Gå til innhold

Har en dell pc som lydkort virker ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørst litt kva OS du har.

Men du kan laste ned Everest (google it), og der får du vite kva pc du har.

fant ut litt,kan det kanskje hjelpe og finne hvor jeg kan hente driverne?

Felt Verdi

Maskinnavn

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Operativsystem Service Pack -

DirectX 4.08.01.0810 (DirectX 8.1)

Maskinnavn KIM-13LVP86RE7T

Brukernavn kim

Hovedkort

CPU type Mobile Intel Celeron M 350J, 1290 MHz (13 x 99)

Hovedkort NEC COMPUTERS INTERNATIONAL Rhea B

Hovedkort chipset Intel Montara-GML i852GM

System minne 480 Mb (PC2700 DDR SDRAM)

BIOS type Insyde (12/11/04)

Skjerm

Skjermkort Intel Extreme Graphics 2

3D kort Intel Extreme Graphics 2

Multimedia

Lydkort Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [b-1]

Lagring

IDE kontroller Standard Dual PCI Channel IDE-kontroller

Harddisk ST950212A (46 Gb, IDE)

Optisk disk _NEC DVD+-RW ND-6500A (DVD+R9:2.4x, DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:8x, CD:24x/16x/24x DVD+RW/DVD-RW)

SMART Harddisk status OK

Partisjoner

C: (NTFS) 47692 Mb (43104 Mb ledig)

Input

Tastatur HID-tastaturenhet

Tastatur Standard 101-/102-tasters tastatur, eller Microsoft Natural PS/2-tastatur

Mus HID-kompatibel mus

Mus PS/2-kompatibel mus

Nettverk

Nettverkskort WLAN 802.11g Cardbus module (192.168.62.52)

Annet

USB1 kontroller Intel 82801DBM ICH4-M - USB Controller [b-1]

USB1 kontroller Intel 82801DBM ICH4-M - USB Controller [b-1]

USB2 kontroller Intel 82801DBM ICH4-M - Enhanced USB2 Controller [b-1]

USB enhet USB-enhet (sammensatt)

USB enhet USB-enhet for menneskelig grensesnitt

USB enhet USB-enhet for menneskelig grensesnitt

Batteri Microsoft AC-kort

Batteri Microsoft ACPI-kompatibel Control Method-batteri

Lenke til kommentar
Sikker på at ikke navnet står ovenfor tastaturet eller nederst på skjermrammen. Evt så står det på undersiden. Det skal vel også stå serienummer eller modellnummer på undersiden. Så må du bare finne laptopen i lista her, og laste ned driverne som ligger der.

står packard dell oså easynote

Lenke til kommentar
Sikker på at ikke navnet står ovenfor tastaturet eller nederst på skjermrammen. Evt så står det på undersiden. Det skal vel også stå serienummer eller modellnummer på undersiden. Så må du bare finne laptopen i lista her, og laste ned driverne som ligger der.

står packard dell oså easynote

Står vel til og med Packard Bell

Packard Bell er et eget merke, og har kun det til felles med dell at de lager bærbare PC-er (og at de er konkurenter)

Står det noe siffer også?

Om du ser på undersiden av laptopen så står det et serienummer, skriv inn det serienummeret her så får du vite hvilken modell du har, (evt følg 3-stegs veiledningen)

Så laster du ned driver for lydkortet ditt (tror det er samme sted)

Lenke til kommentar

Har du innstalert service pack 1 eller nyere da?

Dessuten er det mye bedre å klippe bildene enn å viske ut alt rundt (som du har gjort en dårlig jobb med :p)

Marker området du skal ha i paint, så drar du det lengst opp i venstre hjørne, og så trekker du nederste høyre hjørne opp til kanten på det du skal ha, og så har du bare det området, så lagrer du det og laster det opp på forumet.

Last ned service pack 2 her

(Den burde du ha uansett)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Dessuten er det mye bedre å klippe bildene enn å viske ut alt rundt (som du har gjort en dårlig jobb med :p)

Marker området du skal ha i paint, så drar du det lengst opp i venstre hjørne, og så trekker du nederste høyre hjørne opp til kanten på det du skal ha, og så har du bare det området, så lagrer du det og laster det opp på forumet.

uff for ikke vek bilda,url ligger ikke på når jeg trykker på full endring.men samma det er ikke noe og gjøre med:P

har ikke kommet så langt og legge in sp2,men et problen,,cd key ligger hjemme og jeg er hos jenta mi uff....noe annen mulighet?

Endret av rottweiler
Lenke til kommentar

uff for ikke vek bilda,url ligger ikke på når jeg trykker på full endring.men samma det er ikke noe og gjøre med:P

har ikke kommet så langt og legge in sp2,men et problen,,cd key ligger hjemme og jeg er hos jenta mi uff....noe annen mulighet?

Du trenger ikke cd-key for å laste ned filen, men om du har "lånt" en cd-key, så åpne zip-filen jeg la ved, og doobeltklikk på regfilen, og så prøver du å laste ned service pack 2 fra samme siden.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Du trenger ikke cd-key for å laste ned filen, men om du har "lånt" en cd-key, så åpne zip-filen jeg la ved, og doobeltklikk på regfilen, og så prøver du å laste ned service pack 2 fra samme siden.

jeg fikk ringte søster mi og hu fant fram cd key:D alt virker og lyden er bra nå,tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...