Gå til innhold

Bærbar PC ca 15000kr m/ mulighet til å spille

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg bærbar PC uten å være spesielt kyndig på dette området, derfor lurer jeg på et par ting. Har sett på Zepto 6625WD med følgende konfigurasjon:

- Prossesor: T7700 2,4 ghZ

- RAM: 2 stk OCZ 2gb 667mhZ

- Harddisk: Seagate Momentus 160gb 7200rpm

- Windows Vista Ultimate, Western Digital ekstern harddisk 500gb,

PC-en skal brukes til media, musikk og film, samt spill, studier, internett etc. Ergo vanlig hjemmebruk

Jeg skal ikke bruke den til video/bilde redigering og andre lignende krevende aktiviteter.

Prisantydning:

15000 - Inkludert Vista Ultimate OEM, Bæreveske, Mus (billigvariant), Ekstern Harddisk

Ting jeg lurer på:

- Stemmer det at Geforce M8600 GT er et relativt bra grafikkort?

- Trenger man 4gb RAM hvis man ikke skal bruke PC-en til noe mer komplekse prosseser en spill?

- Stemmer det at det ikke er noe vits å kjøpe 800mhZ RAM fordi hovedkortet ikke greier å utnytte dette?

- Er TV-kort noe man trenger for å se TV på PC-en, eller for å opp skjermbildet til PC-en på tv-skjermen?

- Hva er ExpressCard kontra PCcard, i hvilke sammenhenger har dette betydning?

- Er det noen som har Zepto som kan gi meg noen positive eller negative erfaringer rundt maskinen, altså om deres kjøp har vært en suksess?

Takk for evt hjelp

Endret av datafisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Skal kjøpe meg bærbar PC uten å være spesielt kyndig på dette området, derfor lurer jeg på et par ting. Har sett på Zepto 6625WD med følgende konfigurasjon:

- Prossesor: T7700 2,4 ghZ

- RAM: 2 stk OCZ 2gb 667mhZ

- Harddisk: Seagate Momentus 160gb 7200rpm

- Windows Vista Ultimate, Western Digital ekstern harddisk 500gb,

PC-en skal brukes til media, musikk og film, samt spill, studier, internett etc. Ergo vanlig hjemmebruk

Jeg skal ikke bruke den til video/bilde redigering og andre lignende krevende aktiviteter.

Prisantydning:

15000 - Inkludert Vista Ultimate OEM, Bæreveske, Mus (billigvariant), Ekstern Harddisk

Ting jeg lurer på:

1 Stemmer det at Geforce M8600 GT er et relativt bra grafikkort?

2 Trenger man 4gb RAM hvis man ikke skal bruke PC-en til noe mer komplekse prosseser en spill?

3 Stemmer det at det ikke er noe vits å kjøpe 800mhZ RAM fordi hovedkortet ikke greier å utnytte dette?

4 Er TV-kort noe man trenger for å se TV på PC-en, eller for å opp skjermbildet til PC-en på tv-skjermen?

5 Hva er ExpressCard kontra PCcard, i hvilke sammenhenger har dette betydning?

6 Er det noen som har Zepto som kan gi meg noen positive eller negative erfaringer rundt maskinen, altså om deres kjøp har vært en suksess?

Takk for evt hjelp

1 Tja

2 Nei, egentlig ikke. Går raskere å boote, samt du får bedre fps i spill, men utenom det så er det ikke nødvendig nei.

3 Nå vet ikke jeg hvilket hovedkort det er i den maskina, men det er mulig.

4 TV-kort trenger du for å se tv på tv'en ja, du trenger det ikke for å få opp skjermbilde på tv'n, da trenger du overgang :)

5 Er ikke helt sikker, men tror det er multifunksjons-panel.

6 Nope :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...