Gå til innhold

Kjøpt Blu-ray spiller, ta vare på DVD-spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig kjøpt en Samsung BD-P1400 Blu-ray spiller. Fra før av har jeg en Harman/Kardon DVD23 DVD-spiller. Blu-ray spiller kan jo spille av DVD-filer, så finnes det noen argumenter for å ta vare på den?

Tja... Det er vel individuelt...

Det at den ene er en Harman/Kardon mens den andre "bare" er Samsung ville i alle fall betydd noe for enkelte. Det var vel en grunn til at du kjøpte spiller fra et HiFiCenter i stedet for Elkjøp. Er det like bra lyd på avspilling av CD-plater på disse to?

Hva med muligheten til å gjøre et opptak samtidig som du ser en film?

Har muligens den gamle spilleren noen features som den nye mangler, sånn som egen knapp for hurtig avspilling uten å måtte lide deg gjennom den forbanna "kopiering er som å stjele håndveska til ei stakkars gammel dame"-propagandaen i begynnelsen av hver DVD?

Layouten på fjernkontrollen kan faktisk være så mye bedre på en av spillerene at du vil foretrekke den for avspilling.

Spillerene består av forskjellige komponenter. Prøv å spille av en av dine mest slitte DVD-er (eller eldste) og se om den gamle er bedre eller anderledes i håndtering av dårlige skiver.

Noen argumenter finnes altså. Om noen av dem veier tungt en annen sak.

Personlig ville jeg tatt vare på DVD-spilleren i noen måneder for å se om den gled helt ut av bruksmønsteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...