es753 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 hei jeg skulle forwarde en port til et spill. jeg gikk inn på www.portforward.com, fant routeren min, og fant fram til det jeg skulle forwarde. http://www.portforward.com/english/routers...l_of_Duty_4.htm problemet er det, at som dere ser på linken over, så er første punkt i forwardingsprosessen at jeg skal skrive inn et eller annet tall etter 192.168.1 som skal være ip-adr jeg skal forwarde til... problemet er at jeg ikke har en sånn ip. jeg har en 172.16.x.x ip-adr.. må denne byttes for at jeg skal kunne forwarde? og i så fall hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er det samme om du bruker 10, 172 eller 192 som prefix på lokalt nettverk. Du må selvsagt bruke maskinens adresse om du skal forwarde. Det som står i eksemplet er bare et forslag. Lenke til kommentar
krugerNclown Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Du skal skrive inn ipadressen på din egen datamaskin bak routeren. Denne kan du finne på mange måter. En er å trykke på Start -> Kjør. Skriv cmd trykk OK. Skriv ipconfig i det svarte vinduet som dukker opp. Der skal det stå hva som er ipadressen til maskinen din. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 hei jeg skulle forwarde en port til et spill. jeg gikk inn på www.portforward.com, fant routeren min, og fant fram til det jeg skulle forwarde. http://www.portforward.com/english/routers...l_of_Duty_4.htm problemet er det, at som dere ser på linken over, så er første punkt i forwardingsprosessen at jeg skal skrive inn et eller annet tall etter 192.168.1 som skal være ip-adr jeg skal forwarde til... problemet er at jeg ikke har en sånn ip. jeg har en 172.16.x.x ip-adr.. må denne byttes for at jeg skal kunne forwarde? og i så fall hvordan gjør jeg det? Det finnes vel subnet i "172.16.X.X" nettet som ikke er i bruk, og dermed kan brukes til private nettverk. Det er bestemte deler av ip-nettet som er avsatt til private nettverk, slik som "192.168.x.x" og "10.x.x.x", er ikke sikker på om "172.16.x.x" er den del av dette. Poenget er at denne adressen ikke kan være i bruk ut i "selveste" internett, fordi dette kan skape problemer. Overse alle steder der det står 192.168.x.x og bytt det ut med ip adressen din(172.16.x.x). Skal ikke være noe farlig å prøve Lenke til kommentar
es753 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) har prøvd med min ip, men det fungerte ikke har også prøvd å sette opp statisk ip, slik det står her: http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm men er litt usikker på hvilke DNS jeg skal bruke. gikk in på routeren min, og det sto det at jeg brukte DNS 10.0.0.138, så jeg prøvde å skrive inn dette i TCP/IP sammen med resten av adressene, men fortsatt får jeg ingen resultater Endret 25. desember 2007 av es753 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Forwardet du til : 172.16.x.x? Hva slags utstyr og ISP har du? Lenke til kommentar
es753 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Forwardet du til : 172.16.x.x? Hva slags utstyr og ISP har du? forwardet til 172.16.x.x ja. har NETGEAR WPN 824 router, og Speedtouch modem ISP er telenor Endret 25. desember 2007 av es753 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) ISP = Internet service provider. Sjekk om speedtouchboksen er modem eller routermodem. Kobler du PC direkte til den og får 10.xxx eller 192.xxx så er det et routermodem med sperring av porter. Er Telenor din ISP så kan de blokkere porter ved infeksjon av PC. Sjekk webmail på online.no hvis du mistenker at ISP har sperret porter. Endret 25. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
es753 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) ISP = Internet service provider.Sjekk om speedtouchboksen er modem eller routermodem. Kobler du PC direkte til den og får 10.xxx eller 192.xxx så er det et routermodem med sperring av porter. Er Telenor din ISP så kan de blokkere porter ved infeksjon av PC. Sjekk webmail på online.no hvis du mistenker at ISP har sperret porter. virker som at alle portene er åpne hvis jeg kobler meg rett på modemet, men de blir blokkert hvis jeg kobler meg på via routeren. Endret 25. desember 2007 av es753 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er bra. Da kan du prøve å restarte routeren og sjekke at portforwardingen stemmer (ipadresse til PC og portnummer). Lenke til kommentar
es753 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 altså... portene er ikke åpne når jeg kobler meg til routeren, så det virker ikke som portforwardigen fungerer hvis det er det du mener? Lenke til kommentar
es753 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) beklager, men kom med litt feil informasjon tidligere her... portene er ikke åpne om jeg kobler med rett på modemet... fikk 10.x.x.x ip... lagt til: har nå prøvd ut noe: gikk inn på telenors hjemmesider, og fant dette: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...d-000000000000} jeg skrev så inn de DNS-ene som står her inn i TCP/IP, sammen med alt jeg fikk på portforward.com deretter forwardet jeg porten slik det står på portforward.com, med den nye statiske ip-adressen min dessverre fikk jeg heller ikke nå noen resultater på canyouseeme.org... vet du hva som er galt? Endret 25. desember 2007 av es753 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Når man har to routere som du har her så er det prakk å få det til å fungere. Sjekk veiledninger på online.no og sett speedtouch i bridgemodus og sett så opp routeren etter med PPPoE [email protected] og passord. Da vil portforwarding i routeren fungere greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå