keno Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har planer om å anskaffe meg en Intel 3.06 Ghz og bruke et hovedkort med Intel E7205 brikkesett. Jeg skal bruke Swiftech MCX4000B kjøler sammen med en 120mm Delta vifte. Jeg skal bruke Corsair xms 3500 minne. Jeg skal bruke et Sapphire Radeon 9700 pro ultimate edition skjermkort med Heat Pipe Hele herligheten skal stappes inn i et Chieftec Dragon medium tower m/5 80mm vifter Hvor hardt kan jeg klare å presse denne kombinasjonen uten å miste stabiliteten på systemet. Jeg håper at dere også kan komme med frengangsmåter for å optimalisere systemet På forhånd takk Hilsen Kenneth Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Med et sånt oppsett foreslår jeg ordentlig kjøling (hørte jeg noen si Vapochill?), hvertfall vannkjøling. Du skal altså ha en 120mm Delta, du vet at hørselvern ikke følger med? Og så skal du ha skjermkort med passiv kjøling? :o (så ikke helt logikken der) Lenke til kommentar
keno Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 hvis du går inn på komplett .no så ser du at det kortet leveres med Heat Pipe. Og jeg har ikke planer om å skaffe vannkjøling. Det eneste jeg lurte på var om dere der ute i vårt langstrakte land har erfaring med å overklokke Intel 3.06 Ghz og Intel E7205 brikkesettet Lenke til kommentar
Orak Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 med luftkjøling ... tull... vannkjøling er minimum Lenke til kommentar
gecho Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du har under ingen omstendigheter noe som helst igjen for de minnebrikkene på det kortet. Men kanskje du vil bruke de på et nytt HK i et senere prosjekt ... Men men, - om et år er vel DDR-II på trappene, så da får du vel fortsatt ikke noe igjen for å ha de dyreste oppdrivelige minnebrikkene pr. feb. 2003. Når det gjelder overklokking av prosessoren, - kan du vel få den opp i 3,2 - 3,4 med luftkjøling tipper jeg. Kanskje den derre kjøler'n din er litt bedre enn boxed-kjøleren til P4'3,06? Den har nok en temmelig effektiv kjøler "default" uansett den prosessoren, - så hvorfor ikke bare kjøre med standard boxed kjøler? Lykke til :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå