Gå til innhold

Spørsmål ang. bytting av ekstern harddisk (MPX)

Anbefalte innlegg

Hei!

Til jul fikk jeg en ekstern harddisk på 320 gb, kjøpt fra Mpx.no.

Dessverre hadde jeg tidligere i desember kjøpt meg en harddisk på 500gb pga lite plass på PC-en.

Så jeg har tenkt til og bytte den med denne

Den koster ca. 70 kr mer, så vil mpx godta det hvis jeg sender den eksterne harddisken i retur og ber de sende minnet til meg igjen hvis jeg overfører de 70 kr til deres konto ?

God jul!

Takker for svar!

Endret av Glaurung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Dessverre hadde jeg tidligere i desember kjøpt meg en harddisk på 500gb pga lite plass på PC-en.

Den koster ca. 70 kr mer, så vil mpx godta det hvis jeg sender den eksterne harddisken i retur og ber de sende minnet til meg igjen hvis jeg overfører de 70 kr til deres konto ?

God jul!

Takker for svar!

Hvis jeg ikke tar feil så har du alltid når du handler varer over internett, 30 dagers angrefrist. Så hvis varen ikke er bestilt fra mpx før en mnd siden så er det bare å sende den inn og få enten pengene eller et tilsvarende produkt tilbake.

Lenke til kommentar
Hei!

God jul!

Takker for svar!

Hvis jeg ikke tar feil så har du alltid når du handler varer over internett, 30 dagers angrefrist. Så hvis varen ikke er bestilt fra mpx før en mnd siden så er det bare å sende den inn og få enten pengene eller et tilsvarende produkt tilbake.

Så vidt jeg har forstått er det 10 dager angrefrist (10 virkedager)

Når det gjelder bytte til noe bedre ved å betale mellomlegg tror jeg du får best svar om du tar kontakt med MPX selv. De fleste nettbutikker er greie sånn sett.

Lenke til kommentar

Ved kjøp over internett har man 14 dagers angrerett. Du vil da få kreditert kjøpssummen, men du må selv stå for returportoen tilbake.

Aengas; 30 dagers angrerett er det kun elkjøp som har. Det er noe dem tilbyr ekstra som en service og som er langt utover de 14 dagene man har angrerett (som kun gjelder for fjernsalg, altså ikke i fysisk butikk)

Lenke til kommentar
Ved kjøp over internett har man 14 dagers angrerett. Du vil da få kreditert kjøpssummen, men du må selv stå for returportoen tilbake.

Aengas; 30 dagers angrerett er det kun elkjøp som har. Det er noe dem tilbyr ekstra som en service og som er langt utover de 14 dagene man har angrerett (som kun gjelder for fjernsalg, altså ikke i fysisk butikk)

Mener faktisk også at komplett opererer med 30 dager faktisk, men skal ikke si meg 100 % sikker..

Lenke til kommentar

Komplett gjorde vel et "juletriks" med varer kjøpt i desember, med "angredato" på 30 dager, istedet for de "vanlige" 14 dagene.

ClasOhlson har vel og 30 dager "returmulighet" på "butikkvarer" slik som Elkjøp, og Biltema 10 dager, men det er vel "alle" butikkene vi henter varer i som har en "angremulighet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...