Gå til innhold

Fibernett - FTP Server


Warz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har alltid klart å kjøre FTP server uten problemer før da jeg hadde dynamisk IP og internet fra canal digital.

Nå har jeg fått Skagen Fibernett ( altså fra Lyse ) med FAST IP. Jeg har port forward satt slik at den forwarder disse portene til IPen på PCen min i nettverket:

6073

47624

10052

 

Hvis det hadde fungert kunne jeg kommet inn på serveren ved å bruke min fast ip + en av portene over. Kjører BulletProof FTP, men når jeg skal connecte til serveren får jeg "Connection failed (Connection refused)". Serveren fungerer utmerket når jeg går inn på den ved å bruke den lokale (PC) IPen . Jeg har også testet portene online, og når serveren er på står det "suksess" på portene, og når serveren er avslutt står det error, port is not open.

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har testet andre type servere blandt annet Open Nap, men dette fungerte heller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
først av alt start ftp server din. så kjøre www.canyouseeme.orgpå den porten for og se om du har fått åpna den mellom, virker som det er routern som sperrer.

 

NB: husk forword en passivemode range og, og skriv inn ip'en din der, og range du bruker.

Hei,

 

Når jeg besøker canyouseeme.org får jeg meldingen: "Success: I can see your service on 79.XXX.XX.XX on port (6073)

Your ISP is not blocking port 6073". Så det ser ut som den får kontakt? Men hva er det passivemode range greiene? Alt jeg kan endre er dette:

skagenfibernettporterji8.jpg

Lenke til kommentar

Når jeg ser i FTP loggen ETTER å ha brukt canyouseeme.org ser jeg forressten dette (tyder bra):

(000003) 25.12.2007 21:59:08 - (not logged in) (204.16.252.112) > connected to ip : 192.168.10.105

(000003) 25.12.2007 21:59:08 - (not logged in) (204.16.252.112) > sending welcome message.

(000003) 25.12.2007 21:59:08 - (not logged in) (204.16.252.112) > 220 Dag

(000003) 25.12.2007 21:59:08 - (not logged in) (204.16.252.112) > disconnected.

Lenke til kommentar

hvis du logger inn på ftp og så får du at den stopper akuratt før den skal "liste" opp katalogen, så er det passivemode som ikke er satt opp rett.

 

du må forworde en RANGE til ftp server, ikke bare 1 port.

eks: 10000 til 10100

så skriver du det inn i ftp server programet som 10000-10100

så på passive port ip skriv ip'en som kommer opp når du går på www.minip.no

Lenke til kommentar

In passive mode, the FTP server opens a random port (> 1023), sends the FTP client the server's IP address to connect to and the port on which it is listening (a 16 bit value broken into a high and low byte, like explained before) over the control stream and waits for a connection from the FTP client. In this case the FTP client binds the source port of the connection to a random port greater than 1023.

 

To use passive mode, the client sends the PASV command to which the server would reply with something similar to "227 Entering Passive Mode (127,0,0,1,78,52)". The syntax of the IP address and port are the same as for the argument to the PORT command.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som om du har problem med loopback i det nye modemet, eller at modemet ikke har støtte for loopback.

 

Nå du prøver å koble til din eksterne IP fra ditt eget nettverk sendes forespørselen til modemet, hvis modemet ikke klarer å sende den tilbake til seg selv, vil du få connection refused. Noen som kobler seg til fra andre steder på internet vil klare å sende forspørsel til modemet ditt og kommer gjennom. Litt dårlig forklaring, men håper at du skjønte den. Hvis ikke kan jeg prøve å forklare bedre..

 

For å sjekke dette kan du prøve å koble til med en web-ftp-client, for eksempel http://www.net2ftp.com/, hvis det funker er alt med portene dine satt opp riktig, og det er et problem med loopback.

 

Jeg vet ikke om noen løsning på dette problemet, annet enn å koble seg til den interne IP når du er på nettverket, og bruke den eksterne når du er andre steder.

 

-Simen

Lenke til kommentar
For å sjekke dette kan du prøve å koble til med en web-ftp-client, for eksempel http://www.net2ftp.com/, hvis det funker er alt med portene dine satt opp riktig, og det er et problem med loopback.

Hei, det fungerte fint med net2ftp (Jeg klarte å logge inn, lage mapper osv), så det er det vel "loopback" som er problemet. Har noen tips til å fikse det?

 

EDIT: Skjønte bedre det du mener nå. Det er altså ikke noe problemer i det hele tatt! :D Jeg skal spørre om noen andre kan logge inn og se om det funker, tusen takk!!

Endret av Warz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...