Gå til innhold

Kommentarer til spillPC til rundt 10 000

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker kommentarer på det følgende oppsettet. Den vil bli brukt til ganske heftig spilling og videoredigering/Photoshopping og så videre.

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz

Asus Geforce 8800GTS 512MB

- Western Digital Caviar 500GB Sata2 16MB cache

2x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC (4x1024 MB)

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

Corsair strømforsyning 620W

Har linket ut det jeg er usikker på. Bør jeg for eksempel velge dette EVGA-kortet til fem hundre kroner mer? Minne greit? Skjermkortet går jeg ut i fra er veldig greit, i tillegg til prosessoren. Hva med minnet, er det noen grunn til at jeg ikke bør gå for dette alternativet? Et 4GB kit fra Mushkin med bedre timings, bestående av 2 x 2GB.

Håper dere kunne sett på dette. :)

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

evga vers a1 hk er det eneste hk som er fikset til quad cpu ville heller tatt dette enn asus hket... men nforce750 og nforce 780 er jo rett rundt svingen da!

velger du å vente på 780 eller 750 får du ny teknologi, pciex 2.0 og støtte for 45nm cpu...

sjekk på komplett.no.. de har fått ut noen priser... asus 750 ligger på ca 1200kr...

og skal du evga hk er det kjent at ocz har hatt litt problemer på det hker... så ville ta annen ram og ville også gå for 2x2gb ikke 4x1gb... (mindre varme)

Lenke til kommentar

Ser at verken Asus eller EVGA kortet her støtter PCI Ex 2.0, men at det finnes kort som gjør det. Bør jeg velge en av dem, eller er ikke det noe problem? Hvis jeg ikke venter. Og skaper 4 giga problemer i Vista, eller er det bare noe jeg har hørt?

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar

det er ikke noe problem med å kjøre grafikkort med 2.0 på hk som ikke har det... men jeg tenkte mer på at du får et hk som vil være mer fremtidsretta hvis du går for 780...

er jo bare 2-300kr forskjell på 680 og 780 liksom... og de er på lager om ca 2 uker...

med 780 får man jo ny teknologi, støtte for 3 veis SLI og støtte for 45nm cpuer samt at alle er bedre opp mot quad cpuer...

Lenke til kommentar
Ser at verken Asus eller EVGA kortet her støtter PCI Ex 2.0, men at det finnes kort som gjør det. Bør jeg velge en av dem, eller er ikke det noe problem? Hvis jeg ikke venter. Og skaper 4 giga problemer i Vista, eller er det bare noe jeg har hørt?

Om du skal ha 4Gb så bør du ha 64Bit operativsystem, ellers kommer kommer bare 3-3,5Gb ram som kommer til og kunne bli brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...