Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-brenner reagerer ikke


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en ny datamaskin. DVD-brenneren jeg bestilte med den (LG DVD-brenner GSA-H58N IDE), fungerer ikke. Det som skjer, er at når jeg putter en CD inn i den, så reagerer den ikke. Det kommer noen lyder fra den (slike som er vanlige når man putter en CD inn i en DVD-spiller), men så skjer det ikke noe mer. Brenneren vises heller ikke i Computer. OSet mitt er Vista Ultimate 64-bit. Resten av specsene til PCen er i signaturen min.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Sikker på at den fungerer med Vista?

For her skal listen over vista-kompatible dvd-brennere fra LG ligge: Link. Og jeg finner den ikke der :hmm:

 

Du kan jo se om den bare er xp-kompatibel, eller om den har et annet navn :)

 

Problemet er nå løst. Tok ganske enkelt og fjernet ett stykk Vista 64-bit, og installerte ett stykk xp 32-bit :p

 

(litt dritt med 32-bit da :thumbdown: men xp bruker jo bare 10% RAM av det Vista bruker, så da gjør det egentlig ingenting :cool: )

Lenke til kommentar
syns du valgte en enkel løsning.. vista er ikke så dårlig som alle skal ha det til...

vist ditt vista hadde vært orginalt ville eg heller brukt 250 på ny brenner vist denne av en grunn ikke skulle være vista kompitabel..

 

Off Topic:

Jeg ville heller donert bort 250,- til "vekk med vista" fondet :p Kjøpt meg XP og tørket meg i ræva med seriallen til vista :innocent:

 

On Topic:

Godt du fikk fikset det a-z ;D

Lenke til kommentar
syns du valgte en enkel løsning.. vista er ikke så dårlig som alle skal ha det til...

vist ditt vista hadde vært orginalt ville eg heller brukt 250 på ny brenner vist denne av en grunn ikke skulle være vista kompitabel..

 

Off Topic:

Jeg ville heller donert bort 250,- til "vekk med vista" fondet :p Kjøpt meg XP og tørket meg i ræva med seriallen til vista :innocent:

 

On Topic:

Godt du fikk fikset det a-z ;D

 

Noe jeg har sett er at det ser ut som om det er helt tilfeldig om du får Vista til å fungere optimalt på PCen din. En kompis av meg har samme hovedkort som meg, og vistaen hans er installert fra samme CD som min. Han har ikke hatt noen problemer med Vista, men hos meg har det ikke fungert så bra, Bl.a. så funket hverken min eller hans eksterne HD hos meg (også samme), men den funket helt fint hos han :hmm:

Kan godt hende jeg går tilbake til Vista om en stund, når det er flere og bedre drivere til det.

 

@ Wenom ^^: haha :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...