Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drog ut strømmen; PCen starter ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du kortslutter disse punktene så starter PSU opp.

Det er her den normalt får Power ON signal fra hovedkortet.

Bøy til en binders eller lignende og trykk de nedi lags ledningene på baksiden og se om HKet lyser opp som normalt.

Når dette er gjort er det bare å starte opp PCen som normalt.

I mitt tilfelle blinket kontrolldioden på hovedkortet og alle lampene i tastaturet når strømforsyninga var koblet til.

Dioden på HKet mitt skulle normalt lyse rødt.

Men det er jo bare å teste.

Lenke til kommentar
Ca tre år, en Dell..

Har vært borti akkurat samme problemet på en dell, da var strømforsyningen røket selv om det lyste en grønn led på hk'et.

Det som er dumt med disse pc'ene er at mange av dem(alle?) ikke har standard ats strømforsyning.

Jeg vil anbefale deg å teste med en annen strømforsyning hvis du har det tilgjengelig.

Må også nevne at hvis du drar av molexkontakten på hovedkortet og "kortslutter" den grønn leder så vil nødvendigvis ikke noe lyse på hk'et for du har da tatt strømmen vekk fra det ;) du vil dærimot oppleve at vifter/harddisk o.l startet hvis forsyningen er i orden.

en siste ting er at jeg vil anbefale deg å kontakte en venn eller noen andre med ekspertise hvis du ikke har mye kunnskaper rundt emne, da det faktisk er mulig å skade andre komponenter med bla statisk elektrisitet, grovsmed fingre o.l :)

Håper dette hjelper deg litt på vei

Lenke til kommentar
Dioden lyser når jeg putter i den "jump-start-klare" kabelen, men den starter ikke.

Og som sagt, dioden har lyst hele tiden.

Vi er vell enige om at PC-en ikke starter i det hele tatt, ingen bilder på skjermen/vifter som snurrer o.l, pipesignal eller noe?

bare for å være helt sikker...

Jeg testet med en litt eldre Dell-strømforskyning... Virket ikke det heller... Skal jeg prøve å jumpstarte fra denne strømforskyningen også??

Har denne alle nødvendige kontakter?

Lenke til kommentar
Dioden lyser når jeg putter i den "jump-start-klare" kabelen, men den starter ikke.

Vi er vell enige om at PC-en ikke starter i det hele tatt, ingen bilder på skjermen/vifter som snurrer o.l, pipesignal eller noe?

Jeg testet med en litt eldre Dell-strømforskyning... Virket ikke det heller... Skal jeg prøve å jumpstarte fra denne strømforskyningen også??

Ja, den andre strømforskyningen har alt som skal til meg bekjent.

Vi er enige om at den ikke starter. Ingen bilder på skjerm, ingen vifter, ingen piping.

Lenke til kommentar

Ja, den andre strømforskyningen har alt som skal til meg bekjent.

Vi er enige om at den ikke starter. Ingen bilder på skjerm, ingen vifter, ingen piping.

Vet du at denne forsyningen virker? hvis du evt har tatt den ut av en annen pc som fungerer så har du mulighet til å teste den andre forsyningen dær. du vil da kunne si sikkert at det er forsyningen som er defekt, hvis du forstår hva jeg vill frem til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...