corcky Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Heisann. Jeg har kjøpt meg ett RE Audio SX12 element som jeg trenger ett kasseforslag til. (hvor mange l, bredde, dybde, høyde, bassrør osv..) Kassen skal inn i en gammel Opel Ascona C. Regner med at disse ferdig kassene de selger rundt omkring er nokså dårlige. Får vel mer trøkk med en portet kasse også? Slenger inn litt info om elementet: 12" Mounting Depth - 6.5" Mounting Hole Diameter - 11" Overall Diameter - 12.5" Bolt Hole Circle - 11.75" Motor Width - 6.5" Motor Depth - 3.25" Basket Depth - 3.25" Displacement - 0.16 cu. ft. Weight - 24 lbs. 12" Electrical Q Value -Qes: 0.32 Mechanical Q Value -Qms: 4.4 Total Speaker Q Value -Qts: 0.30 Free Air Resonance -Fs: 30.6 Hz Equivalent Compliance -Vas: 47.6 liters One-Way, Linear Excursion -Xmax: 22 mm Efficiency -SPL 1W/1m: 88.1 dB SPL Effective Piston Area -Sd: 480 cm^2 DC Resistance -Re: 1.9 ohm Nominal Impedance -Znom: Dual 2/4 ohm Thermal Power Handling -Pe: 1000 W Force Factor -Bl: 21 Denne informasjonen sier meg egentlig ganske lite. JEG ER GRØNN PÅ BILSTEREO! Bygger kassen i MDF, hvilken tykkelse er å annbefale? Setter pris på hjelp. Endret 25. desember 2007 av corcky Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 RE anbefaler BARE portet kasse til disse elementene. Rå elementer, uten tvil. Du kan jo, f.eks, følge anvisningene til RE på hjemmesidene med å lage en kasse med slotport? Er det Ascona C hatchback eller sedan? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Det er en Sedan. Fant en "RE kassekalkulator" på morel.no. Er det denne du snakker om. Skjønte lite av den. Trenger hjelp isåfall. Hehe Ja har forstått at disse skal spille ganske så bra. Hehe.. Men er vel avhenging av best mulig kasse. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Ja og at du har forsterker som er bra nok og strøm så det holder.. kasse har myemye å si:) Har kjøpt meg SE12, trenger ny forsterker til den, har en 600W rms jalla merke forsterker og klarer ikke drive den litt engang, tror ikke jeg har nok strøm heller:\ Lenke til kommentar
corcky Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Ja må se over strømmen. Og bestille meg en forsterker som duger. Headunit blir en Alpine CDA-9887R, og komponentsett blir: Focal 165A1 framme og Focal 165CA1 bak. Har ett Exide Sønnak Maxxima 900 batteri i bilen. Holder dette? Kanskje dynamoen blir for liten i den stakkars ascona 1,6en. Blir en kabal dette, men er gøy og lærerikt. Har aldri drevet med bilstereo før. Har ikke bestemt meg for forsterker enda, men bestiller nok noe kraftig fra statene. Bør jeg ha egen forsterker på komponentsettene? Hvor kraftig isåfall? Hvor mange watt bør jeg ha på subben? Har sett litt på: SOUNDSTREAM PCA2000D (RMS @ 4 Ohms 1100x1) Burde vel holde. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Hva med en USAmps MD.1D eller MD.2D, holder nok i massevis. Og ja du trenger forsterker på komp settene:) USAmps og RE Audio samarbeider jo og de forsterkerne skal nok drive RE subbene fint:) Endret 26. desember 2007 av king_pedersen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Usikker på om det bare gjalt PCA3000D, men de forsterkerne (PCA serien) hadde en tendens til å brenne opp, og er ikke i produksjon lengre. Hvis du vil ha maks ut av subben, så kjøp deg en forsterker som leverer 2-3kW rms. MD2/3D er konge ja, men en MD1D vil absoutt gjøre jobben bra og. Kan jo nevne med det samme. Jeg har en RE SX18 nå, har den i en porta kasse på 172L tuna til 29hz (vil anbefale deg å tune til 32-35hz). Hvis du skal ha bandbass, så ville jeg hørt med noen proffer, for det er etter det jeg har fått med meg ganske vanskelig å få bygd de rett. Endret 26. desember 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hva med en USAmps MD.1D eller MD.2D, holder nok i massevis.Og ja du trenger forsterker på komp settene:) USAmps og RE Audio samarbeider jo og de forsterkerne skal nok drive RE subbene fint:) RE og US Amps er samme firma... Jeg har hørt SX12 i en BMW E36 coupe, med en MD2D forsterker, og kan ikke tro at man skal trenge mer bass en det som blir produsert der. Er meeer en nok bass for 98% av folket der ute. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Fikk ett kasseforslag av han jeg kjøpte elementet av. http://img.photobucket.com/albums/v208/CaPs_On/Design.jpg Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det funker nok fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå