inaktiv000 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hei, har fått meg en iPod Nano 4 GB. Tenkte først å bruke iTunes, men fikk følgende problemer: - Ikke all musikken ble importert inn. Dette er kjipt mtp at jeg da ikke helt vet hva jeg har og ikke har - Brukte endel tid til å rate sanger på iPoden. Når jeg synkroniserte neste gang, forsvant alt dette. Dårlig! - Virker som mye informasjon lagres i en ekstern database, noe jeg helst vil unngå. - Lite kontroll over hva som egentlig skjer med sangene. Har også innsett at musikksamlingen er et salig rot, med noen komplette album, endel enkeltsanger, alt for mange duplikater osv. Ønsker derfor å få ryddet opp i dette, og har lyst på en god mappe/tag-struktur på sangene. Trenger derfor forslag til programvare som kan hjelpe meg med dette. Har prøvd MediaMonkey, og det virker temmelig greit, men er også ute etter (gratis) alternativer. Har ennå ikke forsøkt å synce MediaMonkey med iPoden. Ønsker også tips til hvordan sortere sanger. Synes "Artist\Album (År)\# - Tittel" er greit, men det blir problematisk med sanger som ikke har album og album som ikke har år. Fant ingen valg i MediaMonkey til å sette opp egne strukturer for sanger som mangler slik informasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Til å synce musikken med Ipoden ville jeg nok brukt MediaMonkey, men til å sortere musikken kan du prøve "Tag & Rename" God Jul! Freebird.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Mediamonkey anbefaler jeg også på det sterkeste.. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 OK, da får jeg forsøke den litt videre. Det som irriterer mest er at jeg får endel artist\album\sang med én sang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå