Gå til innhold

Erfaring med Sony Ericsson P990

Intel94

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det nokon som har erfaring med SE P990?

Ulemper osv. osv.

Faren min har sånn på jobb og dei skal bytte, mulig eg kan få kjøpt ein sånn billig av jobben hans.

Har så vidt sett litt på den av og til uten å gå så "grundig" til verks.

Så kom med erfaringer osv. om den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt P800 og P990. I dag vil jeg heller anbefale deg en P1 eller en (grøss) windows mobil. P990 er omtrent utgått og har ikke vært den hiten alle håpet på.

Hvis det er din første slik telefon, og den er billig nok, så skader det ikke å prøve... :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt P800 og P990. I dag vil jeg heller anbefale deg en P1 eller en (grøss) windows mobil. P990 er omtrent utgått og har ikke vært den hiten alle håpet på.

Hvis det er din første slik telefon, og den er billig nok, så skader det ikke å prøve... :)

På mange områder henger P990i ennå med i svingene. Blant annet på office programmene og muligheter for redigering med hjelp av et fullt brukbart qwerty-tastatur. Den har også et genialt brukergrensesnitt, med trykkfølsom skjerm som lar deg "copy-past" fra alle tenkelige plasser i menyen, eller programmer, tilogmed javaprogrammer. Den kjører også 3.part programvare, og den har en stor, helt ok skjerm. WiFi er også på plass, og med litt fikling kan du få den til å varsle når du er i WiFi soner. Den har også, som er unikt for UIQ-telefoner, skriftgjenkjenning, som er til stede hele tiden, og lar deg skrive rett på skjermen uansett hvor du måtte befinne deg i os-et, det være seg inne i et javaprogram, eller hvilket som helst annet program. Den lar seg fint parre med en blåtann-gps, slik at du kan kjøre ekte TomTom navigering på den. Det finnes også program som lar deg navigere etter topografiske kart.

Batteritiden er fullt akseptabel, og overgår de smarteste telefonen fra Nokia med god margin. Den innehar en helt grei mp3-spiller. Kameraet er samme som sitter i K750i, og duger helt greit til sitt.

På mange måter er denne langt smartere enn Nokia sine siste hypede telefoner, og jeg ville ikke nøle med å anbefale den. Du bør imidlertid ta med i din vurdering at telefonen er rimelig stor.

Et annet minuset med denne, er at minnehåndteringen ikke er på topp, slik at den bør restartes en gang i blant. Men det er ikke noe unikt i symbian sammenheng.

Lenke til kommentar

Veit den er ganske stor. Kamra på den synst eg er mykje bedre enn på K750i. Mora mi har den telefonen, og eg har og hatt den ei stund. Har prøvd begge å tatt bilder og sånt. Men kan vel ha litt med att P990 har ein langt større og ikkje minst klarare skjerm?

Eg har utrulig lyst på P1i men den er så dyr. Eg bruker ikkje så mange tusen på mobil, men eg liker å ha noko som er litt meir modifisert kan du sei enn vanlige mobiler.

Men sitter alltid å sikler på PDAer og sånt til alt for mange penger :p

Touch skjerm er jo kjempe, heile mobilen virker veldig som ein vanlig PC i menyer og alt mulig du kan velge.

Men eg har som sakt ikkje dreve så mykje med den, men eg får ikkje kobla den opp på det tråløse nettet her heime :(

Vi har WPA besyktta nett.

Lenke til kommentar
Hei.

Ulemper osv. osv.

Faren min har sånn på jobb og dei skal bytte, mulig eg kan få kjøpt ein sånn billig av jobben hans.

N95 8 GIGABYTE MY FRIENDS, N95 8 GIGABYTE ... :cool:

Lenke til kommentar
Men eg har som sakt ikkje dreve så mykje med den, men eg får ikkje kobla den opp på det tråløse nettet her heime :(

Vi har WPA besyktta nett.

Det er fullt mulig å benytte den i et WPA beskyttet nett, men det krever at du legger inn rette nøkler manuelt.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Hei.

Ulemper osv. osv.

N95 8 GIGABYTE MY FRIENDS, N95 8 GIGABYTE ... :cool:

For det første så er vel innlegget ditt rimelig off topic? For det andre så har vel ikke N95 8gb heller trykkfølsom skjerm med de fordelene dette gir? Den blir vel mer som et leketøy sammenlignet med en ekte smarttelefon.

Lenke til kommentar

Eg finner ingen plasser å legge inn krypterings nøkkelen. Får alt til med min PSP, den må og gå manuelt. Men det må du egentlig med PCer og som skal tråløst på.

Men eg finner det ikkje.

Også, har tenkt litt på HTC TyTN, TyTN II eller Qtek 9100. Kjenner ein som selger dei.

Dei er vel litt meir "morro" med enn SE 990?

Kass av dei vil dåke anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...