Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til øvelseskj. Max 30.000

rublings

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå har foreldrene mine funnet ut at øvelseskjøring med automat ikke er så lurt allikevell, så da må det handles ny bil.

Personlig har jeg bare rundt 15k i banken, og de skulle spytte i 15k max.

Da har jeg 30.000 å handle bil for.

Vil ha en bil som:

- Ser bra ut

- Mye for pengene

- Ikke for gammel, helst '90 ++

- Ikke bruker alt for mye bensin

- Har litt motor, men ikke for mye :)

- God stand, lite rust.

- Helst under 250.000km

- Hvis du skal linke til en bil som et eksempel, noe som jeg setter veldig stor pris på, så betyr det lite hvor bilen befinner seg. Men hvis du finner noe du mener er et ekstremt bra tilbud, så kjøper jeg ikke bil utenfor hordaland, bare så det er sagt :)

Har til nå funnet denne bmw 320'en. Syns jeg får mye bil for pengene. Er det noe man må passe på når det kommer til e36 320? Vil vite det som er verdt å vite.

Hvis noen mener bmw er et absurd valg, så føl dere fri til å komme med gode ideer. Jeg er åpen for det meste, så lenge det holder seg noenlunde til kriteriene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veivlagre er nok en dyr affære ja, det er vel lagrene som sitter i bånn på veiva hvis jeg ikke er helt på bærtur? I såfall så kan du tenke deg stemplene sitter festet til veiva og de går som kjent opp og ned når motoren går og da er det vel snakk om en rimlig stor jobb å skifte disse men Ford har sikkert priser så kan du høre med andre verksteder etterpå.

PS-Tror jeg hadde gitt blanke i den bilen.

Lenke til kommentar

MercedesMotor: Nei, har ikke vært å sett. Mulig det blir en telefon til onkelen min som bor i Eidfjord ;)

Var å så på den blå 316. Var en slags gurglelyd fra bilen. Hørtes ut som det var vann i eksosen eller noe, var veldig gurglete. Var nesten litt diesel.

Selger sa det ikke var noe gale, og den har vært på Eu-godkjenning denne mnd, og de fant ikke noe gale.

Noen som har peiling?

Skal kanskje å se på denne 318is i helgen. Noe spesielt med disse bilene?

Lenke til kommentar

BMW-en så jo rett å slett herpa ut.

Mangler noe av grillen og et tåkelys! Ville heller satset på noe med billigere forsikring.

Astra Club med 115hk

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...4dcb9byu4186640

Astra Sportive med 125hk

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...4dcb9byu4489303

Synes Astra med 125hk går bedre enn Calibra med 150hk.

Kjenner flere som har denne formeningen

Lenke til kommentar

Herpa og herpa, var egentlig bare grillen som var det :p Trenger bare en vask, og det er prutings-muligheter.

Skal ikke ha stasjonsvogn, syns det blir for "gammel mann". Spesielt en opel astra :p

Hvis vi ikke synes noe om bmw'en, så skal jeg se etter en astra med 125 hk. Den må være i hordaland.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må vekke denne tråden til live igjen. Noen som har noen fler tips? Var å så på en '95 Xantia 2.0, men den viste seg, etter et verkstedsbesøk, måtte repareres for ca 14.000.

Så da er det på an igjen. Fant denne og lurte på om hva dere syns. Mye utstyr og bil for pengene.

Andre tips?

Lenke til kommentar

Et lite blinkskudd.. Kjører en Mitsubitshi Spacewagon nesten hver dag nå, og må si at det er en veldig fin bil. God å kjøre og mye plass. Ser ikke ut som en racing bil, men får du tak i 2.0L med 133hk så har du en bil med helt grei aks. Ihvertfall for mitt bruk :p

Kanskje verdt å ta en titt?

Hvis bilen er mer enn 10år gammel, så koster det ikke noe å få satt inn seter bak (må seff betale for setene), hvis du kjøper en varebil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...