteriet får ikke noe ladning fra motoren på utstillingen. En bil som folk prøver alt av dupeditter osv, så vil batteriet tømmes. Det er helt normalt. På lik linje med at batteriene i din lommelykt dør ut etter en tids bruk, men holder svært lenge så lenge de ligger lagret. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 nei, men jeg husker det var snakk om disse lysene, fordi det var forskjell på hvor de sto.. men jeg er ikke noe ekspert så ikke vet jeg.. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 hvis bilen har stått urørt i 3 uker,og temperaturen har vert som her jeg bor,så er det ikke rart at batteriet er tomt. når tempen ligger på -10/-20 i uke etter uke,så vil batteriet bli tomt,uansett hvor ny bil,eller om batteriet er nytt,det vil tømmes. om temperaturen ikke har skylden,så kan det være at batteriet er møkkete på toppen,da vil det også bli tappet,er viktig å rengjøre toppen på batteriet,så det ikke er noe krypstrøm. bilen min sto kun rolig i 2 dager,i temperatur på ca minus 15-20,da var omtrent all strømmen borte,fikk ikke startet den,enda jeg har rødt optima(gele batteri)dette har en startstrøm på ca 1000ah(tror jeg det er) Ja, og hver gang man kommer tilbake til Gardermoen etter 3 uker i syden i januar, og bilen starter lett, har underet skjedd igjen... at batteriet mitt ble tomt,er nok av andre årsaker. har kun ca 4km til jobb,og dynamoen klarer ikke å få noe strøm på batteriet på en så kort tur,er stortsett tur/retur jobben jeg kjører i uka. + at jeg har et rimelig heftig bilstereo,så når jeg kjører og spiller musikk,så klarer ihvertfall ikke dynamoen å få noe strøm til batteriet. brukte vanlig bilbatteri før,selv om bilen sto og gikk når jeg spillte musikk,så ble batteriet tomt etter en liten stund. men er viktig å rengjøre toppen av batteriet,+ rengjøre polene,og smøre dem,ellers så vil batteriet bli utladet Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Moderne biler har gjerne alarmsystem med blinkende diode og sikring av stereoanlegg (egen pluss-ledning koblet mot batteri). Dette trekker også strøm og kan medføre at biler som står ubrukte over tid kan få tappet batteriet for langt ned. Dette gjøre ekstra utslag om vinteren når en kald motor skal startes og kulden svekker batteriets evne til å gi strøm. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Moderne biler har gjerne alarmsystem med blinkende diode og sikring av stereoanlegg (egen pluss-ledning koblet mot batteri). Dette trekker også strøm og kan medføre at biler som står ubrukte over tid kan få tappet batteriet for langt ned. Dette gjøre ekstra utslag om vinteren når en kald motor skal startes og kulden svekker batteriets evne til å gi strøm. Den blinkende dioden du snakker om pleier å deaktiveres etter cirka en ukes tid nettopp for å spare batteriet. Konstantstrømmen som går til stereoanlegget er kun for at den skal huske tid og dato og trekker så lite strøm at du sikkert kunne latt en spiller stått koblet til et batteri i et års tid uten at batteriet var tomt. Endret 4. januar 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Arius Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hos de fleste merkeforhandlere kan du se nybiler som står til "lading"Vet ikke grunnen jeg men! Det er vedlikeholdslading. Batteriet tar skade av å være tappet over lengere tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå